سه‌شنبه، دی ۲۰، ۱۳۹۰

در صورتی که دانش و ادیان، از صحنه روزگار محو شوند، کدام یک به شکل کنونیش به جامعه انسانی باز خواهد گشت؟!

دانش یا ادیان؟ کدامیک ماناتر هستند؟!

تصور کنید در کسری از ثانیه، تمام  کتابخانه ها و آرشیوهای اینرنتی از بین برود، تمام دانش و علم از مغز تمامی انسان ها حذف شود و تمامی انسان ها بمیرند و تنها تعدادی نوزاد انسان در روی زمین باقی بمانند و آنها یک جامعه جدید انسانی بسازند، در چنین شرایطی، تصور می کنید آیا ادیان به زندگی بشر باز خواهند گشت؟ دانش چطور؟!

تصور کنید بر اساس یک اتفاق خارق العاده، تمامی ادیان از روی کره خاکی حذف شوند. یعنی از اسلام و مسیحیت و دیگر ادیان چرند، چیزی باقی نماند.  مثلا فرض کنیم که دیگر اسلامی در جامعه وجود نداشته باشد، از نظر شما  ممکن است که باز یک پیامبری مانند محمد پیدا شود و اسلام را نازل کند؟!


اگر اسلام کاملترین دین است و از طرف خدا به عنوان آخرین دین نازل شده، پس باید از دوباره خدا آنرا به همین شکل بفرستد!

یعنی ما شاهد یک دین مشابه اسلام خواهیم بود که مثلا در آن قوانین سنگسار  و برده داری و یا کتک زدن زنان وجود دارد ؟

بله، ممکن است افراد کلاش دیگری پیدا شوند و ادیان دیگری بسازند، اما ادیان جدید، قوانین و ساختار متفاوتی خواهد داشت، مثلا اگر دین در قطب شمال نازل شود، قوانین متفاوتی خواهد داشت و در آن داشتن چند شوهر مجاز خواهد بود و یا شاش خرس قطبی مقدس تلقی خواهد شد. ختم کلام اینکه در صورتی که اسلام از صحنه روزگار حذف شود و دین دیگری شکل بگیردبه دیگر عبارت ما شاهد چرندیات مشابه اسلام نخواهیم بود...! (نوشته پیشی:اگر محمد در قطب زندگی می کرد)

اما اگر دانش از صحنه روزگار حذف شود، انسان های جدید، باز هم دانش را به همین شکل کنونیش خواهند ساخت.

به دیگر عبارت شکل و محتوای دانش جدید تغییری نخواهد یافت، انسان های جدید باز هم کشف خواهند کرد که آب متشکل از دو هیدروژن و یک اکسیژن است، زمین گرد است، خورشید در جای خودش ثابت است و الی آخر...!




۷ نظر:

  1. البته خورشید هم نسبت به زمین در جای خودش ثابت است. ممنون

    پاسخحذف
  2. درود گمنامیان
    برای من زیر نویس فارسی نیاورد

    پاسخحذف
  3. خیلی جالبه زنه میگه من مثل مذهبی ها که بدون هیچ مدرک و شواهدی به خدا اعتقاد دارند نیستم چون احمق نیستم .
    جناب گمنامیان این خانم که نمیخونه نظر منو ولی تو میخونی . من به عنوان یک مسلمان با مدرک و شواهد به خدا اعتقاد دارم.
    چون وقتی نیمه شب شروع میکنم به گفتن اذکار مختلف و خصوصا خصوصا ذکر لا اله الا الله ، خدا رو میبینم
    (دیدن با چشم رو نمیگم)
    اگر امثال تو و این زنه به ماها میگید احمق ما به شما میگیم شما احمق ترید چون ما داریم خدا رو میبینیم بعد شما هی دارید تلاش میکنید بگید نیست و تازه به ماها توهین هم میکنید :))

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عزیز جان،
      وقتی کسی چیزی را می بیند که وجود ندارد، یعنی با چشم واقعی قابل دیدن نیست و چیزهایی را می بیند که دیگران نیز نمی توانند آن چیز را بببیند، از نظر روانی مشکل دارد...!

