جمعه، آبان ۱۹، ۱۳۹۱

آقای سروش، همانقدری که اسلام به ایران خدمت کرده،ادیان نیز به اخلاقیات خدمت کرده اند، که می گویید خدمات متقابل اخلاق و اسلام!

با دیدن این بنر تبلیغاتی، درباره سخنرانی دکتر سروش با عنوان «خدمات متقابل اخلاق و دین»، به یاد کتاب مسخره و مضحک حجت السلام مطهری افتادم که نامش «خدمات متقابل اسلام و ایران» بود!

آخر کحا اسلام به ایران خدمت کرده است!؟ اعراب به ایران حمله کردند، مردان را کشتند، زنان و کودکان را به کنیزی و بردگی بردند، کشور را غارت کردند، به همه زنان تجاوز کرده اند، آنوقت ماله کشان دینی، با پر رویی تمام سخن از خدمات متقابل اسلام و ایران می گویند!

مانند این است که کسی بگوید خدمات متقابل چنگیز و ایران!!

این ماله کشان دینی، می خواهند از دین اسلام، اخلاقیات استخراج کنند، تلاش به این منظور، مانند تلاش برای استخراج اورانیوم غنی شده از پهن گاو است!

درباره دیگر ادیان، اظهار نظری نمی کنم، چه آنکه اصولا همه ادیان، فاضلاب مشترکی هستند...!

در اینجا، تنها به ذکر چند فقره از خدمات دین اسلام به اخلاقیات، بسنده می کنم:

-          عادی سازی و قانونی سازی بچه بازی در اسلام:
چرا که خود پیامبر اسلام بچه بازی کرده است و از طرفی نیز، در دین اسلام، به مردان اجازه داده شده است که دختر بچه نه ساله ای را به عقد خود در آورند! (منبع)
-          دستور قران مبنی بر تجاوز به زنان شوهر دار (منبع) و دست زدن به چنین عمل زشتی توسط پیامبر!  (اینجا داستان تجاوز پیامبر اسلام را بخوانید)
-          سنگسار و کشتن یک انسان، به جرم داشتن رابطه جنسی با یک نفر دیگر از روی میل و رضا! (منبع)
-          بریدن دست کسی که دزدی کرده است! (منبع)
-          شلاق زدن به کسی که شراب خورده است!
-          دستور به ترور کسانی که چون مسلمانان نمی اندیشند..! (منبع)
من مانده ام این آقای دکتر سروش، از دینی که چنین اعمال کثیف و زننده ای در آن جاری و ساری است، چگونه می خواهد اخلاقیات استخراج کند؟!

سوال: آیا برای اکرام اخلاقیات در جامعه، نیازی به دین وجود دارد؟! 

یکی از مهمترین محسناتی که  خداپرستان برای اعتقاد به وجود خدا عنوان می کنند، این است که با وجود خدا، انسان ها به رعایت اخلاقیات و نظم در جامعه می پردازند.

در اینجا می با ذکر چند نکته می خواهم نشان دهم که اصولا ادیان هیچ نقش مثبتی در پایه ریزی و استحکام اخلاقیات در جامعه ندارند:

-         فرض کنیم که شما یک خداپرست هستنید و در کسری از ثانیه ، متوجه می شوید که خدایی وجود ندارد، واکنش شما چه خواند بود ؟! آیا اسلحه برداشته و به بانک سر خیابان می روید، چند نفر را می کشید و پول های بانک را به سرقت می برید؟ یا اینکه به سراغ زن همسایه می روید وبه او تجاوز می کنید؟! 

-          طبیعی است که شما نیز به مانند اکثریت جامعه ، به زندگی عادی خود و رعایت اصولی بسیار ساده چون احترام به حقوق دیگران ادامه خواهید داد.  

-         حال تصور کنیم شخصی چنین نیست وبه محض اینکه دریابد خدایی نیست، اسلحه به دست می گیرد و به خیابان می رود و هم از بانک سرقت می کند، هم چند نفر را می کشد و هم به چند زن بی دفاع تجاوز می کند و  استدلال او نیز چنین است که چون خدایی نیست، چنین کارهایی هیچ اشکالی ندارد. 

-         به چنین شخصی باید گفت که تو در گذشته اگر چنین کارهایی انجام نمی داده ای، صرفا برای این بوده که از خدای خودت پاداش بگیری ، و هیچ اعتقادی به اخلاقیات نداشته ای ، شخصیت تو ، شخصیت فردی جنایتکار است. 

