دوشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۲

چرا از ارزش های اسلامی متنفرم؟!


علی رغم اینکه بسیاری از افراد، تصور می کنند دیندار بودن، به با اخلاق بودن می انجامد، اما چنین نیست.

این یک واقعیت است که دیندار بودن، باعث نمی شود که فرد، به ارزش های اخلاقی، احترام بگذارد؛ حتی اگر نیک بنگریم، دیندار بودن، باعث می شود که فرد به اتکا به دستورات الهی، اخلاقیات را لگدمال کند.

ده ها مثال از لگدمال کردن اخلاقیات توسط ادیان، وجود دارد. به عنوان مثال، اگر به خود قران مراجعه کنیم، می بینیم که در این کتاب، به صراحت، به مسلمانان اجازه داده شده که به زن شوهردار، تجاوز کنند. توضیحات بیشتر در اینپیوند.

یا وجود دستوراتی چون برده داری، سنگسار و یا کشتن مخالفین، خود نشان می دهد که تا چه حد، وجود دین در جامعه، باعث می شود اخلاقیات لگدمال شوند.

حاصل اجرای قوانین اسلامی و احترام گذاشتن به ارزش های اسلام، همین منجلابی است که اکنون در ایران، شاهد آن هستیم. آمار بالای تجاوز و قتل، فساد اقتصادی بسیار بالا، زندانیان بسیار زیاد و ....

چگونه می توان در یک جامعه، برای اعتلای اخلاقیات تلاش کرد، وقتی کتاب قران مقدس محسوب می شود، کتابی که در آن به صراحت، اجازه تجاوز به زن شوهردار داده شده است...!؟

۸ نظر:

  1. خواهش می کنم بخوانید :


    درود

    در تمام ادیان الهی ، تجاوز نکوهش شده . در اسلام نیز که خود را دین آسمانی می داند اینگونه است . حال اگر در فلان کتاب از فلان شخص ، مورد نقض آورده شده ، قطعا یا تحریف است و یا شخص مورد اشاره به غلط افتاده است .

    حکم سنگسار نیز در باور عرب پیش از اسلام وجود داشته و و ربطی به اسلام ندارد . سنگسار در اسلام یک حرکن نمادین است و دارای شرایط اجرا است که هیچ گاه برای کسی محقق نمی شود (آنچنان که برای زنی که "خود" به حضرت علی (ع) گفته بود که رابطه نامشروع داشته ، اجرا نشد) . در صورت محال که این حکم برای کسی در نظر گرفته شود ، همانطور که گفتم جنبه ی نمادین دارد ؛ یعنی با شن اجرا می شود نه قلوه سنگ ! اگر می بینید در ایران یا دیگر کشور های اسلامی ، این حکم به راحتی در نظر گرفته می شود و به فجیع ترین وجه ممکن اجرا می شود ، ربطی به دین ندارد ... این حکم ها اکثرا سیاسی است .

    در خصوص برداره داری ، محمد (ص) خود برده دای را لغو کرد ! چگونه می گویید اسلام به برده داری معتقد است ؟ اگر منظورتان کنیز است ، کنیز حکم خدمتکار دارد و برای آن مزد و حقوق در نظر گرفته شده . برخی اینچنین گفته اند که در اسلام ، رابطه ی جنسی با کنیز حلال است ... در صورتی که ابدا اینگونه نیست . اگر شخصی که کنیز در خدمت اوست ، با وی عقد کرده باشد و صیغه ی شرعی و دیگر رسوم که از ملزومات عقد است به اجرا گزارده شده باشد ، رابطه ی جنسی حلال است . اصولا این رابطه منوط به عقد است نه کنیز بودن ! اگر شخصی در هر دینی ، خلاف این امر را مرتکب شود ، از نطر شرع مرتکب گناه شده است .

    کشتن مخالفین هم که فرمودید واقعا بدون سند و مدرک است ! اگر فلان دولت ، مخالفانش را به بهانه ی احکام اسلامی می کشد ، قطعا مرتکب خلاف شده است . کشتن مخالفان تنها وقتی جایز است که مخالفان به مبارزه ی فیزیکی و درگیری نظامی بپردازند که در آنصورت حکم دفاع از خود پیدا می کند و در تمام جهان نیز وجود دارد ... در هر کشوری اگر شخصی یک پلیس را با سلاح تهدید کند ، پلیس می تواند با کشتن وی از خود دفاع کند .


