یکشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۴

گرد مرده بر رویمان ریخته اند، و همیشه ما خوشحالیم: خمینی وارد کشور شد، جنگ تمام شد، تفاهم هسته ای شد، ما باز خوشحالیم...!

فقط خوشحالیم، چشم بسته ایم، از خودمان شرم نمی کنیم، پرسش نمی کنیم، «گرد مرده»  بر رویمان ریخته اند...! براستی، با چه رویی باید در صورت نسل آینده نگاه کنیم؟!

همانطوری که نسل قبل می بایست شرمنده نسل کنونی باشد، ما نیز شرمنده نسل بعد خواهیم بود...!

بعد از بازپس گیری خرمشهر، جنگ را شش سال دیگر ادامه دادند، یک میلیون کشته و زخمی، و نابودی کشور حاصل این جنگ بود...، و بعد خمینی، خبر مرگش، جام زهر را سر کشید، و ما «خوشحال» شدیم!

هیچ وقت از خودمان، از رژیم ج.ا. و از یکدیگر نپرسیدیم، خوب جنگ تمام شد، ولی چرا باید یک ابله به نام خمینی، هستی و نیستی ما را فدای شعار ابلهانه خود، یعنی «راه قدس از کربلا» کند...!؟

چند نفر از ما فامیل های درجه یک و درجه دو خودمان را در این جنگ از دست دادیم؟! هیج وقت جای آن عزیزان را خالی دیدیم!؟ هیچ وقت پرسیدیم چرا باید پسر عمه یا عمو یا دایی من، آن جوان رعنا و مهربان، به جبهه برود و بعد در تابوت چوبی به ما برگردد!؟

ده سالی گذشت و گند برنامه اتمی رژیم هم در آمد و مشخص شد که آقایان، اینبار دنبال ساخت بمب اتمی هستند...! رژیمی که سنگسار می کند، یعنی حتی از یک تکه سنگ، وحشیانه ترین استفاده را می کند، می خواست بمب اتم داشته باشد..!!

باز ما نشستیم، هیچ کاری نکردیم، و اینبار دنیای متمدن بود که پا به میدان گذاشت، و تحریم ها را چون افعی به جان رژیم انداختند...! صد البته که بخش عهده ای از زهر این افعی هفت سر، نثار جان مردم بیچاره ما شد، وگرنه طبق گزارش ها، درآمد سپاه و سرداران کثیفش از کنار تحریم ها، افزایش نیز یافت...!

حال که رژیم به زانو درآمده، و به مانند سگی کتک خورده، با دمی آویزان، مجبور به قبول تفاهم شده است، باز ما «خوشحالیم»...!

اینبار خوشحالیم که تحریم ها ممکن است تا چند سال دیگر برداشته شود...!

باز هیچ کس نمی پرسد چرا باید کودکان مدارس ما به دلیل نبود بخاری استاندارد بسوزند، ولی هزار میلیارد دلار از پول ما، صرف ساخت بمب اتم شود؟!

باز «خوشحالیم» ولی هیچ وقت نپرسیدیم چرا فلان هموطن و همسایه ما، به دلیل نبود دارو باید بمیرد؟! چرا باید هموطن خارج نشین ما تحقیر شود؟!

باز خوشحالیم، باز به خیابان آمدیم و رقصیدیم...!

من خوشحالم که خطر جنگ رفع شده است، ولی از همین الان، خود در مقابل نسل آتی شرمسار و خجالت زده حس می کنم...

براستی، چه بر سر ما آمده است؟!

گرد مرده نیز اینچنی آدمی را بی عار و فلج نمی کند...! 

پی نوشت یک: هزینه این  تحریم ده ساله را تا کنون بیش از هزار میلیارد دلار برآورد کرده اند، اگر این رقم را به جمعیت ایران تقسیم کنیم، می بینیم که برای هر زوج ایرانی، می شود یک ویلای مدرن ساخت...! 

پی نوشت دو: ما سابقه خوشحالی بسیار داریم! زمانی که بختیار نیز از ایران رفت و رژیم جنایکتار اسلامی متولد شد، باز ما «خوشحال» بودیم...!!


نوشته دیروزم در اینباره: 


۱۴ نظر:

  1. سال ۲۵۷۴ سال ( الله آدمکش) زدایی از ایران بزرگ.

    پاسخحذف
  2. اینقدر حرص نخور مردم در شادی بعد از توافق شعار میدادند توافق بعدی حقوق شهروندی مردم به طور تدریجی به دور از خشونت دنبال دموکراسی هستند ناامید نباش بعد از مرگ خامنه اییه تا دو سال دیگه بیشتر زنده نیست رفراندوم و دموکراسی برقرار میشه