-         بی شک چنین فردی ، حتی در زمان اعتقاد به خدا نیز دست به جنایات متعدد می زده است و نکته ای که به ذهن خطور می کند، این است که چنین فردی ، با چنین ذهن پلیدی، در صورتی که از ترس خدا دست به جنایت هم نزند، آیا شایسته بهشت رفتن را پیدا خواهد کرد ؟! 

-         نکته مهم دیگر این است که تعاریفی که ادیان از اخلاقیات ارایه می کنند، تعاریفی احمقانه است، مثلا در دین اسلام، خوردن الکل که یک امر شخصی است، ممنوع است، اما کتک زدن زنان ، آزاد است (طبق آیه 34 سوره نسا). 

-         اصولا طبق دستوران ادیان، دست زدن به بسیاری از جنایت ها، آزاد است و به آن نیز توصیه شده است. مثلا سنگسار کردن ، گردن زدن یا قطع دست  و یا کشتن مخالفین، اعمالی است که هر کودک شش ماهه ای (!) به غیر اخلاقی بودن آنها شهادت می دهد. براستی چگونه است که دینی دستور به سنگسار کردن بدهد و باز مدعی اخلاق باشد؟

-         توصیه می کنم این ویدیو جذاب و دیدنی ، از سام هریس را ببینید، او معتقد است که باید تعریف اخلاقیات را نیز به دانش سپرد. او می گوید مگر ما مثلا برای نظرات فیزیک طالبان، ارزشی قایل هستیم که حالا بخواهیم برای نظرات این افراد در زمینه اخلاقیات ، ارزشی قایل شویم؟ (بر این ویدیو، زیرنویس فارسی گذاشته ام) 





-         این تصویر ریز، به خوبی گویای تفاوت رعایت اخلاقیات توسط خداباوران و آتیست ها است، در موسسه ملی علوم آمریکا، نود و سه درصد اعضا خداناباور هستند، در حالی که آتیست های تنها بیست درصد جامعه را تشکیل می دهند. اما نکته بامزه اینجاست که تنها0.20  درصد زندانیان ، آتیست هستند و در حالی که باید این رقم ، بیست درصد باشد.

به دیگر عبارت، شانس زندان رفتن یک آتیست در مقایسه با افراد عادی جامعه ، یک صدم است ، اما شانس اینکه آن آتیست در مرکز ملی علوم باشد، پنج برابر افراد جامعه است.

در عمل این تصویر نشان می دهد که اعتقاد وجود به خدا و ادیان، باعث آسیب اخلاقیات می شود!




۵ نظر:

  1. سلام خیلی راحت به اعتقادات مسلمونها توهین میکنی و دم از آزادی بیان و احترام به تفکر دیگران میزنی خودت قضاوت کن که چرندیات میگی و فقط قصدت کوبیدن اسلام عزیزه/اما من اخلاق اسلامی را رعایت میکنم و فحش و چرندیات برات نمی نویسم اما در بی اخلاقی امثال تو همین بس که از هر ده کلمه نه تاش فحش و افال زیر کمره که خیلی هم علاقه دارید؛حالا مونده اسلام دین اخلاقه و نمونش در ماه رمضان در کشورهای اسلامی جرم بسیار پایین میاد چون بیشتر به دین عمل میکنن به هر حال برات آرزوی بخشش و پیدا کردن راه حق دارم//اسلام پیروز است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یک-
      اینکه نشان می دهد در ماه رمضان، آمار جرم مثلا در اروپا پایین می آید، خیلی معنای بدی می دهد!! روم بدیوار!

      دو-
      من به آزادی بیان معتقدم، کامنت شما سر جایش است.

      سه- من به تفکر احمقانه دیگران، مبنی بر آدم کشی و بچه بازی و برده داری و سنگسار، هیچ گاه احترام نمی گذارم و به این تفکر، انتقاد می کنم.

      آزادی توهین به عقاید دیگران، بخش جدا نشدنی دمکراسی است، به آن خو بگیرید..! /توهین به عقیده با توهین به شخص فرق دارد/ بحث تفضیلی
      http://gomnamian.blogspot.co.uk/2012/05/blog-post_17.html

      چهار-
      من کجا فحش کمر به پایین نوشته ام!؟ یک جا را نشان بده!!

