شنبه، آذر ۱۳، ۱۳۸۹

ویدیو با زیرنویس فارسی/ زینب ثعلبی بنیانگذار بنیاد بین المللی زنان برای زنان از نقش زنان در صلح می گوید / صلح جایی است که ناخن پای من باز شروع به رشد کند

 ویدیویی زیبا از سایت تد، این ویدیو را ترجمه کرده ام و به زودی در سایت تد قرار خواهد گرفت. / این ویدیو را به یاد دلارا دارابی، دخترک مظلوم و هنرمندی منتشر می کنم که قربانی قوانین ابلهانه اسلامی شد.
 زینب می گوید: دو سمت از جنگ است ، سمتی که هدفش فقط پیروزی در جنگ است و سمتی که هدفش پیروزی زندگی است. مردان در گروه اول و زنان در گروه دوم قرار دارند !
زینب ، زنی است که فعالیت اجتماعیش را از زمان جنگ بوسنی آغاز کرده است، او کارش را از صفر شروع کرده اما بنیاد او بعد از چند سال کار موفق شدند بیش از هشتاد میلیون دلار پول جمع کنند و به زنان قربانی جنگ کمک کنند.نام بنیاد او ، بنیاد بین المللی زنان برای زنان است(Women for Women International).
او که در عراق به دنیا آمده است، بعد از جنگ اول خلیج فارس ، به آمریکا می رود ، پدرش خلبان مخصوص صدام حسین بوده است. در سال 1993 بعد از جنایات رخ داده در بوسنی، فعالیتش را شروع می کند و بنیاد خود را از صفر پایه گذاری می کند.  او چندیدن جایزه بین المللی را تا کنون دریافت کرده است.
او در این ویدیوی زیبا، آز تجربیات خودش در جنگ می گوید، برایمان تعریف می کند که بو و رنگ جنگ در همه جای دنیا یکی است.
مجله تایمز، درباره او می گوید: بنیاد زینب، به زنان صدایی برای حرف زدن داده است.

ویدیوهایی دیگر با زیرنویس فارسی درباره حقوق زنان: 






این نقاشی، کار دلارا دارابی است:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.