    شما به قول خودتان از همه چیز به تنگ آمده اید ... حق هم دارید ... البته این موضوع باعث شده در خصوص بسیاری از مسائل بدون داشتن اطلاعات و با پیش داوری نظر دهید .

    گمنامیان گرامی ! اگر فلان شخص گفته «در روز بارانی نباید غیر مسلمان از خانه اش بیرون آید چون بقیه را نجس می کند» دلیل نمی شود که من به عنوان مسلمان حرفش را قبول کنم ... چیزی به اسم عقل در انسان وجود دارد ! من به خدایی اعتقاد دارم که فرقی میان انسان ها قائل نیست و از حقوق آنها در برابر یکدیگر دفاع می کند ... هر حکمی که خلاف این تئوری باشد ، برای من قابل قبول نیست ... حتی اگر فلان شخث در فلان کتاب گفته باشد !


    امیدوارم به عنوان یک دگر اندیش ، به نظر من احترام قائل باشید و به صورت کامل و بدون پیش داوری بخوانید ؛ همانگونه که بنده چنین احترامی به مطالب شما قائل بوده و هستم .



    "خدا" پشت و پناه تمام هموطنانم باشد .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مهرزاد کس مخ
      الاغ تو کی میخوای بفهمی که واقعیت چیه ؟ محمد یک راهزن زن باره بود فقط ایقدر باهوش بود که یک مشت احمق مثل تورو سرکار بزاره و به هوای بهشت و حوری ازشون بیگاری بکشه

      کره خر آخه تو مادرجنده هنوز از بوی خوش پهن دفاع میکنی در حالیکه همه دنیا اسلام رو ریختن تو زباله به جز چند کشور که الاغ های مثل تو توش زندگی میکنند

      حذف
  2. گمناميان عزيز
    با درود
    لطفاً مطالبي بنويسيد كه ارزش داشته باشه وقت براش گذاشت و خوند استفاده كرد والا هم خودتونو مسخره كردين هم مخاطبين رو...
    البته اول از همه خودت ضايع ميشي .....چون مطالبي از روي روي تعصب نه از روي مطالعه ، فقط همينجوري ميپروني....
    دهنت رو زماني باز كن كه حرف بزني گوش كننند نه فقط براي اينكه حرفي زده باشي كه بشنوند............
    گفته باشم من به همچين سايتايي علاقه دارم بشرطي كه توش پوچ نباشه....پر بيا وسط طالبيم....

