سه‌شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۱

اکنون روشنفکران دینی، همان نقشی را بازی می کنند که خمینی در قبل از انقلاب بازی کرد، به هر فریب و حقه ای متوسل می شوند برای سوار شدن بر گرده ملت....!

چند ایمیل دریافت کرده بودم که چرا در این چند روز، اینچنین به روشنفکران دینی تاخته ام و آنها را به باد انتقاد گرفته ام؟!

قبل از همه چیز، باید بگویم که چیزی به نام روشنفکر دینی وجود ندارد، آنها تاریک فکر دینی هستند. در اینجا بیشتر توضیح داده ام.

 و اما در پاسخ به این سوال، چند نکته را به عرض خوانندگان گرامی این وبلاگ می رسانم:


-         از نظر من، همان نقشی که خمینی در قبل از انقلاب بازی کرد و با وعده دروغین، حکومت اسلامی را حاکم کرد، روشنفکران دینی بر عهده گرفته اند. 
-       اگر قبل از انقلاب، کسانی به نقد خمینی همت گماشته بودند، جامعه به چنین تیره روزی دچار نمی شود. باید روشنفکران دینی را نقد کرد، چه آنکه آنها جا به جای پای خمینی نهاده اند. 
-         از همه مهمتر، حرف اشتباه و دروغ را چرا نباید نقد نکرد؟! چرا باید اجازه داد افرادی، مشتی دروغ را به عنوان بیانیه به خورد مردم بدهند؟! 
-         دغدغه افرادی چون کدیور و مهاجرانی، آزادی کشور ایران و دمکراسی و سکولاریسم نیست، بلکه تنها هدف آنها رسیدن به قدرت است. آنها با روش خامنه ای و رژیم مشکل ندارند، تنها مشکل آنها این است که چرا خود در قدرت شریک نیستند!
-         هدف روشنفکران دینی، تنها جلوگیری از نقد  اسلام است. چه آنکه می دانند بنیاد اسلام بر آب بنا شده و اگر کسی اسلام را نقد کند، دکان آنها تخته می شود. اگر اسلام نقد نشود، فردای سرنگونی رژیم، گروه دیگری از ملاها، با لباس دیگری و به نمایندگی از اسلام، قدرت را بدست خواهند گرفت و همان کاری را می کنند که خمینی با جامعه کرد!! 
-         روشنفکران دینی  در تلاش هستند تا لباسی زیبا بر قامت زشت دین بپوشانند و باز این اسلام را به بهانه ی دیگر، به مردم قالب کنند. 


-       در حقیقت پیوند پلیدی بین اصلاح طلبان حکومتی و روشنفکران دینی وجود دارد، اصلاح طلبان دینی می دانند که در صورت سرنگونی رژیم، جایی در قدرت نخواهدن داشت و بعضا باید پاسخگوی جنایات خود در دوران رژیم اسلامی باشند. از طرف دیگر، روشنفکران دینی (که تئورسین اصلام طلبان هستند)، خوب می دانند در صورت سرنگونی رژیم و وجود آزادی بیان، اسلام نقد خواهد شد و دیگر جای چندانی در جامعه و قدرت نخواهد داشت و این مطابق میل روشنفکران دینی نیست! 
-          با ذکر چند مثال شباهت عملکرد خمینی و روشفکران دینی  را بازگو می کنم: 
الف- خمینی می گفت در حکومت اسلامی، همه آزاد هستند و بهترین نوع حکومت است. روشنفکران دینی می گویند در حکومت اسلامی واقعی، همه آزاد هستند و بهترین نوع حکومت است! مثلاخمینی در قبل از انقلاب می گفت حتی مارکسیت ها هم آزاد هستند و روشنفکران دینی نیز چنین می گویند. 
ب- هر دو برای رسیدن به هذف، به دروغ متوسل می شوند. مثال واضح آن عملکرد کدیور در تغییر شعار مردم در نه غزه و نه لبنان است. 
ح- هدف هر دو تنها اجرای قوانین اسلامی و حضور دین در عرصه قدرت است. 
د- از همه مهمتر، هر دو برای باقی ماندن حکومت اسلامی، دست به هر کثافت کاری می زنند.  
-         بیش از ده سال است که در محیط مجازی، مشغول به نوشتن هستم. بر اساس تجربه دریافته ام که بهترین روش برای روشنگری، پرداختن مستقیم و انتقاد بی پروا از کاستی ها است. معتقدم خواننده شعور لازم را دارد و بعد از خواندن نوشته من به فکر فرو می رود. اگر از واکنش ها بترسیم، هیچگاه به اصل مطلب نمی پردازیم. چیزی که مشخص است، روشنفکران دینی به هیچ اخلاقی پایبند نیستند و در جواب انتقاد مستند و علمی، به فحاشی و انگ چسباندن روی می آورند. 















