پنجشنبه، آبان ۲۵، ۱۳۹۱

فرق بسیار است بین خداناباور یا آتئیست با کسی که موصوف است به «از خدا بی خبر» ..!

فرق بسیار است بین آتئیست و معنای صغت«از خدا بی خبر»...!

-         یکی از صفت های بدی که به اشخاص در فرهنگ عامه ایران داده می شود، صفت «از خدا بیخبر» است، معنای این صفت این است که شخص، از وجود خدا بی خبر است و لذا هر کار بدی را مرتکب می شود.
-         لازم به ذکر است که آگاهی از وجود خدا و یا ترس از مجازات او، دلیل دست نزدن اشخاص به جرم و جنایت نیست.
-         خیلی احمقانه است که تصور کنیم مثلا از ترس مجازات آتش است که فلان آقا، حاضر نمی شود کودکان را بکشد و شکنجه کند!
-         این توهین به تک تک افراد خداباور است، اگر فکر کنیم آنها صفرفا به دلیل  ترس از مجازات الله و آتش جهنم، حاضر نیستند جنایتک کنند...!! چون معنای این حرف این است که آنها یک جنایتکار بالقوه هستند.
-         یک فرد آتئیست و خدا ناباور، به خوبی با مفهوم خدا آگاه است. اصولا اکثر قریب به اتفاق افراد خدا ناباور، زمانی دیندار بوده اند، اما با مطالعه و تحقیق دریافته اند که داستان وجود خدا، داستانی مضحک و بدون پشتوانه است.
لذا این افراد به خوبی از «افسانه خدا» خبر دارند!
-         «اعتقاد به خدا» و «بی خبر بودن از خدا»، دو چیز جدا است. ممکن است کسی از  افسانه وجود خدا با خبر باشد، اما به خدا اعتقادی نداشته باشد.
-         تحقیقات و آمارگیری های علمی نشان می دهد کسانی که به خدا باور ندارند، مقدار بسیار کمتری جرم و جنایت مرتکب می شوند...!!

برای آشنایی بیشتر با آتئیسم و خداناباوری، این نوشته مرا بخوانید: 
/------------/ آتئیسم چیست؟ اخلاق در بین آتئیست ها چه جایگاهی دارد؟! آیا آتئیست افراطی هم داریم ؟!


به صورت مشخص باید گفته البته که یک آتئیست می تواند جنایتکار نیز باشد، اما آمار نشان می دهد که شانس جنایتکار بودن یک انسان بی خدا ، در مقابل افراد دیندار ، ده برابر کم می شود.

برای اینکه ببینیم چقدر آتیئست ها به اخلاقیات احترام می گذارند و جایگاه آنها در جامعه چیست، این گراف را ملاحظه بفرمایید: 

درصد افراد آتئیست در امریکا  ، حدود بیست درصد جامعه آمریکا است. درصد حضور آنها  در مراکز علمی و دانشگاهی ، هشتاد و سه درصد است، یعنی  در مقایسه با افراد دیندار، احتمال حضور یک آتیست در مراکز دانشگاهی ، چهار برابر افزایش می یابد.

 اما در زندان های آمریکا ، تنها بیست صدم درصد آتئیست هستند، اما درصد زندانی در جامعه ، حدود دو درصد است. به دیگر عبارت،در مقایسه با افراد دیندار ،  شانس حضور یک آتیست در زندان ، ده برابر کم می شود. 

به راحتی با مقایسه این آمار می توان نتیجه گرفت که افراد آتیست به نسبت متوسط جامعه ، کمتر جنایت می کنند.



  • چند نوشته قبلی این وبلاگ: 

  •  خیانت دلالان بخش خصوصی/آهای تاجری که زمینه زد و بند و رشوه سران رژیم را فراهم می کنی، دستان تو آلوده به  خون ندا و ستارها است!

  • کشتن ستار بهشتی در زندان، خود به تنهایی جنایت علیه بشریت محسوب می شود، و نه تنها خامنه ای، همه سران رژیم در این جرم شریک هستند. 

