سه‌شنبه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۹

چرا ما خواستار تغییر به نظامی دموکراتیک هستی?تفاوت برخورد احمدی نژادی با یک نظام دموکراتیک در چیست؟

در سیستم احمدی نژادی ، احمدی نژاد هر ماه به یک شهر سرکشی می کند، تعداد زیادی از محافظین، وزیران و نماینده های مجلس نیز او را همراهی می کنند، به شیوه شاهان قاجار مردم دنبال ماشین او باید بدوند، زن و مرد، باید خودشان را حقیر کنند ، تا بلکه بتوانند نامه ای به دست یکی از محافظانش بدهند و تقاضایی کنند.

چرا ؟ چون از نظر سیستم احمدی نژادی، مردم فاقد شعور هستند، لذا باید که احمدی نژاد از پایتخت به شهر فلان برود و برای مردم تصمیم بگیرد.در سیستم احمدی نژادی، احمدی نژاد مالک همه چیز است و در ازا نامه التماس آمیز مردم، وام یا کمک مالی در اختیار آنها قرار می دهد.

در این سیستم ابلهانه ، شرط موفقیت ، داشتن شانس برای حضور احمدی نژاد در آن شهر شهروندان است و نهایت چیزی که بدست مردم می رسد، یک وام صد یا دویست هزار تومانی است. به شهروندان احترامی گذاشته نمی شود و آنها باید دنبال ماشین احمدی نژاد بدوند. چرا؟ چون احمدی نژاد با تقلب بر سر کار آمده و خودش و حزب متبوعش ، برای ادامه حیات سیاسی نیازمند رای مردم نیستند.

و اما در سیستم دموکراتیک:

اصولا برای تصمیم گیری های محلی ، نیازی به حضور رییس جمهور نیست، قدرت در ادارات محلی تفویض شده است، چرا که اصل بر این است که مردم شعور دارند و خود توان تصمیم گیری درست را دارند.

در یک حکومت دموکراتیک، با دویدن دنبال اتومبیل احمدی نژاد، چیزی عاید کسی نمی شود، چه آنکه اگر محتاج باشد، باید مستقیما به اداره مربوطه رجوع کند و اگر محق باشد، طبق قانون به او رسیدگی می شود و حتی داشتن توصیه نامه از مثلا رییس جمهور نیز کمکی به او نخواهد کرد.

در این شیوه حکومت ، اگر رییس جمهور به مردم بی احترامی کند، دور بعد خودش و حزب متبوعش رای نخواهد آورد، لذا این رییس جمهور است که محتاج مردم است، نه اینکه مردم محتاج رییس جمهور باشند.

از همه مهمتر، در یک سیستم دموکراتیک، چون مردم و نمایندگان مردم بر ریسس جمهور و دولت اشراف داشته و او را تحت نظارت دارند، اولا همه تصمیم ها به بهترین وجه گرفته خواهد شد و دوما فساد به کمترین میزان خواهد رسید. لذا می بینم که در یک سیستم دموکراتیک مانند فرانسه، مردم در رفاه هستند و ولی در ایران با داشتن ثروتی مانند نفت و گاز و مردمی بسیار زحمتکش، باید شاهد فقر شدید باشیم.

در فرانسه یک کشاورز می تواند به رییس جمهور جلوی همه توهین کند و اتفاقی نیز برایش نیافتد، اما در ایران یک دانشجو به دلیل فاشیست خواندن احمدی نژاد ، به اعدام محکوم می شود.

این تفاوت دموکراسی و دیکتاتوری است.

۱ نظر:

  1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
    آیا این امکان وجود داره که لطف بفرمائید و برای من یک دعوتنامه به بالاترین ارسال بفرمائید ؟
    با تشکر
    موفق باشید
    taraneh7@gmail.com

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.