      حذف
  2. اره مومن بو گندو در رمضان جرم پایین میاد اما یازده ماه دیگشو مسلمان مشغول تجاوز و دزدی و لواطه . از کدام اسلام میگی اسلام خمینی و خامنه ای یا ملا عمر و بشار اسد . کدام کشوری با اسلام پیشرفت کرده . تو همین قران که ارزش زن مسلمان اندازه تخم چپ منم نیست .این سروش قواد هم اگه دلش برای اسلام میتپه چرا نمیاد اینجا سینه بزنه مونده تو بلاد کفر داره اسلام سواری میکنه . با اجازه مسلمین عزیز شاشیدم به این اسلام و قران

    پاسخحذف
  3. سلام گمنام جان، جورج پرایس سالها پیش ثابت کرد چیزی که ما به اسم اخلاقیات می‌شناسیم چیزی نیست جز ذخیره ژنتیک در طول فرگشت. انسان به این علت بی‌ دلیل دیگری را نمیکشد که یک گرگ یا هر جانور دیگری که به صورت گروهی زندگی‌ می‌کند. بقای گونه جانوری انسان مثل هر حیوان دیگری به این ذخیره ژنتیک بستگی دارد و اصلا ربطی‌ به دین ندارد، اتفاقا تنها کاری که دین کرد این بود که انسان بتواند بر خلاف این ذخیره ژنتیک گاهی‌ عمل کند و مثلا به اسم دین با یک جنس ماده به بلوغ نرسیده همبستر شود یا دیگری را به اسم دینش به راحتی‌ بکشد، چیزی که در هیچ حیوان دیگری دیده نمی‌شود. اگر انسان‌ها پیش از ادیان آن چیزی که ما به اسم اخلاقیات می‌شناسیم را نداشتند که اصلا نسلشان منقرض شده بود. این بحث بسیار مفصل است اما کاش کسی‌ پیدا میشد حوصلهٔ‌ هم داشت و این را ترجمه به فارسی میکرد.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Price_equation

    پاسخحذف
  4. درود.برگمنامیان..درجوامع.پیشرفته.امروز.تمام.قوانین.اجتماعی.براساس.پیشرفتهای.همه.جانبه.ان.اجتماعات.تدوین.میشود.چگونه.میتوان.برای.انسانهاییکه.باهواپیماهای.سوپرمدرن.مسافرت.میکنند.بااتومبیلهای.مجهز.به.کامپیوتر.رفت.وامد.میکنند.وبوسیله.دستگاههای.ناویگاسیون.ازطریق.ماهواره.ادرس.مورد.نظر.خودرا.پیدامیکنند.با.تلفن.کوچن.درجیبشان.براستی.جهان.رادراختیاردارند.وباسوپرمدرن.ترین.سیستمهای.پزشکی.مداوا.میشوند.بگویید.باید.ازقوانینی.پیروی.اطاعت.کنی.یک.مشتی.بیبانگردان.تازی.عصر.جاهلیت.پیروی.میکردند.و.هیچ.برو.برگردی.همندارد.اگر.بگویی.اخر.من.انسان.عصر.تکنیک.مدرن.هستم.و.زیرنور.برق.زندگی.میکنم.بااینترنت.دنیا.را.دردست.دارم.میبرندت.زندان.وباکتک.وشکنجه.وادارت.میکنند.که.لیاقت.تو.همین.است.اگر.در.جاییکه.اب.نبود.باید.با.سهکلوخ.یاسه.سنگ.ماتحتت.راپاک.کنی.؟؟؟بیایید.فکرکنیم.چرا.امثال.شریعتیها.و.سروشها.و/ابراهیم.یزدیها.وبنی.صدرها.وچمرانها.ووو.برای.ما.ملت.بدبخت.رژیم.اسلامی.ناب.محمدی.تجویز.کردند.رژیمی.که.بیابانگردهای.عرب.درعصر.جاهلیت.نمیپذیرفتند.وبضرب.شمشیر.وکشتار.به.خوردشان.داده.شد.این.افراد.که.درکشورهای.امریکا.ودانشگاههای.غرب.پیشرفته.تحصیل.کرده.بودند.؟.از.سوی.چه.دستگاههای.سری.و.اطلاعاتی.مامور.بودند.؟.که.باید.در.ایران..رژیم.اسلامی.ناب.برقرارشود..که.شد؟

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.