جمعه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۹۴

آیا باید از مرگ «آقازاده پورشه سوار» به شادمانی پرداخت!؟

مرگ دو جوان قلب آدمی را به درد می آورد، حتی اگر یکی از آنها، نوه یکی از «ایت الله های خونخوار رژیم» بوده باشد.
ای کاش این دو جوان تصادف نمی کردند و جان نمی باختند، ولی نکات ذیل، ذهن مرا به خود مشغول کرده است:
الف) داشتن ماشین پورشه در ایران، با توجه به قیمت بسیار بالا و گمرکی کلانش، اکثرا برای کسانی میسر است که از «رانت» برخوردار باشند، و یا «اقازاده» باشند...! حال سوال اینجاست، آیا پول این ماشین، از طریق مشروع و اخلافی تامین گشته بود؟!
---------
ب) بعد از مرگ نوه آیت الله ربانی، برخی در فضای مجازی، به خوشحالی پرداختند و برخی دیگر، گفتند که این خوشحالی، غیر اخلاقی است.
کسانی که در ایران زندگی کرده اند، خوب می دانند که چنین آقازاده هایی، چه راحت از «موهبت آقازادگی» برخوردار می شوند، هر کثافت کاری می کنند، و هیچ کسی نیز با آنها کاری ندارد!
سوال من این است، مجازات مصرف مواد مخدر و مشروب، و بعد رانندگی، آیا باید فقط برای دیگران باشد و برای فرزند آیت الله، وجود نداشته باشد؟!
تصور کنید، که در روز این اتفاق افتاده بود و «اقازاده ربانی»، مست و خمار، با سرعت دویست کیلومتر، با سرویس یک مدرسه برخورد کرده بود، و چند کودک را کشته بود...! آیا باز نیز از اخلاق دم می زدند؟!
----------
ج) اگر دختر و پسری، بر بنیان عشق، دست یکدیگر را بگیرند، با مجازات بسیج و نیروی انتظامی روبرو می شوند، و جالب اینجاست که این مجازات، توسط پدر بزرگ این جوان جانباخته تدوین شده است...! اما برای این جوان و دوست دخترش، چنین مجازاتی وجود نداشته، چون داخل «پورشه» بوده اند...!
خنده دار است، اینها پول و ثروت ملی ما را به غارت برده اند، و مثلا با آن پورشه سوار هستند، داخل ماشینی که با پول مردم ایران خریداری شده، از قوانینی که برای دیگران زجر آور است، در امان هستند..!
یادمان نمی رود که پسر آیت الله فلاحیان، یک سرباز وظیفه را تنها برای خنده و شوخی کشته بود، و هیچ مجازاتی نیز نشد...!
----------
د) نکته گریه آور اینجاست، هزاران کودک خیابانی، در اثر نبود یک سازمان کارا، به جای اینکه سر کلاس درس باشند، در خیابان ها آواره اند، مورد تجاوز قرار می گیرند و هزار بلا سرشان می آید. یادم است یکی از کنشگران حقوق کودک گفته بود که اکثر این کودکان خیابانی، به ایدز دچار شده اند.
سوالم این است، چند نفر از این کودکان روزانه می میرند؟! چرا مرگ آنها در فضای مجازی پخش نمی شود!؟
عجبا!! «آقازاده»  و نوه آیت الله ربانی، حتی هنگام مرگ نیز از استانداردهای «آقازادگی» برخوردار شده است...!
پی نوشت:

من از مرگ ایشان متاسفم! ای کاش این اتفاق رخ نمی داد. اما ایشان از اموالی که متعلق به او نبوده، استفاده کرده است. اموالی که پدر و پدربزرگش دزدیده اند. در بهترین شرایط، این آقازاده جان باخته، «شریک دزدی» است و با هنگام رانندگی با خوودرویی که با مال دزد خریداری شده، جان باخته است...!

۱۳ نظر:

  1. ای رهبر ار تو خواره کسده ای من آهنم

    پاسخحذف
  2. شهید محمد حسین ربانی ریشو RKOT نوه آیت الله ربانی شپشو SHASH با Yellow Porsche خانم از جنت آباد بلند کرد و در خیابان دکتر شریعتی به جنت عروج کرد.
    RKOT: Rish Kids of Tehran, #richkidsoftehran آقازاده ها
    SHASH: Shepesh Ayatollah of Shiraz
    Yellow Porsche:
    الف) سوره بقره آیه 69: إِنَّهَا بَقَرَةٌ صَفْرَاءُ فَاقِعٌ لَّوْنُهَا تَسُرُّ النَّاظِرِينَ گاوی است زرد که رنگش بینندگان را شاد می‌کند
    ب) پورشه زرد: نعلین زرد آخرالزمان در دوران نقاهت پروستات سید خراسانی و خلع الموز از میمون سمنانی
    ج) حضرت امام صادق ع خطاب به حنان بن سدیر فرمودند، بر تو باد پوشیدن نعلین زرد رنگ زیرا نور چشم را زیاد می‌کند، شادی آور است و قوه جماع 69 را زیاد می‌کند
    جنت آباد: محله‌ای در نزدیکی میدان وافور در تهران
    جنت: بهشت، محل زندگی انسانهای اولیه و آیت الله جنتی و دعوا بر سر کمپوت سیب
    عروج: پرواز به آسمان، با سرباز وظیفه عروجعلی ببرزاده دزد ریش تراش در ماجرای کوی دانشگاه سال 78 اشتباه نشود
    دکتر شریعتی: نکبت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دکتر شریعتی: لوطی علی، ملقب به رامتین لوتر با آیدی یاهوی Ramtin_Luther33 همشهری استاد فسنقری

      حذف
  3. دختری تورک از خورجستان آذربایجان در تهران کشته شد.

    پاسخحذف
  4. به کار بردن کلمه ی مشروع در این جمله«حال سوال اینجاست، آیا پول این ماشین، از طریق مشروع و اخلافی تامین گشته بود؟!» نقض غرض هست برای این وبلاگ. واژه ی «قانونی» کافی است به نظرم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. درود دودوزه جان

      مشروع را به معادل
      legitimate
      به کار برده ام...

      با مهر
      ی پ

      حذف
    2. مشروع یعنی شرعی چرا به حرف دودوزه گوش نمی‌دی؟
      مشروع: مطابق قانون شریعت ، مطابق نظر شارع مقدس
      نکنه باز دوباره ختنه کردی، مسلمون شدی
      ببین یاشار لامپ رو که روشن می‌کنن بپا صلوات نفرستی

      حذف
    3. لول...!!
      عزیز جان،

      شما کلمه زیر را ترجمه کن، ببینم چه می ترجمه می کنی...

      legitimate

      حذف
    4. ;) گیر به کلمه نیست ها. از شریعت و شریعتی کهیر می‌زنه آدمیزاد!
      legitimate: قانونی، قانون‌مند، مجاز، طبق مقررات، درست، دادگرانه، روا، پسندیده ...

      البته انگلیسی زبان مومن و مخلص و بی توجه به حقوق انسانی legitimate رو برای حلال زادگی به طور خاص و مشروع ( قانونی بر اساس شریعت و اخلاقیات کلیسا ) به کار می‌بره.

      در فارسی هم معنی اصلی مشروع، مطابق شرع مقدس یا Sharia law است.

      حذف
    5. اعدام زندانیان در ایران متاسفانه قانونی (بر اساس قانون مجازات) و مشروع ( شرعی: سرچشمه قانون مجازات) است.
      قتلهای زنجیره‌ای غیرقانونی ولی مشروع (شرعی و با اجازه از مجتهد الدنگ) است.

      حذف
    6. مشروع یک مفهموم است، حال اینکه در میان آخوندها به یک معنای خاص به کار می رود، دلیل نمی شود که آدمی از استفاده از این کلمه، وحشت کند...،
      محتوای این متن، و مفهمومی که می خواهند منتقل کند، مشخص و شفاف است.

      حذف
    7. مشروع فقط یک معنی می‌ده: قانونی و شرعی. مشروع یعنی قانون با مخلفات حد و قصاص و ...
      گول اسلام رحمانی رو خوردی :)) الفاتحة
      لابد اسلام هم اسلام آخوندها نیست و ممد پسر عبدل هم جیگر بود

      حذف
  5. زبان وسیله تفهیم و تفاهم است و غالبا وسیله جدل و مناقشه و هیچ قالب غیر فرهنگی نمیتواند معنای نزدیک به واقع را از زبان استخراج کند. من با یکی از فامیلها در ایران چند سال پیش سر کلمه سکسی همین بحث را داشتم. خواهرم به من گفت که قیافه ام توی عکس تازه ام خیلی سکسی شده. من گفتم این را دیگه نزن. سکسی به معنای آدمی است که علاقه به سکس را در دیگران بر می انگیزد. در اروپا و امریکا چون سکس کار خوشایندی محسوب میشود این کلمه هم بطور تلویحی بر همان مسئله دلالت دارد. حالا تو خواهر منی و نباید به من اینجوری بگی. بر گشت به من گفت که اوون برداشت شما از این کلمه است در حالیکه ما به خوش هیکل و برازنده میگیم سکسی. تفاوت فرهنگی بار معنائی سوار کلمه حتی جمله و حتی متن و رمان میکند و راه را برای هرمونوتیک زبانی میگشاید.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.