  • آقای سروش، همانقدری که اسلام به ایران خدمت کرده،ادیان نیز به اخلاقیات خدمت کرده اند، که می گویید خدمات متقابل اخلاق و اسلام!

  • حکایت گیس کشی  مهدی هاشمی و مجتبی خامنه ای...!/زمانی که همسر مهدی هاشمی در مطبوعات، مجتبی خامنه ای را عقیم می خواند!

  • حکایت گیس کشی  مهدی هاشمی و مجتبی خامنه ای...!/زمانی که همسر مهدی هاشمی در مطبوعات، مجتبی خامنه ای را عقیم می خواند!

  • کشتن ستار بهشتی در زندان، خود به تنهایی جنایت علیه بشریت محسوب می شود، و نه تنها خامنه ای، همه سران رژیم در این جرم شریک هستند.

  • حقوق همجنسگرایان، بخش جدانشدنی حقوق بشر است!/ نماینده خدا روی زمین:لطفا درباره اندام جنسی دیگران فضولی نکن!

  • امپراطور آشوکا، جنایتکاری تمام عیار که به یکی از نیکوکارترین انسان های تاریخ تبدیل شد!/آیا کشتن زنان و کودکان، پیروزی است؟!   

  • /مناظره کوروش راد با گمنامیان درباره «شورای ملی ایرانیان» (قسمت سوم) /

  • من یکی که به امثال سردار مهدی باکری (کشته شده در جنگ)، هیچ چیزی بدهکار نیستم، کلی هم از او طلبکارم!

  • بخش دوم مناظره گمنامیان  و آخوند درباره وجود یا عدم وجود خدا
  • ۵ نظر:

    1. اتفاقا بيشتر جنايات در طول تاريخ بشريت مربوط به خداباوران و تندروهاي مذهبي است كه با دستور خدايانشان دست به كشتار مخالفان دين و آئين خود ميزنند و چون با دستور خدايشان اين كار را ميكنند به آن رنگ و لعاب تقدس ميدهند و منتظر پاداش اين جنايت خود از طرف خدا هستند و چه بسيار قتل ها،تاراج ها،تجاوز ها،ظلم ها و جنايت ها از طرف خدا در طول تاريخ انجام گرفته است كه باعث تبديل شدن خدا به بزرگترين جاني در كل ادوار تاريخ شده است.

      پاسخحذف
      پاسخ‌ها
      1. پاسخ خود را وارد کنید...فقط در طول کمتر از 100 سال اتییست های حزب کمونیست با رهبران خونخواری مانند کارل ماکس بیخدا که قیامت را افسانه میپنداشت بیشتر از صد و ده تا 300 میلیون انسان به اشکال فجیع کشته و شکنجه شدند !

        این خانم میاد اتییست های امریکا را با خداباوران مقایسه میکنند در حالی که اتییست های انجا خواص هستند که به گونه ای از جامعه جدا هستند ، این مقایسه اساسا اشتباه است ، به قول داستایوسکی دنیای بیخدا دنیا فاقد اخلاق است .

        حذف
      2. در صد سال گذشته اتییست ها به حدی جنایت کردند که زمین از خون سیراب شد ، شما به هیچ مرزی بین انسان و حیوان اعتقاد ندارید به همین خاطر همانطور که حیوانات میکشید انسان هم میکشید ، به اندازه کافی در قرن 21 به همقطاران شما قدرت داده شده و به اندازه کافی جهان به نابودی کشاندید !
        انسان طبق نوشته های مارکی دوساد به صورت طبیعی میل به سادیسم دارند ، همین اراذل و اوباش اطراف شما که خیلی راحت به اعتقادات مردم توهین مانند جنایتکاران ملحد کمونیست در حال تخلیه تمایلات سادیستیکشون هستند

        حذف
    2. اگه تو ایرانی هستی زن و بچه هر چه ایرانی رو عفیر گایید

      پاسخحذف
    3. اگه مسلمان هستی دهن حسین و کون فاطمه زهرا رو گور خرهای افریقایی گایید

      پاسخحذف

    نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
    **١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.