    پاسخحذف
  3. از این دست شادیها زیاد داشته و خواهیم داشت چون اصولأ ما ملت شادی هستیم ،شاه از مملکت رفت شادی کردیم و کلی بوق زدیم امام آمد امام آمد که ایران را کند آباد ،،، شادی کردیم بوق زدیم هشت سال جنگ البته با پیروزی تمام شد شادشدیم بوق زدیم سردار سازندگی آمد شاد شده بوق زدیم ملأی عبا شکلاتی آمد بوق زدیم پاک ترین دولت تاریخ ایران آمد بوق زدیم و ملأی کلیدی آمدباز بوق زدیم نپرسیدیم برادر کلید را که همه دارندچراباقفل نیامدی؟ باز بوق زدیم حالا هم پیروزی هسته ای باز بوق زدیم و اینچنین بود که ما شده ام ملت بوق ،عجیب نیست ما که بابوق ازسلأم تا چاکرم و فحاشی و ده ها کلمه و جمله را میگوئیم چرا میدانی بنام میدان بوق نداریم و خداوند پدر سازنده بوق را بیامرزد که اگر این صدای صد منظوره را نمیساخت و ما مجبور میشدیم این همه پیروزی راکه در این سی و چند سال نصیب ما ملت شده را فریاد میکردیم دیگر صدائی باقی نمیماند که البته اگربیصدا وساکت میماندیم بهتر بودزیرا هرگاه شاد شده ورقصیدیم بدتربسرمان آمد چون شادی و رقصمان بجا و حقیقی نیست خود فریبی میکنیم

    پاسخحذف
  4. مطالب پیرامون جنگ تحمیلی واقع گرایانه بیان نشده است.
    مطلب هم خیلی احساسی و بغض‌آلود است و مثل همیشه برادرِ گمنام دنیای مدرن را نقطه‌ی ثقل اخلاقیات دانسته‌اند.
    ما همیشه از این نگاه‌های غیر‌بی‌طرفانه ضربه خورده ایم. از این نگاه های بغض آلود.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درباه اینکه ادامه جنگ، یک خیانت به مردم ایران بود، هیچ شکی نیست. این نوشته را بخوانید:

      http://gomnamian.blogspot.co.uk/2012/03/blog-post_11.html

      حذف
    2. این دست مطالب خلاف واقع و بغض‌آلود را از سوی شما زیاد خوانده‌ام.
      آیا اینکه یک کشوری به کشور دیگری تجاوز کند و سپس در میانه‌ی جنگ بگوید غلط کردم که به تو تجاوز کردم، حالا بیا صلح کنیم، و کشور مورد تجاوز قرار گرفته نپذیرد(به هر دلیلی) از نظر شما کشور مورد تجاوز قرار گرفته مقصر است؟!
      یعنی هر وقت خواستند حمله کنند و هرگاه هم خواستند صلح کنند ما باید بپذیریم؟
      هر گاه نمادهای اخلاق گرایی در نظر شما (دولت های غربی) این مسأله غیر منطقی را پذیرفتند، ما هم خواهیم پذیرفت.
      کسی که جنگ را آغاز می‌کند باید تمام عواقب آن را بپذیرد.

      حذف
    3. هم اکنون دولت سعودی به یمن یورش آورده است. آیا اگر فردا بگوید ای یمنی‌ها بیایید صلح کنیم و یمنی‌ها به تلافی حدود 1000 شهیدی که داده‌اند این تقاضای صلح را نپذیرند، شما یمنی‌ها را مقصر می‌دانید؟

      حذف
    4. کیر حضرت علی تا دسته تو کس ننه امام حسن

      حذف
  5. اگر ایران پیشنهاد آتش بس عراقی ها در سال 1981 را پذیرفته بود، رژیم های عربی خلیج فارس غرامت جنگ را به ایران بازپرداخت و عراق را به عنوان آغازگر جنگ اعلام می کردند. با این حال، ملاهای تشنه به خون حاکم بر ایران جنگ را به عنوان یک فرصت برای صدور انقلاب به عراق می‌دیدند و حاضر به صلح نبودند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حتماً !
      آن هم رژیم های عربی! و آن هم سعودی‌ها!
      سعودی‌ها را بکشی هیچگاه حق را به ایرانی‌ها نمی‌دهند!

      حذف
  6. نصیب خامنه ای از توافقنامه BBC ی اوباما.

    https://www.google.ca/search?hl=en&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1536&bih=741&q=BIG+BLACK+COAK&oq=BIG+BLACK+COAK&gs_l=img.12...4155.15430.0.18367.20.13.2.5.2.0.137.987.10j3.13.0.msedr...0...1ac.1.64.img..6.14.902.9al9FdMOOD4#hl=en&tbm=isch&q=BIG+BLACK+COCK

    http://slang.org/BBC-meaning-definition

    پاسخحذف
  7. آیا حضرت یوسف علیه السلام شق کرده بود و دست رد به سینه زلیخا زد؟ یا هنوز شق نکرده بود! از پیشنماز مسجد پرسیدم گفت بیا سرش رو بخور تا بهت بگم.

    پاسخحذف
  8. کنایه‌ی جالب آقای خامنه‌ای به رژیم آل سعود:

    فلان کشور عقب مانده در حال کارشکنی در موضوع هسته ای و منطقه است.

    آنها می‌گویند اگر ایران غنی سازی کند ما هم می‌خواهیم غنی سازی کنیم . خب اگر می‌توانند بکنند . اگر تخصص دارند انجام دهند . ما که مخالف نیستیم .

    موضوع اینجاست که آنها نمی‌توانند و تخصص لازم را ندارند . اصلأ موضوع مذاکرات ما به آنها مربوط نمی‌شود .

    پاسخحذف
  9. در حج عمره کونمان میگذارند باز هم خوشحالیم !!!!!!!!

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.