۲۷ نظر:

  1. در وبسایت بالاترین کاربر ترک تجزیه طلبی به نام kishi‏ ‏وجود دارد. از هر کسی که بهاو دسترسی دارد خواهش میکنم اینمطلب را به او نشان دهد:
    ‎ kishiای خارکسه ای ترک خر ای بی ناموس ای زن جنده من خیلی کم پیش میاد که از کسی کینه به دلبگیرم ولی با خواندن لینک و نظراتی که میفرستی بدجور ازت کینه کردم بالاخره زن و خواهر مادرتو به طرز فجیعی خواهم گایید ای ترک خر تخم مغول کثیف
    واقعا ترکها حیوانات کثیفی هستند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. من kishi رو نمی‌شناسم ولی‌ میدونم که تو خیلی‌ گوساله هستی‌. کیر هر چی‌ ترک، کرد، فارس، بلوچ، و عرب هستش تو کون و دهن جدّ و آبادت.

      حذف
    2. Doosteh Aziz ey hamvatan deghhat kardi hich jaye donya mardomeh yek keshvar hamvatanashonu masghareh nemikonanad ya bad nemighan dar morede hamdige.
      bas konid in mozakhrafato be oon hamvatanet torke nemidoonam chi gofti bar aghaiit afzoodeh shod!?
      chera fek nemikoni fesharaii ke in hokoomateh tokhmi eslami be tamameh meliyattah va aghvame irani vared kardeh baese narezayatihay inchenini shodeh va mardoman ra bedan vaa dashteh ke az tajzieh talabi va jodaii sokhan begoyand. chera dar hokoomate ghabli chenin chizayii nabood!!?

      حذف
  2. مطلب جالبی بود.

    من امیدوار بودم که این مبازره با روشنفکری در سایتی جدید شما شروع و ادامه یابد.

    گرچه نوشتار شما کامل است ولی اگر در سایت جدید سیستم ارسال مقالات ویدئویی را براه انداخت ، اثر گذاری آن ده برابر میشود.

    ما باید تیم پاسدار حقوق بشر طبق موازین سازمان ملل در سایت جدید داشته باشیم.
    این تیم به نقد هر تحلیلی میپردازد که بوی گند دین و تبعیض و سوءاستفاده میدهد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گمنامیان چیه که تفکرش چی باشه؟ اخه کسمغز این همه روشنفکر تو این دنیا زندگی میکنند تو رفتی از گمنامیان پیروی میکنی 
      لعنت بر گمنامیان و رهروانش

      حذف
    2. کیرم تو کوس ننه جونت ....................

      حذف
  3. تصحیح : * مبارزه با روشن فکری دینی

    پاسخحذف
  4. در وبسایت بالاترین کاربر ترک تجزیه طلبی به نام kishi‏ ‏وجود دارد. از هر کسی که به او دسترسی دارد خواهش میکنم این مطلب را به او نشان دهد: ای خارکسه ای ترک خر ای بی ناموس ای زن جنده من خیلی کم پیش میاد که از کسی کینه به دل بگیرم ولی با خواندن لینک و نظراتی که میفرستی بدجور ازت کینه کردم بالاخره مادرتو به طرز فجیعی خواهم گایید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. منم مادر تو را خواهم گایید با پشمو خایه ...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      حذف
    2. Doosteh Aziz ey hamvatan deghhat kardi hich jaye donya mardomeh yek keshvar hamvatanashonu masghareh nemikonanad ya bad nemighan dar morede hamdige.
      bas konid in mozakhrafato be oon hamvatanet torke nemidoonam chi gofti bar aghaiit afzoodeh shod!?
      chera fek nemikoni fesharaii ke in hokoomateh tokhmi eslami be tamameh meliyattah va aghvame irani vared kardeh baese narezayatihay inchenini shodeh va mardoman ra bedan vaa dashteh ke az tajzieh talabi va jodaii sokhan begoyand. chera dar hokoomate ghabli chenin chizayii nabood!!?