    پاسخحذف
  3. چه جالب! پس سنگسار مربوط به اعراب به اصطلاح جاهلی بوده ولی اسلام عزیز این سنت جاهلی رو اینچنین گرامی داشته و بنابر این ربطی به اسلام ندارد؟؟؟؟؟؟ عجب.
    سنگسار یک حرکت نمادین است!!! آخی! و در این حرکتهای "نمادین" و "دارای شرایط" انسانها در اثر کوفتگی و لهیدگی و شکستگی با درد و زجر بسیار می میرند... شگفتا
    سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست!!!! سنگسار با شن اجرا میشود؟؟؟ در کجای تاریخ کدام کشور اسلامی؟؟؟؟؟ خاک گچ فوت نمیکردند در اصل؟؟؟
    محمد برده داری را لغو کرد و آنوقت نوگانش با بردگان زمان پدربزرگشان ازدواج کردند؟؟ شاید تنها به بردگی بردن ایرانیان را لغو نکرد!!!! یا میگویید ابولولو بیچاره برده نبود.
    برخی گفته اند رابطه ی جنسی با کنیز (به قول شما خدمتکار خانه) حلال است؟ می توانی نام آنهایی را که نگفته اند رابطهی جنسی با کنیز حلال است به زبان بیاوری؟ قرآن خوانده ای؟ پارسیش را میگویم. شما پس با خدمتکار زن خانه تان نکند برنامه های حلال داشته باشید؟؟ آدم با کنیزش عقد کند؟ عجب. برای چه آنوقت؟ به چه نیتی عقد میکنند؟ که با خیال آسوده سلام و احوال پرسی کنند؟
    کشتن مخالفین هم که شما فرمودید واقعا بدون سند و مدرک است؟ قرآن خوانده ای؟ در این 30 سال گذشته زنده بوده ای یا در غار حرا یا غار کهف خودتان بوده ای؟ مادران کشته شدگان پیش چشمت ردیف شوند چه می کنی؟ آب که نمی شوی. میگویی همهی این چند هزار مادر دروغ می گویند و سند ها جعلی است. اگر پیش چشمت خون بگریند چه می کنی؟ آب هندوانه است؟
    "کشتن مخالفان تنها وقتی جایز است که مخالفان به مبارزه ی فیزیکی و درگیری نظامی بپردازند"؟؟؟؟؟؟ آرش کمانگر مبارزه ی فیزیکی کرد؟ پروانه فروهر مبارزه فیزیکی کرد؟ امید رضا میر صیافی؟ ستار بهشتی؟ باز هم بگویم؟
    بعد دفاع از خود برای حکومت محفوظ است؟ ستار بهشتی و همه مردم باید بمیرند و دفاع از خود هم نکنند؟
    اگر کسی فلان زر را زد دلیل نمی شود که تو به عنوان مسلمان حرفش را قبول کنی؟؟؟؟ شیعه هستی یا سنی؟ برای من فرقی نمیکند اما پاسخش را می دانم تو شیعه ای. 12 امامی یا به زبان خودت عثنی عشری هستی. اینها را مرجعهای تقلید تو میگویند یعنی از آنها تقلید نمی کنی؟ پس از پیروان آن جانباز جنگ عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی هستی که می گفت میمون تقلید میکند و ما دانشجوها برای آنکه او به خاطر آزادی بیانش اعدام نشود آنهمه کتک خوردیم. آنهمه تهدید شدیم. آنهمه اخراج شدیم.
    من میبینم تو میتوانی بنویسی و بخوانی و دروغ بگویی. پس چون دروغ میگویی در این که آدم ماشینی نیستی شکی ندارم. تو انسانی. یکی از جانوران این کره ی خاکی
    که میتواند سخن بگوید. پس برای جان تو احترام قایلم و برای حق انسانی تو برای زیستن و برای تمامی آنچه در اعلامیه ی جهانی حقوق انسان (بشر) عقل همین انسان بیان داشته است مبارزه خواهم کرد. اما من هیچ احترامی، هیچ احترامی، هیچ احترامی برای نظر تو قایل نیستم. به اینهمه دروغ و بی حیایی و ماست مالی و لاپوشانی و استحمار و بی عدالتی و نامردمی و نافهمی تو تف هم نمیکنم.
    هی هم نگو گمنامیان گرامی! گمنامیان گرامی! تو گمنامیان را بگیری چرخش میکنی. تو دستت به هر یک از ما برسد ریز ریزمان میکنی. تو ... تو .... تو وقت ما را می گیری تا نتوانیم راه حلی برای دردهایمان بیابیم. تو به هیچ خدایی اعتقاد نداری چون خدایی که فرقی میان انسانها قایل نباشد آفریده نشده است. خدای تو صندلی قدرت است که هر کودک بی گناهی را اگر به تنهایی و بی قید بر آن تکیه زده باشد به ضحاکی بدل میسازد. این خدای توست که بین انسانهایی که بر آن می نشینند هیچ تفاوتی قایل نیست.
    من به این چیزی که خدای توست تف هم نمیکنم. تا زمانی که زنده هستم کاری میکنم که دست این خدای تو از سر بشر کوتاه شود و هیچکس نتواند به تنهایی و بی هیچ قیدی و تنها تا زمانی که مرگش فرا رسد بر این صندلی قدرت (خدای تو) تکیه بزند. حتی اگر پادشاه من باشد. و این را بدان، نه تو، نه بزرگان جیره خوار تو نمی توانید مرا از راهم باز دارید. چرا که من تا زنده هستم چنین میکنم. و آنگاه که مردم، چه به دست تو، چه به دست هر دژخیم دیگری و چه در تنهایی خودم در خواب، به خودم چیزی بدهکار نخواهم بود.

    پاسخحذف
  4. لینک داخل متن را یادت رفت بگذاری

    پاسخحذف
  5. تو گوه میخوری که از ارزشهای اسلامی متنفری!
    چطور میتونی از کیر مبارک شمقدر(دامت فضولاة) متنفر باشی؟
    مگر این که حرومزاده باشی!

    پاسخحذف
  6. درود به شما,آیا شما در بین مترجمهای سایت تد حضور دارید؟و اگر آره لطف کنید نام کاربریتان را در آنجا بگویید که از ویدیوهایی که ترجمه کرده اید استفاده کنیم.
    سپاسگزارم

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.