چهارشنبه، مرداد ۱۵، ۱۳۹۳

جمال حسینی، خاری در چشم رژیم بود، و علی رغم مرگ مشکوکش، همچنان خار در چشم رژیم باقی خواهد ماند!

چه خبر جانکاهی! انسان بزرگی که فروتنانه، برای اعتلای حقوق بشر در ایران، فداکاری کرده بود، به طرز بسیار مشکوکی، جان خود را از دست داده است.

جمال حسینی، سردبیر هرانا، در ترکیه جان خود را از دست داده، و هنوز هیچ کس نمی داند که آیا 
مرگ او، یک ترور دیگر از سوی رژیم خونخوار اسلامی است یا خیر؟

جمال حسینی، در یکی از معدود مصاحبه هایی که انجام داده بود، گفته بود که فعالیت ما خاری در چشم رژیم بوده است. اما آیا با مرگ او، این خار خارج شده است؟!

بدون شک که چنین نیست،  بخش عمده ای از فعالیت انسان های بزرگی چون جمال حسینی، بعد از مرگشان مشخص می شود و حتی مرگ خودشان، باعث توقف روند مثبتی که انها آغاز کرده اند، نخواهد شد.

جمال حسینی خار در چشم رژیم ایران بود، و جنایات و نقض حقوق بشر توسط آنها را افشا می کرد، و بدون شک، او حتی بعد از مرگش، خار در چشمان رژیم باقی خواهد ماند.

در اینکه یاران همراه او در هرانا، پرچمی که او بر افراشته را همچنان در حال اهتزار نگه می دارند، هیچ شکی نیست، و حتما این گروه از فعالان حقوق بشر، بدون جمال حسینی، به راه او ادامه خواهند داد.  

با مرگ جمال حسینی، مشخص می شود که هنوز هستند انسان های بزرگی که پس از مرگشان، جامعه از وجود آنها با خبر می شود و تازه در می یابد چه نقش مهمی ایفا کرده اند. جمال حسینی، فعال بی ادعای حقوق بشر، انسان خاکی که حتی به سختی مصاحبه می کرده، از این دسته انسان ها بوده است.

یادش گرامی، نامش پر افتخار و راهش پر رهرو!


----نوشته دیگر این چند روزه:










۱ نظر:

  1. در دهه هفتاد دختر با شهامت آقای قالیباف به همراه عده ای از دوستان دختر و پسر با یورش بسیج در یک مهمانی دستگیر و به پایگاه بسیج منتقل شد. بلافاصله در همان شب جناب قالیباف و خانم با اتومبیل به پایگاه بسیج مراجعه نمودند. آقای قالیباف از اتومبیل پیاده نشد و خانم با اصرار که " آبروی حاج آقا در خطر است" قصد آزاد کردن دختر را داشت که با پافشاری رئیس پایگاه که خود در دستگیری شرکت کرده بود مواجه شد. بالاخره دختر ایشان آزاد شد اما ماجرا به اینجا ختم نشد. ماموران امنیتی در جست و جوی عکس ها و فیلم های مهمانی بارها به منزل رئیس پایگاه بسیج یورش بردند و بارها او را بازجویی کردند و در نهایت او را با اتهام ساختگی نگهداری غیر مجاز اسلحه به دو سال زندان محکوم نمودند که این حکم در مورد او به اجرا درآمد.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.