جمعه، آبان ۰۶، ۱۳۹۰

آقای پهلوی،قدم پیش بنه! خودت آغازگر باش/تصور کنید همیشه جمعی ازایرانیان درحال اعتصاب غذا در جلوی سفارت های ایران باشند...!

میلیونها ایرانی ساکن خارج از کشور داریم، چرا نباید برای آزادی زندانیان سیاسی، جلوی سفارت خانه های ایران، اعتصاب غذای نامحدود کنیم؟


خلاصه طرح: 
یک اعتصاب غذای فراگیر توسط ایرانیان خارج از کشور جلوی سفارت خانه های رژیم آغاز شود، آغازگر این اعتصاب، رضا پهلوی و دیگر اشخاص سرشناس باشند، ایرانیان اعتصاب کننده جای خود را هر دو روز با یکدیگر عوض کنند، همیشه تعدادی ایرانی در حال اعتصاب غذا جلوی سفارت خانه های رژیم خواهیم داشت؛ تا زمان آزادی زندانیان سیاسی.


هموطنم؛ 
می دانی تحقیر چیست؟
وقتی می دانی که یک آدم بیمار روانی، با مشت به سرت بکوبد و بی هیچ شرمی سخن از آزار جنسی تو بر زبان آورد.
می دانی شکنجه چیست؟
وقتی خواهی فهمید که از شدت درد، تنها آرزوی مرگ کنی و در ذهنت به دنبال راهی برای خودکشی بگردی.
می دانی تنهایی سلول انفرادی چیست؟
وقتی خواهی فهمید که به زندانبان خودت فحش بدهی، بلکه تو را از انفرادی بیرون بیاورند و کتکت بزنند، بلکه کمی از تنهایی درآیی.

این چند جمله بالا را نوشتم تا بدانی که زندانی سیاسی بودن یعنی چه، فرق بسیار دارد با یک نفر آدم معمولی که به خاطر چک به زندان می رود و با پول به همه چیز (حتی مواد مخدر) دسترسی دارد.

آقایرضا پهلوی متن زیبایی نوشته است و از همه خواسته پیشنهاد خود را برای کمک به آزادی زندانیان سیاسی ارایه کنند.

پیشنهاد من به آقای رضا پهلوی، آغاز اعتصاب غذای گسترده در جلوی سفارت خانه های رژیم ایران است.  شایان ذکر است که یکی از مهمترین روش های تحت فشار قرار دادن رژیم های دیکتاتوری، اعتصاب غذا است. چرا که فرد اعتصاب کننده به درخواست خود و در نهایت آزادی، برای نشان دادن مخالفت خود عذابی چند روزه را متقبل می شود.

نیازی نیست که هر ایرانی به تنهایی صد روز اعتصاب غذا کند، می توانیم به مانند زندان های ترکیه، آنرا زنجیره ای کنیم. یعنی اینکه مثلا سه روز اول را من اعتصاب غذا می کنم، بعد جای خود را به دوست دیگری برای مدت سه روز بعدش خواهم داد و به این نحو همیشه تعداد مشخصی از ایرانیان در حال اعتصاب در جلوی سفارت خانه های رژیم خواهیم داشت.

روش آن نیز چنین خواهد بود:

-   آقای رضا پهلوی یک روز مشخص را به عنوان آغاز این طرح اعلام کنند و خودش نیز در اولین مرحله  به اعتصاب دو یا سه روزه می پردازد.
-   یک سایت اصلی  برای این کار طراحی کنیم، در تمام شهرهای مهم دنیا ایرانیان به ثبت نام در آن بپردازند و اعلام کنند که چه روزهایی می توانند در این طرح شرکت کنند و لذا می توانیم به مدیریت شرکت کننده ها بپردازیم.

-   برای همه گیر شدن این طرح، اعلام می کنیم که ایرانیان می توانند صورت خود را نیز بپوشانند و به این روش جلوی آزار بستگان شرکت کننده در این اعتصاب در ایران خواهیم گرفت.

-   هنرمندان و افراد نخبه و سرشناس ایرانی نقش بسیار مهمی می توانند بازی کنند، حضور آنان در داخل کشور بسیار خبرساز خواهد بود.