      حذف
  5. گمنامیان عزیز خوشحال میشم به این مقاله هم توجه بفرمایید:
    http://dancingwithquestions.wordpress.com/2012/05/27/%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%8A-%DA%AF%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%8A-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%8A%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86/
    درود بی کران به شما و ممنون از زحماتی که می کشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاس از محبت شما،
      ای کاش دیگر دوستان هم این نوشته را بخوانند
      وبلاگ شما را به لیست وبلاگ هایی که می خوانم اضافه نمودم

      حذف
  6. شاشیدم به دهان هر چی دین و روشنفکر دینی مخصوصن علی شریعتی کونده دهن
    ریدم به هر چی دین و ایین مسلمانان و کیرم تو شیعه 12 امامی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Aghaye Shovaliyeh agha ettelaateh dinit kameh har nazan shieh 12 emami nist 13 emamiye . khamenii ra az ridan be dahaneh mobarakesh binasib nagozar lotfan(:

      حذف
  7. روشنفکر اسلامی یه چیزی شبیه جمهوری اسلامی یا فمنیسم اسلامی هست.بی در و پیکر!
    والا این آقایون قبلاً هم در اعتراض به حکم اعدام اون کشیش باز اسلام رحامنیشون رو به خورد ملت دادن! در صورتی که در احادیث معتبر خود مسلمونا از قول محمد گفته مرتد رو بکشید!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. Agha jaan ensani ke Roshanfekr basheh nemireh too sahrayeh arabestan ba tokhmaye mohammad va aemmeyeh kir to dahanesh tileh bazi koneh keh!

      Hich mosalmani ya peyroveh har mazhabi Nemitooneh Roshanfekr basheh, vali din be sharteh inkeh hokoomati nabasheh baraye avam lazem hast, felan albatteh ta zamani ke roshan shavad va az jahl rahaii yabad,
      Avam ra aghar tarse az oghoobat nabashad va eshtiyaghe be padaash ba yek heyvaneh vahshi farghi nakhahad dasht.

      Aghar lazem danestid va mayel boodid bishtar tozih midaham.

      حذف
  8. آقای گمنامیان ادعا میکند که 10 سال است مینویسد و از طرفی ادعا میکند که از جایی ساپورت نمیشود. چگونه میشود یک کاری و شغلی را انتخاب کرد و سالها کار کرد بدون اینکه نتیجه ای داشته باشد؟؟

    آخر این همه وقت که شما میگذاری فقط برای روشنگری نتیجه اش برای شما چیست ؟
    دلیل من این است که حتی یک نفر آدم مشکوک مثل شما در اینترنت نیست که 24 ساعته مبارزه کند ولی ناشناس باشد !!! به نظر میاید شما گمنامید برای آنکه منابع مالی شما روشن نباشد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان،
      روزی قریب چند ساعت را صرف مطالعه و خواندن می کنم،
      شاید برای شما عجیب باشد، اما واقعیت این است که بسیاری از ایرانیان، سالها است که نه تنها از وقت خود برای آزادی کشورشان گذاشته اند، بلکه جان خود را نیز در خطر انداخته اند.

      من یکی از کوچکترین اعضای آن جامعه ایرانیان هستم. تاکید می کنم، یکی از اعضای کوچک آن گروه....

      هر موقع توانستی فرار از کشورت را تصور کنی، مجبور شوی به عنوان خارجی به یک کشور دیگری بروی، آنوقت می دانی که هزینه دادن چیست و وقت گذاشتن، در مقابل آن چندان چیز بزرگی نیست...!!

      ضمنا،
      نتیجه ای که می گیرم، رقم زدن جامعه ای بهتر برای ایران است، جامعه بهتری که در تشکیل آن من هم سهم کوچکی دارم، شاید هم عمرم کفاف ندهد و آن جامعه را نبینم.

      حذف
    2. Aghaye Nashenas kam adam koshteh in emame !3 hom mikhain kireh ghomnamiyan jan ro ham bekhoreh emametan ha oon khameneii nayebe ro be movte emam harmom zadehye zaman kire kharahom farajeh nanansh ha?

