جمعه، تیر ۳۰، ۱۳۹۱

آقای واحدی سکولار! بدانید که جنایت های رخ داده، تنها حاصل «سواستفاده گری» از اسم اسلام نیسـت، بلکه حاصل اجرای قوانین اسلامی است!

آقای مجتبی واحدی، مقاله ای نگاشته اند و در آن ضمن اعلام قطع رابطه با مهدی کروبی (نامزد  انتخابات پیشین و رییس مجلس سابق ایران)، نکاتی را یادآور شده اند که برخی از دوستان، آنرا به معنای اعتقاد ایشان به سکولاریسم تلقی کرده اند.

نکات مهم مقاله آقای واحدی، به قرار زیر است:

-          « اعتقاد من به براندازی کامل حکومتی است که به نام دین بر پا شده است »
-         بایستی با صراحت ، با حکومتی که به نام دین برپا می شود و متولی ان « دین دزادن بی شرم » هستند مخالفت کنم 
-         می دانم شما در موردبرخی مصادیق، با من اختلاف عمیق ندارید اما احتمالاً دیدگاه کلی من در خصوص منحرف شدن و سوء استفاده گری در هرنوع حکومت دینی را نمی پذیرید.
معتقدم در مقاله اخیر آقای واحدی، چند نکته مهم وجود دارد:

-         چرا ایشان نوشته اند متولی جمهوری اسلامی، دین دزدان بی شرم هستند؟! چرا آقای واحدی، حاضر نیست قبول کند که جمهوری اسلامی، توسط خود دینداران اداره می شود؟!
-         مگر نه آنکه آقای کروبی (که اقای واحدی در بت از ایشان یاد می کند!)، خود جزویی از این حکومت خونخوار بوده و مدت بیست و اندی سال، در مصدر کار بوده است؟!
آیا آقای واحدی معتقد است که کروبی در جنایات رژیم نقشی نداشته است؟!
-         آقای واحدی می گوید در حکومت دینی، «سو استفاده گری» رخ می دهد. چرا آقای واحدی حاضر نیست بپذیرد که اصل دین اسلام، منطبق با همین جنایاتی است که در جمهوری اسلامی رخ می دهد؟!
-         عجیب اینجاست که آقای واحدی می بیند سی سال است این رژیم با اجرای قوانین اسلامی، جنایت کرده، اما همچنان تنها اسم آنرا «سو استفاده گری» می گذارد!
-         دین اسلام در ایران ریشه بسیار داشته است و روحانیون نفوذ بسیاری داشته اند. اگر به صراحت قبول نکنیم که حاصل اجرای دین اسلام، همین منجلاب جمهوری اسلامی است، باز گروهی دیگر از آخوند ها، پا پیش می گذارند و اینبار می گویند:
          "ما آدم های صالحی هستیم، از دین سو استفاده نمی کنیم"
 و باز به گرده مردم ایران سوار می شوند!


چرا نمی توانم به گفته آقای واجدی مبنی بر اعتقاد ایشان به جدایی دین از سیاست اعتماد کنم؟!
-         آقای واحدی، منشا سکولاریسم از آنجا است که دیدند حاصل حکومت دینی، جنایت ها و فجایع بسیار است. آقای واحدی، شما که جزو حکومت بوده ای و حاصل اجرای قوانین اسلام را دیده اید، چرا باید چشم بر هم بگذارید و بگویید این جنایت رخ داده، تنها «سواستفاده گری» است؟!
آقای واحدی جنایات رژیم اسلامی را دیده اند و بهتر از هر کسی می دانند این جنایات، حاصل اجرای قوانین اسلام است!