-   اثرگذاری این روش بسیار زیاد است، چون ایرانیان داخل کشور نیز می بینند که هموطنان خارج نشین به یاد آنها هستند.

 -   تصور کنید به صورت شبانه روزی تعداد زیادی از ایرانیان در جلوی سفارت خانه های رژیم در تمام شهرها، در حال اعتصاب باشند.

هموطنم خارج نشین من، فراموش مکن که وامدار نسرین ستوده و پناهی و دیگر بزرگان و آزادی خواهان دربند ایران هستیم، آنها جان خود را به خاطر آینده کشور ما به خطر انداخته اند، این حداقل کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

و کلام آخر با آقای رضا پهلوی؛ 
رضا جان، همیشه به انتقاد از خاندان پهلوی پرداخته ام، اما در اینجا کلاه از سر برمی دارم در مقابل تو، چه آنکه می توانی و می خواهی که آغازگر حرکتی باشی برای کمک به قهرمانان دربند ایرانزمین، قول می دهم به عنوان یک ایرانی، اگر این طرح (یا طرح های عملی دیگری) را آغاز کردی، تا پای جان همراه تو برای آزادی زندانیان سیاسی تلاش کنم. 

اجازه می خواهم این نوشته وبلاگم را به تصویر بانوی عشق و عدالت، زن سرفراز ایرانی، خانم نسرین ستوده مزین کنم، مادری که به همه انسانیت را می آموزد...





۲۹ نظر:

  1. gomnamiyan to khodet ham nemidooni chi mikhai ba hame sare jang dari baba ravani

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان،
      انتقاد از دیگران، به معنای سر جنگ داشتن نیست...!
      بله،
      من از همه انتقاد می کنم، از اصلاح طلبان و سلطنت طلبان گرفته تا مجاهدین خلق...!

      حذف
  2. cheghadr ghashang gofte in doosteh ma,
    gomnamian az hame bad megooyad va ba hameh sareh jang darad,

    shoma vaghean che mekhahid

    پاسخحذف
  3. آخه اقایون احتمالن باند مسدول کَجَوی !! که معلومه سوزشتون از جای دیگس !! تو این نوشته که داره میگه کلاه از سر بر میدارم !
    اهان ببخشید معنیش رو نمیدونید به هر حال سالهاست که اونورید یه چیزی تو مایه های خودم رو برات منفجر میکنمه :))) یه نمه ملایم تر شماها اینطور یاد بگیرید :دی

    پاسخحذف
  4. دوستانه عزیز همه حق دارند با پیشنهاده گمنامیان مخالفت کنند. همانطور که ایشان گفتند هدفشان آزادی زندانیانه سیسی هاست. ممکنه دوستانه مخالف این طرح پیشنهادی اگر دارند بدهند که به آزادی زندیانه سیاسی کمک کند؟ خیلی ممنون در ضمن اسم من مسعود است اگر دوستان میخواهند مستقیم به من جواب بدهند

    پاسخحذف
  5. به نظر من گمنامیان از نظر پاجه ورمالیدگی و سلیطه بازی و هاری چیزی در ردیف همون مجاهد های بی شعوره و برای همین با اینکه این طرح اعتصاب غذا ایده خوبیه ولی چون از طرف یک آدم هار که ارزشی برای دیگران قایل نیست و فقط با مطالب جنجالی دنبال اسم در کردن است مطرح شده از دید من فقط یک طرح احمقانه غیر قابل اجرا به نظر میاد.
    من تا حالا از تروریست بازی مجاهدین میترسیدم ولی الان حس میکنم از ترس همین گمنامیان و یحیی نژاد و بالایار های احمق تر از خودش با آیدی جدید در بالاترین میترسم زیر لینکهای سیاسی کامنت بذارم. مجبورم فقط زیر لینکهای ورزشی و سرگرمی رای و کامنت بدم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. تو همان کسی هستی که همیشه زیر لینک های من در نقد مجاهدین، پلاس بودی و وقتی مچت را گرفتم، حالا عصبانی شده ای ....!