      حذف
  9. آقای گمنامیان

    تمام کسانی که هزینه داده اند مشخص هستند . حتی آنها که فرار کرده اند. مثل بابک داد. مصطفایی. باطبی و شاهین نجفی و گنجی و ... ولی آنها همه مشخصا فعال و ضد حکومت هستند و به نوعی گذاران زندگی میکنند مثلا باطبی در صدای آمریکا کار میکند و ساپورت های دیگر هم میگیرد و شناخته شده است همین طور مصطفایی و غیره
    ولی شما هم زحمت میکشید ولی در مورد شما این زحمت شما هیچ برای شما ندارد. این طور نمیشود که؟!!
    بعد از این همه سال ناشناس ماندن خیلی آزار دهنده است ولی شما هیچ گاه صحبتی از آن نکرده اید. چه منفعتی اجازه نمیدهد که شما از گمنام بودن خارج شوید ؟!

    این مثل این میماند که مثلا آلبرت انیشتین به صورت گمنام مقاله میداد و نئوری خلق میکرد ولی اصرار کند گمنام باشد و بگوید من دارم به جامعه بشری خدمت میکنم چه کار دارید من که هستم ، مهم نئوری نسبیت است که دادم !!

    باور کنید شتر سواری دولا دولا نمیشود!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما بابک داد را هزینه داده منظور می کنید؟! لول!!!!!

      من هم کار کارمندی خودم را دارم عزیز جان، لابد پول در می آورم، وگرنه از گرسنگی می مردم دیگر!!

      ضمنا،
      وقتی فتوای قتل پشت سرت است، عاقلانه نیست که خودت را معرفی کنی! هر چند که من بنا به دلایل دیگری، به زودی خودم را معرفی می کنم.

      شما چه کار داری من که هستم؟! شما مطالب مرا بخوان، عقل هم که داری، خودت سبک و سنگین کن که آیا حرف من درست است یا نه. اگر غلط بود جواب مرا در کامنت بده، اگر هم غلط نبود که قبول کن.

      ضمنا، آلبرت انشتین به دلیل تئوری نسبیت با فتوای قتل مواجه نمی شد ضمنا!!!

      حذف
    2. گمنامیان غزیز خود را معرفی نکنید .

      این حرامزادگان مجاهد و اسلامگرا هستند که میخواهند شما را بکشند.

      تورا به عصمت امام نقی که میدانم قبول دارید این کار را نکنید

      حذف
    3. گمنام جان، خودتان را معرفی‌ نکنید. این گوساله‌های خرافاتی قصد جون شما را دارند و فکر میکنند که با به قتل رساندن شما میروند بهشت پیش حوری ها.

      حذف
    4. "این مثل این میماند که مثلا آلبرت انیشتین به صورت گمنام مقاله میداد و نئوری خلق میکرد ولی اصرار کند گمنام باشد و بگوید من دارم به جامعه بشری خدمت میکنم چه کار دارید من که هستم ، مهم نئوری نسبیت است که دادم !!"

      نویسنده‌هایی‌ بوده و هستند که به خصوص در نشریات خبری، و به خصوص به صورت طنز انتقادی، با اسم مستعار یا تخلّص می‌نویسند و منتشر میکنند.

      و اما، این مثال شما... قیاس صحیحی نیست، کما اینکه گمنامیان اشاره کرده:

      "ضمنا، آلبرت انشتین به دلیل تئوری نسبیت با فتوای قتل مواجه نمی شد ضمنا!"

      و من هم یک نکته اضافه کنم که:

      "نظریه نسبیت" به خاطر مطرح شدن توسط اینشتین معروف و جهانی‌ نشد، بلکه بعد از اینکه توسط او مطرح شد و جامعه علمی‌ اون رو محک زد و با منطق و آزمایش تایید کرد، فراگیر شده و "این نظریه نسبیت بود که سبب معروفیت اینشتین شد".

      (کما اینکه فرایند انتشار نظریات علمی‌ هم اصولی تر از این حرفهاست، که در اینجا شاید زیاد جاش نباشه برای بحث.).

