یکشنبه، مهر ۱۶، ۱۳۹۱

ویدیو/ ماهی های سی سانتی پیرانا، سی و نه مسافر اتوبوس را زنده زنده خوردند!

ماهی پیرانا، ماهی کوچکی است که در آب های شیرین زندگی می کند، طولش سی سانت و وزنش حدود یک کیلو است و در دسته های بزرگی (گاهی صدتایی) زندگی می کند.

این ماهی گوشت خوار است، دهان کوچک او، دندان های تیزی دارد که برای کندن گوشت از قربانی طراحی شده است. زمانی که این ماهی گرسنه بشود، حتی به همنوعان خود نیز رحم نمی کند.

این ماهی مانند کوسه به بوی خون، بسیار حساس است، البته گفته می شود اگر هنگام روبرو شدن با این موجود، واکنش نشان داده نشود و مثلا تقلا نکنند، پیرانا از کنار شخص، عبور می کنند و به آو حمله نمی کنند. 

این ماهی، شهرتش را از حمله های دسته جمعی به موجودات زنده، کسب کرده است. در یکی از برنامه های مستند، یکی از بازماندگان یک حادثه، داستان هولناکی را تعریف می کرد. 

راننده اتوبوسی در برزیل به خواب می رود، اتوبوس به درون رودخانه می افتاد (رودخانه ای کم عمق) ولی  آب رودخانه به داخل اتوبوس می آید. ماهی های پیرانا، سی و نه نفر از مسافران را زنده زنده خورده بودند!  تنها دو نفر از مسافرین، موفق به فرار شده بودند!

در فیلم مستند، یکی از نیروهای امداد که به محل حادثه رسیده بود، تعریف می کرد که از باقی مانده اجساند، مشخص بوده که برخی از مسافرین، همدیگر را بغل کرده بودند.

در این ویدیو ببیند که چطور این ماهی ها، تمام گوشت قربانی را در لحظه ای جدا می کنند.




/-----------------/این هم چند نوشته دیگر من در این چند روزه: 










۱۰ نظر:

  1. برخلاف تیتر لینکت "ویدیو/ ماهی های سی سانتی پیرانا، سی و نه مسافر اتوبوس را زنده زنده خوردند!" این ویدئو مربوط به آن حادثه نبود و شما با تیتر کذب مردم را خواسته ای به وبلاگت بکشانی.برایت متاسفم.
    از طرف یک فریب خورده!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،

      فقط برای چند لحظه، داشتم متن را ادیت می کردم و ویدیو اول برای چند لحظه نبود، الان اضافه شده است، لطفا ملاحظه بفرمایید.

      ضمنا، من معمولا چنین مطالبی در وبلاگم نمی گذارم، این وبلاگ بیشتر به مطالبی چون حقوق بشر و دمکراسی و نقد دین است!

      حذف
  2. فضولی است، اما به نظرم این جمله "دندان های تیزی دارد که برای کندن گوشت از قربانی طراحی شده است" را باید بازنویسی کرد و به جای "طراحی" واژه ای دیگر به کار برد که برداشت الهی و معنوی و Intelligent Designی از آن نشود.

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز، گرچه تاکنون گزارشاتی از حمله و گاز گرفتن شناگران توسط پیرانهاز منتشر شده اما تاکنون هیچ گزارش موثقی مبنی بر مرگ انسان توسط این ماهیها در دست نیست. آنچه که گفته اید همه افسانه هایی متداول در برزیل است. در واقع این ماهیها بیشتر مصرف خوراک انسان را دارند نه برعکس!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ااااه!چه جالب گرامی!
      مگه شما سواد هم داری گرامی؟رو نمیکنی آآآ!
      ای شیطون!(ببخشید که به واژه ای استناد کردم که شما بهش اعتقاد نداری!)
      بزار عوضش کنیم،مثلا ای منافق!
      چطوره؟
      هم بهش اعتقاد داری،هم ازش متنفری!
      خوبه دیگه،ها؟

      حذف
  4. ویدیو مربوط به تیتری که زده ای نیست .آیا این دورغ گفتن نیست از طرف کسی که ادعای اصلاح امور را دارد

    پاسخحذف
  5. رفیق این رو بخون تا متوجه بشی جریان چیه.
    http://mentalfloss.com/article/50356/how-teddy-roosevelt-turned-piranhas-ferocious-maneaters

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.