      توضیحات بیشتر اینجا:
      https://balatarin.com/permlink/2011/10/22/2770791

      حذف
  6. آی پد،
    من در این لینک باعث ناراحتی شما شده، هیچ جا اسمی از شما نیاورده ام،
    اما اینجا می نویسم که اعمال شما بشدت از نظر من مشکوک بوده است، چون در ابتدا به لینک های مجاهدین + داده بودید و بعد یک دفعه (!) روشنفکر شدید و به لینک های آنها منفی داده اید و زیر لینک های من علیه مجاهدین، به طرفداری از من پرداخته اید.
    تاکنون به شما مستقیم جواب نداده بودم،
    این آخرین پاسخ من به لجن پراکنی شما است،
    توضیحات بیشتر در اینجا:
    http://gomnamian.blogspot.com/2011/10/blog-post_22.html

    پاسخحذف
  7. Doorood be Gomnamian,

    Be nazaram pishnahade besyar aliyie. Man yeki hastam.

    B. 57

    پاسخحذف
  8. Gomnamian jan mishe lotf koni in linko bezari zire linke aghaye Pahlavi too balatarin? ye seri karbara engar donbalesh migashtan. Ba sepas. Baran 57

    http://www.kaleme.com/1390/06/06/klm-70969/

    پاسخحذف
  9. گمنامیان،
    انگار حتی زحمت خواندن 3 تا کامنت به خودت ندادی که در زیر همان لینک افشاگری کردن بچه گانه شما با احترام گذاشتم و شما نخوانده اسم آنرا لجن پراکنی میگذارید.
    من در شان خودم نمیبینم با آدم دهن پاره و بی ادبی مثل شما هم کلام بشوم و به حماقت شما میخندم که روی حرف خودت ایستاده ای و میگویی مرغ یک پا دارد!!!
    این طرز برخورد درست شبیه گوساله های هوشمندی است که چشمشان را روی حقیقت میبندند و حاضر به شنیدن حرف منطقی دیگران نیستند و همه را به جز خودشان به لجن پراکنی متهم میکنند.
    با خواندن کامنت شما و "به شدت مشکوک" خواندن من بعد از توضیحاتی هم که در مورد آن مثبت منفی های کذایی دادم در آنجا، فکر میکنم متوهم بودن مجاهدین به شما هم سرایت کرده!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ی پد،
      من در این لینک باعث ناراحتی شما شده، هیچ جا اسمی از شما نیاورده ام،
      اما اینجا می نویسم که اعمال شما بشدت از نظر من مشکوک بوده است، چون در ابتدا به لینک های مجاهدین + داده بودید و بعد یک دفعه (!) روشنفکر شدید و به لینک های آنها منفی داده اید و زیر لینک های من علیه مجاهدین، به طرفداری از من پرداخته اید.
      تاکنون به شما مستقیم جواب نداده بودم،
      این آخرین پاسخ من به لجن پراکنی شما است،
      توضیحات بیشتر در اینجا:
      http://gomnamian.blogspot.com/2011/10/blog-post_22.html

      حذف
  10. دوستان من نه تو بالاترين عضوم نه دعوا هاي شما رو ميدونم چيه ولي اين طرح عاليه بايد سالها پيش اجرا ميشد که نشده حالا بايد اجرا شه تورو جون مادرتون بي خيال اين عقده اي بازيا شيد يه کم همکاري کنيد همکاريم که نميکنيد سنگ وسط ننداريد به خدا دهنمون تو اين ايران سرويس شده ما

    پاسخحذف
  11. amsaale reza pahlavi pashunu bezaran iran bayad mohakeme beshan, albatte bad az akhond ha eslamchi haye nafahm. shayad ishon be shakhse khodesh kari alaeihe irania nakarde vali ham khodesh va ham kolle khanevadash ba poole mellate bichareye iran to amrika zendegi kardeand. garche bazam migam akhoonda kheili bishtar az oon gonahkaran too in zamine.
    ishoon bayad bad az rafatane akhoonda biad iran mohakeme beshe, jazash ro bekeshe bad mitoone mesle har iranie dige yek adame mamooli mahsoob she.