 مسولیت اخلاقی ایشان حکم می کند که بگویند این جنایات، حاصل اجرای قوانین اسلام است، به این دلیل من معتقد به سکولاریسم هستم، تا زمانی که آقای واحدی چنین سخنی نگویند، من شخصا نمی توانم اعتماد کنم که ایشان به سکولاریسم معتقدند، بلکه برداشت من این است که تنها چون می بینند اگر بگویند هنوز به حکومت دینی معتقدند، در آینده سیاسی جایی ندارند، می گویند که به جدای دین از سیاست اعتقاد یافته اند! 


به هر حال سوال اینجاست، چه شده که ایشان دیگر به حکومت دینی معتقد نیست؟! اگر تنها دیدن این «سو استفاده گری» ها است، ایشان می توانست برای  اجرای قوانین دین، توسط افراد صالح تلاش کنند!!


صد البته که آقای واجدی، اسما سکولار محسوب می شوند! 


صد البته که نیازی نیست که کسی برای سکولار بودن، به این نکته اعتراف کند که دین چیز بدی است و حاصل اجرای آن، جنایت های بسیار است. همین که کسی بگوید من به جدایی دین از سیاست معتقدم، کفایت می کند و او سکولار می شود و صد البته که باید به آقای واحدی برای ورودش به اردوگاه سکولارها،تبریک گفت. 


چند سال بعد از انقلاب و در سایه نبود مطبوعات آزاد، صدا و سیمای ایران به صورت بیست و چهار ساعته علیه حقوق بشر تبلیغ می کرد و  آنرا ساخته پرداخته امپریالیسم جهانی برای استعمار قلمداد می کرد، اما در همان زمان افراد قهرمان و شجاعی بودند که حرف از حقوق بشر زدند و اجازه نداند که رژیم بتواند این حرف احقمانه را در جامعه جا بیاندازد! از همان زمان رژیم، سیاست مشابهی را در قبال سکولاریسم اتخاذ کرده و آنرا چیز خیلی بدی معرفی می کند. ای کاش آقای واحدی نیز شجاعت این را بیابد که به شفافیت بگوید که یک سکولار است و به جدایی دین از سیاست، اعتقاد کامل دارد.

تنها نکته ماجرا اینجاست که چرا آقای واحدی، در کل نوشته خود حتی یکبار از کلمه سکولار استفاده نکرده است؟! آیا ایشان هنوز از کلمه سکولار (به معنای جدایی دین از سیاست)، وحشت دارند؟!

چطور است که  ده ها بار از کلمه شجاعت در نوشته خود استفاده کرده اند، اما یکبار از کلمه سکولار، یاد نکرده اند؟! 

--------------------------------------چند نوشته اخیر من:

/------------/نهایت کلاشی ! / امامان شیعه و آخوندها، قبل از تولد کودکان جیب آنها را می زنند...!/ حدیث مربوطه!


/------------/آقای قوه قضاییه، چرا هنرمندان به دلیل بی حجابی ممنوع الخروج می شوند، اما خاوری دزد با پرونده سه هزار میلیاردی، ممنوع الخروج نشد؟!


/-----------/آخر بی انصاف، کجای این بشکه (بخوانش زیردریایی)،  می خواهید راکتور اتمی جا بدهید؟!


/-----------دین شما، آلت تناسلی شما است، لطفا در زندگی دیگران و اداره جامعه، این عضو شریف خود را وارد نکنید ...!


/--------------/هیچ چیزی چون دین نمی تواند اینچنین انسانیت را بی حرمت کند و «زشت اخلاقی» را در جامعه رواج دهد...!


/رژیمی که اقتدارش به  بند تنبان وصل است! این چگونه اقتداری است که دختر دوازده ساله، تهدید برای امنیت ملی است؟!




