دوشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۹۰

ویدیو بازیرنویس فارسی/ریچارد داوکینز/ اگر یک بچه دوساله را مارکسیست بنامیم، همه خواهند خندید!/ز چه رو باید کودک دیندار داشته باشیم؟


مهمترین دلیل دینداران برای وجود خدا و درست بودن دین آنها، زیاد بودن تعداد پیروان آنها است و به دیگر عبارت، به جای ارایه دلیل منطقی برای وجود خدا و یا دلیل بر واقعی بودن دین خود، تعداد زیاد پیروان خود را دلیل بر درستی دین خود می دانند. 


اگر به تاریخچه اسلام و گسترش این دین نیک نگریسته شود، براحتی می توانیم ببینم که این دین با منطق زور و به شکل سرطان، موفق به گسترش شده است. 

آیه بیست و نه سوره توبه را ملاحظه بفرمایید، در این آیه الله مسلمانان می گوید غیر مسلمین یا باید مسلمنا شوند و یا یک پول بسیار کلان به عنوان جزیه بدهند و یا اینکه کشته شوند، طبیعی است که غیر مسلمین از ترس شمشیر و از سر ناچاری مسلمان می شده اند و نکته وحشتناک تر این است که دین اسلام، یک مسلمان زاده را مسلمان می داند و اگر آن کودک ، بخواهد از اسلام خارج شود، با مجازات مرگ روبرو خواهد شد (مرتد دانسته می شود!).

قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ
ترجمه: با كسانى از اهل كتاب كه به خدا و روز بازپسين ايمان نمى‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏اش حرام گردانيده‏اند حرام نمى‏دارند و متدين به دين حق نمى‏گردند كارزار كنيد تا با [كمال] خوارى به دست‏خود جزيه دهند

به دیگر عبارت، با ساخت یک جاده یک طرف و با وارد کردن انسان ها به زور به آن جاده ، تعداد مسلمین را افزاش یافته است و اگر کسی بخواهد از آن جاده خارج شود، با مجازات مرگ روبرو خواهد شد. 

این واقعیت دین اسلام است، در این ویدیو بسیار زیبا، پرفسور ریچارد داوکینز به این نکته می پردازد و با ذکر چند نمونه، نشان می دهد چقدر دیندار خواندن کودکان ، احمقانه و غیر منطقی است. 

این دانشمند شهیر و خداناباور  انگلیسی می پرسد که آیا این اتفاقی است که معمولا اشخاص دیندار، دین پدر و مادر خود را به ارث می برند؟ آیا توجه شما را بر نمی انگیزد؟

ما کودک مسلمان ندارم، ما کودکی داریم که پدر و مادر آنها مسلمان هستند، چرا جامعه پذیرفته که به کودکان ، از کودکی برچسب مسلمان یا مسیحی یا دیندار بزنیم ؟


تفاوت یک دیندار و یک دانشمند در این است که دانشمند حاضر است به هر چیزی که باور دارد، شک کند و آنرا مورد راستی آزمایی قرار دهد، اما در میان دینداران چنین نیست، آنها معتقدند چیزی که باور دارند، حقیقت محض است.

لینک این مطلب در بالاترین--------آزادگی----------ریشه ها


◄این پژوهش جامع درباره فرقه آل یاسین را حتما بخوانید.
◄ مجموعه ای از داستان های کوتاه ، نوشته شده توسط گمنامیان
◄سایت تد، سایتی است که افراد مهم دنیا به سخنرانی در آن می پردازند. برای تعدادی از ویدیوهای سایت تد، زیرنویس فارسی گذاشته ام، اینجا می توانید آنها را ببینید. (این ویدیویی که در بالا ملاحظه فرمودید را  من ترجمه شده یافته ام)


۵ نظر:

  1. سلام

    لطفا این ویدیو رو تو یوتیوب هم بگذارید.

    ممنون

    پاسخحذف
  2. سلام گمنام. لینک یوتیوب رو هم بزار عزیزم.

    پاسخحذف
  3. سلام خيلي خوشحال شدم از ملاقات با شما گمنام عزيز من خيلي وقته دنبال ويدئو هاي داوكينز هستم اين ويدئو رو دانلود كردم اما زير نويس نداشت ....
    اگه ميشه ترتيبي بديد كه ويدئوهاي داوكينز رو با زيرنويس بتونم دانلود كنم خيلي ممنون ميشم اين هم اضافه كنم كه من تنها اين ويدئو هار نميبينم و جمعي از دوستان من هم خواهان اين ويدئوها هستند اگر شما بتونيد ويدئو هاي بيشتري پيدا كنيد خيلي ممنون ميشم
    تشكر از روشنگري شما

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سلام گرامی،
      تلاش می کنم اینها را برای دانلود با زیرنویس حاضر کنم.

      حذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.