      می توانی از هر روان پزشکی این را بپرسی.

      حذف
  4. عزیز جان،
    وقتی کسی چیزی را می بیند که وجود ندارد، یعنی با چشم واقعی قابل دیدن نیست و چیزهایی را می بیند که دیگران نیز نمی توانند آن چیز را بببیند، از نظر روانی مشکل دارد...!

    می توانی از هر روان پزشکی این را بپرسی.
    ................
    شما شوخیت گرفته ؟ من گفتم منظورم از دیدن خدا دیدن با چشم نیست دیدن با قلبه . دیدنی که تمام وجودم رو لمس میکنه.

    اگر قرار باشد من خدا رو ببینم دیگه هیچ وقت نمی پرستمش . چون خدا باید خدا باشد و اگر قرار باشد مجسم بشه در چیزی هرگز اون خدا قابل پرستش نخواهد بود.
    بعد اگر فرشته ای که خدا وعده داده باشد رو ببینم چی ؟
    بعد چرا مغلطه میکنی ؟
    میگم شما میگید شواهد ندارید میپرستید من میگم دارم . حالا چی ؟
    اگر خدا نیست پس تمام عرفا و علما ی طول تاریخ که دقیقا همون راهی که در قران ذکر شده رو میرن چرا به نتیجه میرسند ؟
    اگر من نیمه شب پا شم هی بگم دول دول دول چیزی از عالم بهم میرسه ؟ چیزی از کسی بهم میرسه ؟
    پس چطور با ذکرهایی که در قران گفته شده یه چیزی بهم میرسه ؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  5. شما و امثال این زنه به ماها میگید احمق . ولی من به شخصه در زندگیم بارها از خدا کمک گرفتم و بهم داده . نمونش اینکه اتفاقی واسم افتاد که دلیلش رو نمیدونستم و یک هفته از خدا دلیل این اتفاق بد رو میخواستم . بعد از یک هفته کسی از ماشین پیاده شد و تراکت سمیناری رو بهم داد که دقیقا جواب من رو میداد.
    پس بیخود به ماها نگید احمق . نمیخواین باور کنید خدا هست نکنید ولی اراجیف احمق بودن رو نسبت ندید که خیلی حال بهم زنه . خبر ندارید ما چرا به راهمون ادامه میدیم تهمت و توهین هم نکنید.
    کسی که فکر میکند تمام حقیقت مال اوست احمق است.
    من هم در راه رسیدن به خدا شک کردم ولی با تکبر نورزیدن رسیدم بهش به عینه.

    پاسخحذف
  6. چیزهایی را می بیند که دیگران نیز نمی توانند آن چیز را بببیند، از نظر روانی مشکل دارد...!
    ...........
    نه چرا دیگران میتوانند ببینند . راهی که من میگم رو برن میبینن . من مگه میگم فقط من میتونم ببینم ؟؟؟؟؟؟
    جرات داری انقدر ادعای عالم بودن و روشنفکر بودن داری امتحان کن و تو هم ببین و هرکسی که میخواد
    ...
    40 روز گناه نکن تو هم ببین
    40 روز نمیخواد یه deadline با خدا تعیین کن گناه نکن بهت میگم میبینی یا نه .
    ....
    بعدشم حسن زاده آملی عارف بزرگ حال حاضر روانی هستند ؟؟ :))
    برو ببین چه درجه علمی و صبری دارد
    شما کجا و امثال اینها کجا . روانی بودن باید در ظاهر و باطن و رفتار طرف اثر کند و همه جنون او را بفهمند . در صورتیکه علما و عرفا مانند مردم عادی زندگی میکردند و در عین حال از خدا بهشون هزاران چیز میرسیده .

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.