شنبه، مهر ۱۵، ۱۳۹۱

حاشیه ای بر تصویر این تابلو/چگونه حدیث متولد می شود؟!/چگونه مشتی چرندیات به نام احادیث قدسی، به جامعه معرفی می شوند؟!

پیش درآمد: ابتدا هشداری درباره سایتی دروغین خدمت شما عرض کنم که سعی در دزدیدن اطلاعات شما دارد: 

و اما نوشته امروز من: 

اخیرا متخصصین سازمان تبلیغات دریافته اند که اگر  قلب کسی مشکل داشته باشد، آن فرد دچار بیماری چشم چرانی می شود، در تصویر زیر نتیجه این تحمیق، ببخشید اشتباه شد،  نتیجه تحقیق را می بینید!

سوال آزار دهنده این است که چرا دینداران و عالمان اسلامی، در سال 2012 و در عصر کامپیوتر، در قالب یک سازمان رسمی دولتی، به خود اجازه می دهند چنین چرندیاتی را به شکل تابلو تبلیغاتی درآورند!  

آیا کسی جرات نقد و اعتراض دارد؟! صد البته که اگر کسی اعتراض کند، با شدیدترین مجازات روبرو می گردد!

حال تصور کنید پیامبر اسلام یا دیگر ائمه، که هیچ کسی جرات انتقاد از آنها را نداشته، به چه راحتی چرندیات و تخیلات خود را به اسم حدیث، در مغز ملت فرو می کرده اند!

به همین راحتی، چرندیاتی احمقانه، نام حدیث بر خود می گیرد و اگر کسی آنها را نقد کند، به سخترین شکلی مجازات می شود!   دردآور این است که چنین چرندیاتی، چارچوب و مبنی اداره جامعه در ایران امروز ما است و قانون کشور، از چنین چرندیاتی گرفته می شود!

احادیثی احمقانه مانند رابطه قوزک پای زن با پر گوشت بودن آلت تناسلی او که از پیامبر اسلام گفته شده است! یا اینکه آلت تناسلی پیامبر اسلام، چشم دیگران را کور میکرده است! ببینید:


"وصیت محمد پیش از مرگ به علی آب طالبی: «...چون بمیرم عورت مرا بپوشان که هرکه بعورت من نظر کند کور میشود...» منتهی الآمال، حاج شیخ عباس قمی"


سوال اینجاست، آیا پیامبر اسلام، آلت مبارکش را در چشم ملت ( به شیوه صمد) فرو می کرده که اینچنین درباره خطر آن و کور کردن چشم دیگران، هشدار داده است؟! این چطور دینی است که درباره نورانی بودن آلت تناسلی پیامبرش، صد جور حدیث وجود دارد، اما یک کلام گفته نشده که برده داری کار بدی است؟! 

ماحصل کلان اینکه چنین چرندیاتی، به مین راحتی شکل و شمایل روحانی به خود می گیرد و اگر کسی آنها را نقد کند، با مجازات اعدام و مرگ روبرو می شود...!!

به یاد دارم پرستاری در انگلیس، به دلیل اینکه به خانواده بیمار توصیه کرده بود برای بیمارشان دعا کنند، از کار اختراج شد، استداد بیمارستان این بود که بودجه ما از مالیات مردم می آید، از طرفی نیز ما موظفیم بهترین دانش خود و نکاتی که مطمین هستیم را به صورت علمی، به مردم بیان کنیم، پرستار حق ندارد درباره یک موجود خیالی، هنگام برخورد با جان یک انسان صحبت کند و پای او را به میان بکشد...!




/-----------------/این هم چند نوشته دیگر من در این چند روزه: 

















۱۰ نظر:

  1. قسمت آخر درباره اون پرستار فوق العاده تاثیرگذار بود

    مثل همیشه مطلب عالی بود

    سپاس

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اتفاقا قسمت آخرش از همه چرندتر بود.
      اون پرستار به این دلیل اخراج شد که بجای قوت قلب دادن به بیمار، بیمار و خونوادش رو به اشتباه انداخت طوری که اونها فکر می کردند بیمارشون چنان سخت بیماره که دیگه کاری از کسی ساخته نیست مگر اینکه معجزه ای رخ بده. در صورتیکه اون فرد اونقدرها هم بیماریش لاعلاج نبود.
      ای نویسنده گمنام
      واقعا خجالت نمی کشی از اینکه برای جلب توجه دیگران اقدام به داستانسرایی می کنی؟

      حذف
    2. حیدر

      چیزی که من یادم است، همانی بود که در بالا نوشتم، ربطی نیز به اصل نوشته ام نداشت، یک موخره بود به حرفی که زده بودم!