۶ نظر:

  1. آقای واحدی دارند اعمال دینی خود را یک شستشوی دینی میدهند. یادشان رفته آقای کروبی در قبال قتل زهرا کاظمی در رودررویی تلویزیونی گفتند: بزرگنمایی از این اشتباه نکنیم"
    قتل زهرا کاظمی و صدها بیگناه دیگر را آقای کروبی "یک اشتباه" تلقی‌ میکنند. آقای واحدی بعنوان مشاور و سخنگی ایشان، بی‌شک بر همین نظر هستند؛ "یک اشتباه کوچک که نیاز که کوچک نمایی‌ و محو شدن از اذهان عمومی‌ دارد"

    پاسخحذف
  2. چه حمله ای کرده اند به نوشته شما در بالاترین
    http://balatarin.com/permlink/2012/7/20/3092498

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یک لینک دیگر هم در بالاترین دارد، این هم لینک دومش است گمنامیان جان
      http://balatarin.com/permlink/2012/7/20/3092723

      حذف
  3. در همه جهان یک آدم ۹۰ ساله به آسایشگاه سالمندان میرود ، چون مغز قدرت تصمیم گیری کافی ندارد
    و سلول ها غشا خاکستری اکثرا مرده یا در حال مرگ هستند ولی در کشور اسلامی و امام زمانی دبیر
    شورای نگهبان میشند بیخود نیست کشور در محاصره ، تحریم ، مرغ در پرواز ، ارز دست نیافتنی ،
    اعتیاد بیداد ، گوشت رویا ، اجاره خانه در اوج ، خرید خانه محل ، ازدواج پشت کوه قاف و ،،،،، آقا
    ول کنید و بروید این کاره نیستید.

    پاسخحذف
  4. JAVAD
    سلام
    بخشی از گفتار شما مصداق تفتیش عقاید ه .شما نمیتونید به کسی بگید "تو نباید اینطور فکر کنی " بلکه " به نظر من و به این یا ان دلیل تو اشتباه فکر میکنی ". من ممکنه با برخی ، یا خیلی از افکار واحدی موافق نباشم یا اصلن باهاش موافق نباشم،یا اصلن فکر کنم داره دروغ میگه ولی نمیتونم انکار کنم چیزی که میگه دقیقن منطبق بر چهار چوب سکولاریسمه . اما سکولاریسم ، همونطور که حتمن میدانید ، عدم دخالت دین در قانون گذاری ست . و نه اونطور که بعضی تصور میکنند ممنوعیت دخالت دین در سیاست . به عبارت دیگه ی آدم مذهبی حق داره مثلن با رای دینداران بره مجلس ، ولی در مجلسی که طبق قانون اساسی نمیتونه با استناد به دین قانون گذاری کنه . در خیلی از کشور های اروپائی احزاب مسیحی وجود داره . یه آدم دیندار میتونه سکولار باشه .
    آقایا خانم الف عقیده داره که نفس دین با دمکراسی منافات داره ، آقا یا خانم ب فکر میکنه اینطور نیست ، و مثلن دین اسلام اونی نیست که جمهوری اسلامی مدعیه . محیط آزاد جائیه که هر دو آزادانه میتونن حرفشون رو بگن . "تو باید مثل من فکر کنی و گر نه ......" این هیچ شباهتی به تفکر و مبا حثه نداره .

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جواد گرامی،

      تفتیش عقیده به عملی گفته می شود که از سوی یک صاحب قدرت رخ می دهد، مگر من اسلحه گذاشتم روی گوش آقای مجتبی واحدی؟!

      من نظر خودم را گفته ام!

      در ویکی و در تعریف تفتیش عقیده می خوانیم:
      تفتیش عقاید یعنی بازرسی و تفحص در باورهای افراد. به اعمالی گفته می شود که از سوی یک موضع صاحب قدرت، مردم مورد باز خواست به دلیل باور های خود قرار می گیرند

      من هم نوشته ام که آقای واحدی، الان سکولار است، به جمع سکولار ها خوش آمده (هر چند خودش حتی از کلمه سکولار استفاده نکرده!) اما نوشته ام شخصا برایم سوال است که وقتی این جنایات را دیده، چطور می خواهد ماله بکشد و بگوید این جنایت ها، ربطی به اسلام ندارد!

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.