شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۱

اگر در ج.ا. رقص هم آزاد بود، ما شاهد قر و رقص احمدی نژاد می بودیم! / یادآوری عاقبت سعید سلطان پور (یک شاعر واقعی) در جمهوری اسلامی

طنز تاریخ است که در رژیم جمهوری اسلامی، آدم دون مایه  و بی سواد چون احمدی نژاد در مراسم سعدی شعر می خواند و سعی می کند بدینوسیله خودش را آدم با سوادی نشان دهد،  اما در همین نظام پلید، شاعر بزرگی چون سعید سلطان پور را در شب عروسیش دستگیر، بعد از دو ماه شکنجه،  اعدام می کنند...!
اخیرا احمدی نژاد در شیراز و در مراسم بزرگداشت سعدی حاضر شده و به خواندن اشعار سعدی پرداخته است(منبع).

هیچ جای دنیا رسم نیست که رییس جمهور آن این همه ادعا داشته باشد، کافیست جمله معروفش را به یاد بیاوریم که گفته بود:«آمریکا به ایران حمله نمی کند، چون من مهندسم!» 
 اصولا دلیل این رفتار سران رژیم نیز  مشخص است، مقامات رژیم، عموما افراد بی سواد، سفله و دون مایه ای هستند، و چون به خود اعتماد به نفس ندارند، سعی می کنند با خودنمایی های اینچنینی، کمی به خود تسلی ببخشند. 



این بار اول نیست که می بینم سران رژیم سعی می کنند از شعر و شاعران، برای خود بهره ای گیرند و اعتبار یابند، مثلا می بینم که معلومات خامنه ای از ادبیات، در حد یک کودک سوم راهنمایی است، اما مدعی است که شاعر است و بار عام می دهد و شاعران را به حضور خود فرا می خواند.

مراسم شعرخوانی احمدی نژاد، مرا به یاد دو چیز می اندازد:

-         شعر اهریمن نامه دودوزه عزیز، که خطاب به احمدی نژاد سروده بودک (اینجا بخوانیدش)
-         شعر زیبای شه بانوی شعر و ادب، سیمین بهبانی! زمانی که احمدی نژاد مخالفین خود را بزغاله خوانده بود،  سیمین بهبهانی در جوابش سروده بود که:
شنیــدم باز هم گوهر فشــاندی
که روشنـــفکر را بزغاله خواندی
ولی ایشــان ز خویشـانت نبـودند
در این خط جمله را بیــجا نشـاندی
سخـن گفـتــی ز عدل و داد و آنرا
به نان و آب مجــانی کشــاندی
از این نَقلت که همچون نٌقل تر بود
هیاهــو شد عجب توتــــی تکانــدی
سخن هایت ز حکمت دفــتری بود
چه کفتر ها از این دفتر پراندی
ولیــکن پول نفـت و سفره خلــــق
ز یادت رفت و زان پس لال ماندی
سخن از آسمان و ریسمان بود
دریـــغا حرفـی از جنـــگل نراندی
چو از بزغاله کردی یاد ای کاش
سلامـی هم به میــمون میرساندی

نوشته دیگر  من: 
/-----------/ننگ باد بر رژیمی که کولبرهای کرد را هدف گلوله جنگی قرار می دهد، چرا که رقیب کوچک فرماندهان سپاه، برای قاچاق کالا شده اند...!


/------------/فقیر بودن خوب نیست! ساده زیستی آخوندها، کلکی نخ نما برای تحمیق جامعه است؛ دیدیم قدرت را که بدست گرفتند چه کردند!


/-----------/در مذمت حکومت سفله پروری ...! / دیپلمات بچه باز، وزیر متقلب، سفیر جیب بر...!


/-------------/دو جنایتی که نماد پلشتی رژیم اسلامی است: آتش زدن سینما رکس آبادان و دسیسه برای سرنگونی هواپیمای مسافربری IR655




/------------/تخطئه رضا پهلوی!/ادامه عمر رژیم، باعث خواهد شد خون هزاران سهراب دیگر بر زمین ریخته شود،چرا نباید از کمک خارجی ها برای رسیدن به دمکراسی استفاده کرد؟!













۷ نظر:

  1. من نميدونم چرا احساس ميكنم نويسنده اين وبلاگ مدرن ترين و پيشرو ترين و آزادانديش ترين موجود زنده در تمام كشورهاي خاورميانه است !!!!!
    اميدوارم همواره پايدار و پيروز باشي

    پاسخحذف
  2. ببین این روسهای کس کش چه میکنند با مردم بیچاره ؟

    http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17753013

    پاسخحذف
  3. هر روز سری اینجا میزنم.گمنامیان سرت سلامت.<>

    پاسخحذف
  4. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  5. همیشه به اینجا سر میزنم و مطالب فوق العاده ی شما رو پیگیری می کنم...
    من هم بابت مطالب بسیار عالی که می نویسید ازتون ممنونم و برای شما آرزوی موفقیت دارم.
    به امید آزادی ایران

    پاسخحذف
  6. همیشه به اینجا سر میزنم و مطالب فوق العاده ی شما رو پیگیری می کنم...
    من هم بابت مطالب بسیار عالی که می نویسید ازتون ممنونم و برای شما آرزوی موفقیت دارم.
    به امید آزادی ایران

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.