    پاسخحذف
  12. هرکی در خارج است یا دنبال خانم بازیشه یا داره درس میخونه و هیچ کاریم به سیاست نداره یا بچه پولداره یا خودش پولداره و داره تجارت میکنه .
    کلا همشون دارن حال میکنند. حالت خوشه شما ؟
    تو اوج تظاهرات همچین اتفاقی نیفتاد شلوغش نکن بابا.
    تازه به تو که فحش ناموس میدی به مسلمونا چه ربطی داره زندانیان سیاسی داخل ایران؟ . اکثر این زندانیان مسلمان هستند و معتقدند و اگر هم مسلمان نباشند بی خدا هم نیستند . شما که بی خدایی بیجا میکنی از اینا دفاع میکنی . دورویی شما مشخص است از یک طرف فحش میدی از طرف دیگر دفاع میکنی ؟
    و درمورد رضا پهلوی . به این لینک ها نگاه کن بعد کلاهتو وردار بابا
    http://balatarin.com/users/soheil209/links/submitted

    پاسخحذف
  13. ناشناس، هموطن عزیزم،

    واقعا معذرت می‌خوام ولی‌ لطفا جیک جیک نکن. یا واقعا نمیدونی چی‌ داری میگی‌، یا داری کنترا اینفورمیشن از طرف رژیم میدی. اگر به گروه دومی‌ تعلق داری که هیچی‌، اصلا ارزشش را نداری که جواب بگیری. ولی‌ در دنیای مجازی نمی‌شه فهمید که کی‌ کیه. من حالا جواب شما را میدم با این نظر که شما به گروه اول که در بالا اسم بردم تعلق داری، یعنی‌ نمیدونی چی‌ داری میگی‌.

    لطفا خوب فکر کن قبل از این که اتهام بزنی‌، چه به گمنامیان چه به بقیهٔ آدمهایی که بیرون از ایران هستن.

    اول شما گفتی‌:

    "

    هرکی در خارج است یا دنبال خانم بازیشه یا داره درس میخونه و هیچ کاریم به سیاست نداره یا بچه پولداره یا خودش پولداره و داره تجارت میکنه" میبخشید، چرا چرند میگی‌؟ ما کلی‌ آدما‌های سیاسی داریم که خارج از ایران زندگی‌ می‌کنن. دوومن، خیلیهای ماها هیچ وقت نتونستیم انتخاب کنیم. پدر و مادرهامون ۲۵- ۳۰ ساله پیش تصمیم گرفتن که ما نباید تو ایران زندگی‌ کنیم و ماها رو که بچه بودیم فرستادن بیرون. ما‌ها هم از همون وقت مجبور شدیم در غربت روی پای خودمون بایستیم. پس اشخاص دیگری بغیر از کاتگوریهای شما هستن که خارج زندگی‌ می‌کنن. و هیچ وقت، تکرار می‌کنم، هیچ وقت سر زمین مادریشون را فراموش نکردن. پس لطفا جیک جیک نکن.

    تو اوج تظاهرات خیلی‌ اتفاقها افتاد اگر شما دربارش نمیدونی بهتره تحقیق کنی‌. ریسرچ قبل از استدلال خیلی‌ خوبه.

    تازه به تو که فحش ناموس میدی به مسلمونا چه ربطی داره زندانیان سیاسی داخل ایران؟" اگر شما تا حالا نفهمیدی که گمنامیان و کلا آتئیست‌ها هیچ مسعله‌ با اعتقادات شخصی‌ ندران و مشکله ماها با دگما مذهب پس لطفا اطلاعاتتون را بیشتر کنین. مگه می‌شه یک انسان تا این حد بدون اطلاعات باشه. هرکی‌ به خدای خودش اعتقاد داشته باشه یا نداشته باشه. مسعله اینه که دین همیشه به عنوانه یک وسیله برای رسیدن به قدرت استفاده شده لطفا تاریخ را بخونید. دین به عنوانه یک پدیدهٔ الهی وجود نداره. خدایی وجود نداره. اگر وجود داشت این قدر در دنیا نه عدالتی وجود نداشت.

    ولی‌ این معنایش این نیست که انسانها نباید اعتقاد داشته باشن. ولی‌ هیچ بشری نمیتونه دین را به من نوعی زور کنه. دین یک مسعله شخصی.

