سه‌شنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۹

عالیجناب کارماپا ، نفر دوم بوداییان دنیا، در کنفرانس تد (TED) از تکنولوژِی و فن آوری عاطفه می گویند/ویدیو با زیرنویس فارسی

ویدیویی با زیرنویس فارسی / این سخنرانی را من برای سایت تد (TED)ترجمه کرده ام، اما هنوز بر روی سایت قرار نگرفته و داغ داغ است.

ابتدا شاید تعجب کنید که چرا من اینگونه از عالیجناب کارماپا با احترام یاد می کنم، چرا که به روح و یا تناسخ اصولا اعتقادی ندارم، اما اگر این سخنرانی را ببیند، خواهید دید که این انسان چقدر فرهیخته است و البته که بوداییان به داشتن چنین رهبری باید بنازند.

ایشان ابتدا به نابودی تندیس های بودا در افغانستان اشاره می کنند که برای بودایان بسیار مقدس بوده است و سپس می گویند : ما باید به این شکل مثبتی به این نابودی نگاه کنیم ، همانطوری که دیوار برلین فروریخت و فاصله بین دو گروه از انسان ها را برداشت.

کارماپا کیست ؟

کارماپا به معنای کسی است که فعالیت های بودا را بر دوش می گیرد. در مرام بوداییان تبت، بودا به صورت متناوب در بدن های دیگر تولد مجدد می یابد(تناسخ) و به آموزش پیروانش ادامه می دهد.در سال 1985 نوزادی در شرق تبت به دنیا آمد.کارماپای هفدهم، احتمالا روزی جانشین دالایی لاما به عنوان سمبل و الگوی بوداییان خواهد شد.

نماینده کارماپا اخیرا در نیویورک در یک اجلاس با شرکت بیست هزار نفر سخنرانی کرده است.در حقیقت عالیجناب کارماپا ، نفر دوم و جانشین دالایی لاما محسوب می شوند.عالیجناب کارماپا که در کنفرانس اخیر تد، در هند شرکت کرده اند، در آنجا به سخنرانی پرداخته اند.

همانطور که می دانیم طالبان تندیس های بودا را که هزاران سال قدمت و چند ده متر ارتفاع داشت، با گلوله آرپی جی ، نابود کردند. (توضیحات بیشتر اینجا)این مجسمه ها برای بوداییان بسیار مقدس بود، اما ببیند که چگونه این مرد فرهیخته، با این مساله انسانی برخورد می کند. این رفتار را با رفتار مسلمانان مقایسه کنید که مبادا یک خشت کعبه آسیب ببیند !! تفاوت یک منش انسانی و یک منش خشن و وحشی را اینجا به وضوح می بینیم.

او می گوید:(ما اگر دقت کنیم، می بینم که در هر دمی که فرومی دهیم و نفس می کشیم، نشانه هایی از شادمانی و خوشبختی وجود دارد.)

لینک این مطلب در بالاترین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.