      حذف
  10. گمنامیان عزیز سه تا مطلب رو میخواستم خدمتت عرض کنم، ۱- همانطور که قبلا هم گفتم بازخورد ها و کامنت های مثبت و منفی که مخصوصا این چند روز اخیر از چند مقاله ی اخیر شما در اینترنت موجود هستش نشان از موفقیت و موثر بودن نوشته های شما داره، پس جای عرض تبریک داره ۲- بنده به شخصه از این همه اصرار از کاربران اینجا برای معرفی خودتون تعجب میکنم ! چرا این افراد نمیخواین بفهمند که اسم شما گمنامیان و تصویر شما همان تصویر آزادی خواهان ایرانی هستش ۳- یک سوال داشتم از خدمتتون(شایدم چند تا !) :آیا اصلاح طلبان دینی یا روشنفکران دینی یا ماله کشان دینی (یا هر چیز دیگه ای که اسمشون رو بشه گذاشت) با صیقل دادن و تصفیه کردن این دین اسلام ،به جامعه ی دین زده ی ایران کمکی نمیکنند ؟آیا ارائه ی یک قراءت بهتر از دین یا بهتر بگم ایدئولوژی اسلامی برای مردم دین زده ی ایران بهتر از این نیست که بخواهیم به زور سکولاریسم رو به جامعه تزریق کنیم (البته تمام این صحبت با پیش فرض حکومت سکولار بیان شد ) ،آیا جامعه ای خالی از معنویت به نسبت یک جامعه ی با زمینه ی کمی معنوی بهتر و شکوفاتر است ؟ آیا شما میدانید که ایرانیهایی که شما در فضای مجازی باشون ارتباط داری به نسبت اکثریت جامعه ی سنتی ایرانی کاملا متفاوت هستند و متفاوت میاندیشند؟ آیا شما میدانی که هنوز هم که هنوزه اکثریت مردم ایران فکر میکنند که دین اسلام خوبه اما جمهوری اسلامی بده!(البته خبر خوب اینه که همین اکثریت خواهان حکومت سکولار برای آینده ی ایران هستند )

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام و درود
      سپاس از محبت شما نازنین،

      درباره سوال های شما، به ترتیب پاسخ می دهم.

      فرموده اید:
      یک-
      از نظر من این اشخاص ماله کش که من آنها را تاریک فکر دینی می خوانم، هیچ کمکی به جامعه ایران نمی کنند.
      اسلام در تقابل اساسی با دمکراسی است، این را هر بچه شش ماهه ای می داند.
      هدف دمکراسی در ایران، از راه روشنگری درباره اسلام می گذرد. اگر این رژیم را هم سرنگون کنیم، ولی اسلام نقد نشده باشد، گروه دیگری از ملایان بر سر کار خواهند آمد.

      دو-
      شما چگونه می خواهی از سنت پیامبر و خود قران، برداشت بهتر بکنی؟! وقتی در خود قران به صراحت می گوید زنان را کتک بزنید، چطور می خواهی شما از این دستور برداشت و قرائت بهتری داشته باشید؟!

      سه-
      سکولاریسم به مانند دمکراسی به دست اوردنی است، تزریق کردنی نیست.
      خود جامعه باید بفهمد سکولاریسم خوب است و دین باید از سیاست جدا شود.

      چهار-
      معنویت هیچ ربطی به شکوفایی و پیشرفت جامعه ندارد. شما جوامعی که در آن دین کمتر نفوذ دارد را با ایران و عربستان و پاکستان (که دین نفوذ فراوان دارد) مقایسه کن، اثر معنوی دین را می بینی...!!!!!

      پنج-
      بله می دانم که ایرانیان جامعه مجازی، نماینده کل جامعه نیستند.
      اما می دانم که وقتی امثال من روشنگری کنیم؛ همان افراد ایرانی که در جامعه مجازی حضور دارند، اندیشه های مدرن را به بطن جامعه خواهند برد.
      بماند که به مدد اینترنت و ماهواره، آگاهی مردم بسیار افزایش یافته است.

      شش-
      در یک فضای آزاد، اگر آزادی بیان باشد، مردم خواهند دید که این بلای جمهوری اسلامی، از خود اصل اسلام آمده است.همین است که ماله کشان دینی از افرادی مانند من می ترسند و به هر روش غیر اخلاقی روی می آورند تا امثال مرا ساکت کنند.

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.