پنجشنبه، آذر ۱۰، ۱۳۹۰

آیا علت خشم رژیم و حمله به سفارت بریتانیا در تهران، دست داشتن سرویس های جاسوسی آنها در انفجار تاسیسات نظامی ایران است؟

فکر می کنم اولین نفری بودم که از  احتمال حضور سرویس های خارجی را در انفجارهای تهران نوشتم، (اینجا)، اما فکر می کنم این داستان سر دراز دارد!

بعد از اینکه رژیم اسلامی ایران، هزینه سنگینی را بابت حمله به سفارت آمریکا و آدم ربایی کارکنان آنجا پرداخت کرد، باید گفت بیش از همه دنیا می دانند شکستن حرمت دیپلماتیک چه عواقب وحشتناکی برای آنها دارد.

به یاد بیاوریم که جنگ هشت ساله ایران و عراق، نتیجه مستقیم حمله به سفارت آمریکا بود(توضیحات بیشتر در اینجا)؛ لذا باید کمی دقیق تر به مساله حمله به سفارت خانه بریتانیا نگریست، حمله به سفارت خانه کشوری چون بریتانیا که بعد از آمریکا بیشترین  و قوی ترین کشورهای دنیا متحدش هستند، نمی تواند بدون تعقل و تفکر کافی صورت گرفته باشد.

براستی علت حمله به سفارت بریتانیا چه می تواند باشد؟ علت خشم خامنه ای را خوب می شود درک کرد، دولت بریتانیا بعد از جنایات آخوندها در اتفاقات بعد از انتخابات دو سال پیش، حساب های بانکی مجتبی خامنه در لندن را با میلیاردها دلار پول در آن بلوکه کرده اند، اما این نمی تواند علت حمله به سفارت باشد، چون دو  سال پیش چنین اتفاقی رخ داده است و بعید است بعد از دو سال خامنه ای در پی انتقام باشد. 

برای علت حمله به سفارت بریتانیا، باید دنبال اتفاق جدیدتری گشت، من تصور می کنم ربطی بین انفجارهای اخیر در مراکز نظامی ایران و حمله به سفارت بریتانیا وجود دارد.

می دانیم که در انفجار مرکز نظامی در ملارد، مرکز موشکی مهمی نابود شده و گویا قصد داشته اند نمونه جدیدی از موشک های متعلق به سپاه را که برد بسیار زیادتری داشته و می توانسته اروپا را در تیررس داشته باشد، آزمایش و افتتاح کنند که با انفجار فوق، تمامی تاسیسات و افراد متخصص نابود شده اند.

به نظر می رسد رابطه ای بین این انفجار و حمله به سفارت بریتانیا وجود داشته باشد، چرا که همه شواهد از خشم بسیار شدید دولت ایران حکایت می کند، تا جایی که دیروز گاردین به نقل از وزارت امورخارجه بریتانیا نوشته بود که وزیر خارجه بریتانیا، اخراج دیپلمات های ایرانی را تا خروج کامل دیپلمات های خودشان از ایران، به تاخیر انداخته بودند، چون می ترسیدند دولت ایران به دیپلمات های آنها آسیب برساند! دیروز در اینباره نوشتم:اعتبار رژیم در حد دزدان دریایی سومالی/ وزیر امور خارجه بریتانیا از ترس جان کارکنان سفارت، اخراج دیپلمات های ایران را به تعویق انداخته بود...!


واکنش بسیار خشن دولت ایران به بریتانیا را می توان مربوط به این انفجار ها دانست.

نوشته های دیروز و امروز من:



۲ نظر:

  1. http://shiehshad.blogspot.com/2011/12/6.html

    ورود امام حسین به بهشت مبارک شماره 6 نزار القطری

    پاسخحذف
  2. موضوع مربوط به انفجار اصفهان یا کرج؟
    البته فکر نکنم به خاطر موضوع انفجار مهمات باشه بیشتر به خاطر تحریم بانک مرکزی توسط انگلیس بوده.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.