    شما در باره آقای پهلوی می‌نویسی.

    چه بخواهین چه نخواهین، این شخص تنها کسیه که خیلی‌ از ماها، انسانهای تحصیل کرده‌ی امروزی در اپوزیسیون فعلی ایران که با خودمون میتونیم شناسایی می‌کنیم. نه اینکه بخواییم سلطنت یا شاه بازی‌ را به ایران بیاریم ولی‌ هیچ فردی در حال حاضر نمیتونه با ایشون مچ کنه. تحصیل کرده، دمکرات، روشنفکر و مدرن است.

    گمنامیان هم یکی‌ از هموطنهای روشنفکر منِ که براش ارزش قائلم. پس لطفا یا اتلاتئون را بیشتر کنین یا این طرفها‌ دیگه نیاین.

    ب

    پاسخحذف
  14. "گمنامیان هم یکی‌ از هموطنهای روشنفکر منِ که براش ارزش قائلم. پس لطفا یا اتلاتئون را بیشتر کنین یا این طرفها‌ دیگه نیاین."
    LOL
    this guy doen't even have a fucking name. Gomnamian doesn't know shit about politics and just simply a loser hiding behind a fake identity somewhere.

    پاسخحذف
  15. "this guy doen't even have a fucking name"

    What the fuck? So why are you all here?

    So just f... off, please.

    پاسخحذف
  16. """چه بخواهین چه نخواهین، این شخص تنها کسیه که خیلی‌ از ماها، انسانهای تحصیل کرده‌ی امروزی در اپوزیسیون فعلی ایران که با خودمون میتونیم شناسایی می‌کنیم. نه اینکه بخواییم سلطنت یا شاه بازی‌ را به ایران بیاریم ولی‌ هیچ فردی در حال حاضر نمیتونه با ایشون مچ کنه. تحصیل کرده، دمکرات، روشنفکر و مدرن است."""

    =)))))))))

    اولا گوسفند نباش و به چوپان نیاز نداشته باش و بعدش هم من این لینک رو برای امثال تو دادم که فکر میکنید رضا پهلوی چه آدم مدرنی هست .
    دقت بیشتر کن
    http://balatarin.com/users/soheil209/links/submitted

    پاسخحذف
  17. به غلط هایی املایی و تاریخی رضا پهلوی در بالاترین دقت شود . این آدم باسواد است که نمیداند کوروش چه حرفی زده یا داریوش ؟

    پاسخحذف
  18. http://balatarin.com/users/soheil209/links/submitted?page=44
    bale Soheil raftam linkhaye ghadimit ra didam. Boro baba jamesh kon. ba in link gosashtanat. Ki be to ...ya linkha az wiki ferestadi ya alan az kar oftadan. ye harfe dorost darmoon link nazashti. too in hame sal hannoz 500 ta link ham nazashti. boro baba delet khoshe

    پاسخحذف
  19. این طرح اعتصاب غذا کردن تا حد زیادی مسخره و بدون فکر کردن به آن به نظر میاد. آخر چطور؟ با جه هماهنگی؟ یک عده آدم بیکار و عقب مانده طرح میدهند و بقیه هم به به میگویند. جمع کنید این مسخره بازی ها رو.
    خود کسی که این پیشنهاد را داده اسم نداره. گمنام در جایی از این دنیا داره ول میگرده.
    رضا پهلوی هم چقدر طفلک ساده اس. آمده به این پیشنهاد روی خوش نشان داده. مردم بیچاره ایران کارشان به کجا کشیده یک فرد گمنام و بی نام و نشان و به قول خارجی ها loser دست به دست رضا پهلوی میخواد بده طرح بر اندازی بریزه.
    جوک سال

    پاسخحذف
  20. ناشناس آخری،
    از اینکه من اسم اصلیم را ننوشته ام، به من خرده گرفته ای!
    دلیل من برای ننوشتم اسمم مشخص و قابل قبول است، چه انکه فتوای قتل پشت سرم است و اگر اسم واقعیم را بگویم، در خطر قرار خواهم گرفت.
    اما می شود بگویی تو چرا اسمت را ننوشته ای و تنها به عنوان ناشناس کامنت گذاشته ای ؟!
    ضمنا،
    تا فردا صبح اینجا به من توهین کن،
    در جواب گویم:
    کی شود دریا ز پوز سگ نجس ...!

