چهارشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۰

/ بانو، نامت بلند آوازه بادا...!/ کلاه از سر بر می داریم در مقابلت! ماریا کولوین قهرمانی بود که تنش را به خاطر مردم سوریه در مقابل گلوله قرار داد...!

گلوی ماریا کولوین، بلندگوی مردم سوریه بود....! 


در خوی وحشی و درنده بشار اسد، هیچ شکی نیست؛ صد البته که اگر فشار بین المللی نبود، رژیم بشار اسد چون پدرش، از دست یازیدن به هیچ جنایت دیگری فروگذار نمی کرد.

در این میان، اهمیت نقش خبرنگاران بین المللی مشخص می شود، بدون شک اگر این قهرمانان حاضر نمی شدند جان خود را به خطر بیاندازند، تن خود را جلوی گلوله بشار اسد قرار دهند و اخبار جنایات بشار اسد را منعکس نمی کردند، مردم کشورهای متمدن از وقایع سوریه با خبر نمی شدند و همین فشار مختصر نیز به بشار اسد وارد نمی کردند.



واقعیت این است که خبرنگاران حاضر در سوریه، جلوی وقوع یک فاجعه بزرگ را گرفته اند، تصور کنیم اگر اینها در صحنه حاضر نبودند، صد البته که بشار اسد جنایات خود را صد مرتبه افزایش می داد.

امروز چند نفر از این خبرنگاران جان خود را از دست دادند، ماریا کولوین، خبرنگار سرشناس و معتبر بین المللی که برای ساندی تایمز کار می کرد، در اثر حمله نیروهای سوریه جان خود را از دست داد.

روزنامه ساندی تامیز در باره او امروز بیانیه ای صادر کرده و گفته است:

"She believed profoundly that reporting could curtail the excesses of brutal regimes."

"او معتقد بود که اطلاع رسانی می تواند از جنایات رژیم بکاهد..."

او یک قهرمان بود، قهرمانی که هر انسان آزاده ای به احترامش کلاه از سر بر می دارد، سی سال گذشته دنیا شاهد گزارش های او از مناطق بحران زده دنیا بوده است، از سری لانکا گرفته تا بیروت.

قبل از حادثه کشنده امروز، او دو بار به شدت مجروح شده است، یک بار در سری لانکا که چشم چپش را از دست داد.

ماریا کولوین (خبرنگار) و  عکاس مشهور، اوچلیک بیست و هشت ساله،  هفته گذشته را در باب-الامر در منطقه حماس به سر بردند و از وقایع خونین انجا، گزارش تهیه کرد.

به همراه اوچلیک و کولوین، بلاگر سوریه ای رامی-ال-سید نیز کشته شده است. بنا به گزارش منابع معتبر به روزنامه اشپیگل، دولت سوریه از حضور او در محل حادثه خبر داشته و از قصد برای کشتن او اقدام کرده است. 


صد البته که دلیل آن نیز مشخص است، این زن شجاع و قهرمان، با گزارش های خود دنیا را از جنایات بشار اسد آگاه ساخته بود. 



سخنان او را در سال 2010، به درستی مبین اهداف و شخصیت این زن است! در مراسمی که نامش (حقیقت، به هر هزینه ای) گذاشته بودند و به یاد صدها خبرنگار کشته شده در مناطق جنگی بود، ماریا کولوین، به زیبایی چنین گفت: 

"Your Royal Highness, ladies and gentlemen, I am honored and humbled to be speaking to you at this service tonight to remember the journalists and their support staff who gave their lives to report from the war zones of the twenty-first century. I have been a war correspondent for most of my professional life. It has always been a hard calling. But the need for frontline, objective reporting has never been more compelling.
Covering a war means going to places torn by chaos, destruction, and death, and trying to bear witness. It means trying to find the truth in a sandstorm of propaganda when armies, tribes or terrorists clash. And yes, it means taking risks, not just for yourself but often for the people who work closely with you."



در ویدیو زیر، آخرین گزارش این زن دلاور را از سوریه می شنوید...، یادش گرامی! 

-----------------------لینک این نوشته در بالاترین--------------------

هشدار:این ویدیو حاوی صحنه های نامناسب برای کودکان و افراد حساس است






۱۶ نظر:

  1. نوشته های شما را در مورد عکس ندا اقاسطان و خانم مریم رجوی خواندم شما که میگوئید این گروه حق ازادی برای نداشتن حجاب را رعایت نمیکنند ایا شما حق احترام گذاشتن به عقیده انان را رعایت میکنید شما چگونه به ازاد اندیشی هستید من به حقوق حقه انتخاب احترام میگذارم و نوشته های افرادی مثل شما که مسائل کوجکی را چنان بزرگ میکنید که احوندهای هرزه و ایران فروش استفاده ده چندان میکنند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان،
      من به عقیده هیچ کسی احترام نمی گذارم،
      عقیده هیچ کسی آنقدر مقدس نیست که قابل احترام باشد....!
      چون همه ممکن است اشتباه کنند.