      اگر شما می گویی داستان طور دیگری بوده، لطفا لینکش را بگذارید، من تصحیح می کنم.

      حذف
    3. حیدر گرامی،

      حرف من 100% درست بوده است!


      یک سرچ مختصر روی اینترنت کردم، این لینک را دیدم:

      http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/somerset/7863699.stm

      Nurse suspended for prayer offer
      A Christian nurse from Weston-super-Mare has been suspended for offering to pray for a patient's recovery.


      لذا می بینید که حرف من درست بوده و واقعیت داشته است،
      لطفا در مورد چیزی که مطمین نیستید، حرف نزنید...!!

      حذف
    4. هنور هم میگم شما در روایت یک واقعه دچار سوء استفاده شده
      اینطور نبوده که این خانم وظایف پرستاری خودش رو به کنارب بذاره و تنها به ذکر دعا بسنده کنه. ایشون میگه دعا و رابطه خدا برای بیماران آرامش دهنده ست، و اونها هم از این موضوع راضی بودند تا اینکه خانم بیماری که احتمالا اعتقادی به دین نداشته در برابر این پیشنهاد (آفر) خانم پرستار حساس میشه. و اونها هم قرار شده تا پایان بررسی این کیس این خانم رو از کار معلق کنند. نه برای دعاهاش بلکه عملکردش موجب بهم ریختن آرامش بیماری شده، شاید اگر این خانم اصرار نمی کرد کار به شکایت هم نمی کشید.

      حذف
    5. خوب است لینک مطلب گذاشته شده است....!!

      حالا باز با وجود لینک از بی بی سی، شما حرف اشتباه خودت را می گویی، تقصیر من نیست دیگر...

      حذف
  2. نمیدانم چرا هر وقت صحبت از اسلام میشود دلم به هم می‌خورد.

    پاسخحذف
  3. این دیوانه روان پریش که اسمش گمنامیان است ,اصرار دارد دیوانگی خود را با اثبات های متعدد ثابت کند.
    سفیه لا یعلم نمیفهمد که قلب فقط به معنی عضو صنوبری شکل سمت چپ قفسه نیست ! و درستی حدیثی را که از حماقت دشمنان اسلام حرف میزند به نمایش میگذارد.

    پاسخحذف
  4. گمنامیان حالاکه زحمت کشیدی سرچ کردی و لینکشو گذاشتی اونرو میخوندی تا آخر تا مشخص بشه اشتباه کردی چون اولا بحث بیمارستان اصلا در میان نیست و دوما بیماردرخانه بوده و شخص بیمار از پرستار شکایت کرده و بخاطر شکایت و نه استدلالی که شما از خودت در آوردی پرستار برای یک هفته از کارمعلق شده و نه اخراج.حالا یه لطفی بکن چون خیلی به عقیده بی اعتقادی خودت معتقدی و تحت هیچ شرایطی حاضر به پذیرش اشتباهت نیستی این استدلالی که میگی بیمارستان کرده رو لینکش رو بذار .تو لینک شما پرستار از کار خودش دفاع میکنه و از بیمارستان و باقیه داستانت هم هیچ خبری نیست.ئ
    استداد بیمارستان این بود که بودجه ما از مالیات مردم می آید، از طرفی نیز ما موظفیم بهترین دانش خود و نکاتی که مطمین هستیم را به صورت علمی، به مردم بیان کنیم، پرستار حق ندارد درباره یک موجود خیالی، هنگام برخورد با جان یک انسان صحبت کند و پای او را به میان بکشد...!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من کجا نوشته ام این اتفاق در بیمارستان افتاده؟!!!

      من انگلیس زندگی می کنم، سیاست اداره بهداشت این است که تا جایی که می شود، خدمات پزشکی در منزل ارایه شود...!!

      این خانم نیز پرستار بیمارستان بوده، اما به منزل فرد برای دادن خدمات مراجعه کرده است.

      به هر حال نیز اخراج شده است (حالا برای مدت کوتاه) و این با نوشته من کاملا همخوانی دارد.

      گفتم که، یادم است در اخبار آن موقع، یکی از مدیران بیمارستان در جواب انتقاد مطبوعات این را گفته بود.

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.