    پاسخحذف
  21. من به چیزی خرده نگرفته ام. شما حق داری هویت خودت را پنهان نگه داری ولی تا زمانی که توی گود مبارزه کردن نیستی. ولی کسی که پا جلو مبگذاره و یک پیشنهاد اینچنینی میدهد باید هویتش برای مردم شفاف باشه تا بتونه اعتماد جلب کنه نه اینکه مردم را تشویق کنه بروند جلوی سفارت خانه های ایران که صد تا فیلم و عکس از آنها توسط سفارت گرفته بشه پنهانی و بعداً برایشان مشکل به وجود بیاره و خود کسی که آنها را تشویق به اینکار کرده بره توی پستو قایم بشه از ترس فتوای قتلش.
    من اگر اسم خودم را جایی مطرح نمیکنم چون ادعای مبارزه و طرح براندازی هم ارایه نمیدهم. اگر روزی طرحی دادم حتماً با اسم و رسم میام جلو نه از توی سوراخ موش.

    پاسخحذف
  22. عزیز جان،
    این طرح را من داده ام، اما اگر قرار به عملی کردن باشد، خود آقای پهلوی آنرا رسما مطرح می کند،
    شما متن را نخوانده اظهار نظر می کنی ؟!
    ضمنا،
    من درست خارج بوده ام، اما در همه تظاهرات جلوی رژیم بدون پوشاندن چهره ام شرکت کرده ام.
    اگر قرار به مبارزه نیز باشد، من در زندان رژیم شکنجه شده ام، هنوز هم آثار آن بر تن من هست.
    لذا حرف از سوراخ موش زدن زیر نوشته های من، کمی مسخره به نظر می رسد.
    من تنها چون مطالبم ضد اسلامی است و حتی در اروپا هم مسلمین گرامی ممکن است دست به آدم کشی بزنند و فتوای قتل نیز بالای سرم است، به اسم گمنام می نویسم.
    شما مشکلت چیست؟
    ببینم جرات داری حتی به اسم ناشناس، دو خط مطلب منطقی بر ضد اسلام بنویسی؟!
    ببینم،
    جرات داری وبلاگ ضد اسلامی با بازدیدکننده میلیونی داشته باشی؟!

    پاسخحذف
  23. هم وطن
    از خواندن جواب شما در ارتباط با " هرکی در خارج است یا دنبال خانم بازیشه یا داره درس میخونه و هیچ کاریم به سیاست نداره یا بچه پولداره یا خودش پولداره و داره تجارت میکنه ...." بسیار رنجیدم

    من یک زن ایرانی هستم که بعد از داستان غم انگیز کوی دانشگاه مجبور به ترک خانه ام شدم
    چگونه می توان به این راحتی یادمان برود که ما درد مشترک داریم و خارج وداخل ندارد
    بیشتر کسانی که در تبعید بسر می برند بخاطر عملکرد غلط هم میهنان ما هستند چه در داخل و چه در خارج
    چه فرقی می کنه کجا باشیم

    مگر زمانی که دانشجویان را تار و مار کردند مردم آمدند از ما پشتیبانی کنند؟؟؟؟

    در این یازده سال گذشته، تمام دغدغه من بشخصه ایران بوده و آینده ایران
    از بهترین عزیزانم دور بودم
    بهترینم را از راه دور بدون دیدنش از دست دادم
    از من بدتر این طرف آب زیاد هستند

    خلاصه اگر با ایده ایی مخالف هستیم طبیعی است که مخالفت خود را بیان کنیم
    ولی خیلی راحت قاضی نشویم و به دیگران انگ و ننگ نزیم
    پس فرق ما با حکومت های دیکتاتوری چیست
    دوستان در بکار بردن واژه ها کمی تاکل کنیم
    کلمات را دهان بجویم بعد به بیرون بیاندازیم

    کمی حرمت هم میهن بودن را حفظ کنیم و به هم حداقل احترام را قائل بشویم که این خودش یک پیروزی است

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.