      این نوشته را بخوانید:

      احترام به عقاید : آیا به عقیده هیتلر هم باید احترام گذاشت ؟!/چرا من به عقاید مسلمانان توهین می کنم؟!
      http://gomnamian.blogspot.com/2011/03/blog-post_6079.html

      حذف
  2. گمنامیان بنده یک معذرت خواهی به شما بدهکارم . عذر خواهی بابت متهم کردن یک انسان مستقل و آزاد به ناآزادگی و وابستگی . اکنون که مطالب و لینک هایت را دگرباره مرور می کنم ، قلبم به من می گوید که این ها نوشته کسی است که دلش برای ایران می تپد . هر چند با بسیاری از دیدگاه هایش موافق نباشم اما این نوشته ها باید باشند تا همواره ما را از لفزش های احتمالی بازدارند . تنها ای کاش اندکی با احترام بیشتری نسبت به ایده دیگر حتی اگر از دیدگاه ات فاشیستی است برخورد می کردی . این عذر خواهی لازم بود برای این که وجدانم آسوده گردد . دستانت را میبوسم ... ادامه بده
    ---------------------------------
    از طرف همون که خودت می دونی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گرامی،
      سپاس از کامنت شما،
      اینقدر ملت به من روزانه فحش می دهند که نمی دانم شما کدام یکی هستی!!!

      گروه سیاسی یا شخصیتی نبوده که از نقد گزنده من در امان باشد،

      شما اگر بگویی چه کسی هستی و کجا به من اتهام زده ای، سپاسگذار می شوم...!!

      حذف
  3. دروغ است جای سوریه را با فلسطین عوض کن

    پاسخحذف
  4. نادر جان کلاهتو که از سرت برداشتی حواست باشه بهم خبر بدی بیام تو کلاهت برینم تا گذاشتی سرت بوی عطر کریستین دیور بدی.
    این خانم خبرنگار را هم من داشتم به شکل هاردکور میگاییدم که موقع ساک زدن اشتباهی کیرم رفت تو چشش.

    پاسخحذف
  5. مهران تو با این نوع حرف زدنت معلومه چیکاره هستی مرتیکه کس کش.

    پاسخحذف
  6. مهران (بنداز زن و دختر و نوه های گمنامیان)پنجشنبه, اسفند ۰۴, ۱۳۹۰ ۹:۴۳:۰۰ قبل‌ازظهر

    من استاد ادبیات دانشگاه هاروارد و شوهر خواهر گمنامیان هستم ولی با هر پفیوزی با زبونی که میفهمه باید حرف زد.
    کسکش هستم ولی بکشی خار مادرتو میکنم.
    در ضمن زن همتون را گاییدم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. از اطلاعاتی و بسیجی و پاسدار جمهوری آخوندی بیشتر از این نمیشه توقع داشت.این گروه آبرو و حیا و شرافت ندارند.

      حذف
  7. مهران (بنداز زن و دختر و نوه های گمنامیان)
    من استاد ادبیات دانشگاه هاروارد و شوهر خواهر........

    مهران جان فقط میتونم بگم شاشیدم تو اون شیری که مادرت به خوردت داد.اگه اندازه ی سر سوزن ازون تخمی که تو باهاش انداخته شدی سالم میبود الان میرفتی خودتو یجا گم و گور میکردی.ولی خب متاسفانه کاملا تخم حرومی.در ضمن برو کسکشی مادرتو بکن(مثل بابات که با همین کاراش تو دنیا اومدی).

    پاسخحذف
  8. یکی از جاسوسای سارکوزی کشته شده شما چقدر ساده لوح و مشنگی که کلاه برمیداری از سرت

    پاسخحذف
  9. rejime kasifeh akhundy mamor ajir mikoneh adam koshy konan to donya , che bereseh be ajir kardaneh by namushali ke be mokhalefanesh to yeh weblogheh azadi khahan fohsh bedan

    پاسخحذف
  10. گمنامیان دهن کثیفت را اب بکش این خانم خبرنگار احتیاج به تمجید تو نداره ایشون یک مسیحی بودند به خدا ایمان داشتند وقتی چمش را از دست داد هم چنان با ایمان به خدا فعالیت میکرد تا اینکه یا به دست جلادان خامنه ای یا به دست جلادان اسد شهید شد روحش شاد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان،

      من جایی ندیدم که نوشته باشد او مسیحی است!
      منبع خودت را ارایه کن که او یک دیندار است!!

      بماند که انسانیت ربطی به مسلمان یا مسیحی بودن ندارد،

      حذف
  11. معلومه تو خیلی بیسوادی من فکر کردم تو دارای سواد هستی همه میدونند این بانو مسیحی بوده تو میخوای این بانو را اتئیست معرفی کنی نمی دونم چرا به این شاخه و ان شاخه میپری آروم باش احتیاج نیست اتیئست جمع کنی خودت کافی هستی برای مسخره

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گفتم که،
      اگر دلیلی داری که او مسیحی است، لینک و منبع ارایه کن!
      من که برای حرف هایم منبع گذاشته ام.

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.