چهارشنبه، دی ۰۲، ۱۳۸۸

شاهکاری از آیزابل آلنده، فمینیست صاحب نام و نویسنده بزرگ در مورد اشتیاق و حقوق بانوان

تقدیم به زنان سرزمینم ، رهبران کنونی و شجاع جنبش سبز.

کلیپی زیبا از سایت معتبر TEDکه زیرنویس فارسیش را من ترجمه کرده ام و اکنون در این آدرس موجود است:

http://www.ted.com/talks/lang/per/isabel_allende_tells_tales_of_passion.html

ایزابل آلنده روزنامه نگار و فعال حقوق بانوان ، نویسنده سرشناس در سبک ریالیسم جادویی، خالق شاهکار خانه اشباح از نقشی که باید در جامعه به زنان داده شود می گوید. او می گوید: (هرچند که زنان دو قسمت از سه قسمت نیروی کار دنیا را تشکیل می دهند، آما آنها فقط کمتر از یک درصد از اموال دنیا را در تملک دارند.عقب افتاده ترین و فقیرترین جامعه ها ، همیشه جامعه هایی هستند که در آن زنان را ناتوان نگه می دارند.)

او ابتدا از اهمیت داشتن قلبی مشتاق برای ایجاد تغییردر آینده دنیا می گوید و سپس با ذکر خاطره اش از حمل پرچم المپیک در ایتالیا به همراه برنده نوبل صلح وانگاری ماتهایی و سوفیا لورن و رز مپندو خاطر نشان می کند که نقش بانوان در جامعه مقدر مهم است و در حال حاضر چه قدر این نقش کم ارایه شده است.

آیزابل آلنده کیست: ایرابل آلنده نویسنده سرشناس در شیلیایی وزاده شده در پرو است. او نسبتی دور با سالوادور آلنده ،رهبر فقید شیلی نیز داشت. آیزابل خالق کتاب های زیر است :

از عشق و سایه‌ها-داستان‌های اوالونا-پائولا-پرتره-دختر بخت-خانه اشباح-زورو-اينس روح من

ایزابل بنیاد خیریه ایزابل النده را به یاد دخترش که در بیست وهشت سالگی از دست داد، بنا نهاده است.

این بنیاد با هدف عدالت اجتماعی و اقتصادی برای زنان پایه گذاری شد و هدفش قدرت دهی به بانوان به هدف حمایت و حفاظت از زنان و اطفال است. برای دیدن سایت شخصی ایزابل آلنده اینجا و برای دیدن سایت بنیاد خیریه ایزابل آلنده اینجا را ببینید.

می توانید لینک های زیر را هم در مورد آیزابل آلنده به فارسی ببینید : گزارش صدای آلمان و ویکیپدیا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.