سه‌شنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۰

پنج سالگی بالاترین و ذکر وبلاگ من در گاردین/دست به دست هم:بالاترین فریاد ما را توانمند می کند و ما بالاترین را غنی می کنیم!


شاید یک نفر غریبه بگوید مگر بالاترین چیست؟! یک سایت اشتراک گذاری است دیگر...!

سایت بالاترین و ارزش سایت را تنها کاربران سایت نمی دانند ، خوانندگاه این سایت نیز به خوبی می دانند که این سایت چقدر با ارزش است و چقدر در اطلاع رسانی و همینطور  غنا بخشی به جامعه مجازی ایران تاثیر گذار است.

به عنوان یک وبلاگ نویس که سالها است  تحت اسم های مختلف مشغول به نوشتن هستم، قدر بالاترین را خوب می دانم، تا قبل از روی کار آمدن احمدی نژاد، ما وبلاگ نویسان مشکل چندانی برای انتشار مطالب خود نداشتیم (اگر از  دستگیر شدن توسط رژیم فاکتور بگیریم!) ، چرا که فیلتر را به راحتی می توانستیم دور بزنیم و براحتی از نوشته های جدید با خبر شویم، اما بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد، خامنه ای چهره واقعی خود را خوب نشان داده و تیغ سانسور و فیلتر را به تیز ترین وجه ممکن ، عیان  کرده اند.

از طرفی تعداد خوانندگان و علاقه مندان پیگیری اخبار روز و تحلیل ها ، چند برابر شد (شاید به سبب شیرین کاری های احمدی نژاد) ولی رژیم، بر اینترنت سخت ترین فیلترها را اعمال می کرد و این فیلترها، کار را بر وبلاگ نویسان سخت تر می کرد، چرا که امکان شناساندن وبلاگمان را به دیگران نداشتیم، اینجا بود که بالاترین شکل گرفت و فصلی جدید در عرصه فعالیت های مجازی آغاز شد.

قرار نبود اول بالاترین یک وبلاگ سیاسی باشد، قرار بود یک لینکدانی باشد مانند سایت دیگ، اما مگر می توان در جامعه ای که خون ندا و سهراب، هنوز بر کف پیاده رو است، سایت اشتراک گذاریش سیاسی نشود ؟!
قصد داشتم فقط یک متن به مناسبت زادروز بالاترین بنویسم ، اما اینکه امروز ، روزنامه گاردین مطلبی را درباره وبلاگ من منتشر کرده بود، شاهدی بود که از غیب رسید!

بی شک ذکر شدن یک وبلاگ در روزنامه ای مهم مانند گاردین به عنوان منبع ، افتخاری است بزرگ، برای دریافت اهمیت روزنامه گاردین ، کافیست بدانیم که در ویکی پدیا ، بیشترین منبعی که ذکر شده (به عنوان روزنامه) گاردین است!

اجازه بدهید از زبان اعداد سخن بگویم، وبلاگ من در حالت عادی بین چهل تا شصت هزار بازدید کننده مستقیم در هفته دارد،البته چون در ایران فیلتر است،بسیاری بوسیله ایمیل مطالب وبلاگ من را دریافت می کنند که آنها را بازدید کننده غیر مستقیم می دانم.

اما به دلیل انتشار این خبر درباره جعل خبرگزاری فارس، بازدید گننده های وبلاگ من در هفته گذشته قریب پنجاه درصد اضافه شدند! تنها نوشته و مطلب فوق بیش از سی و پنج هزار بازدید کننده تا کنون داشته است، قریب بیست هزار نفر از طریق سایت بالاترین ، برای دیدن تنها این مطلب به وبلاگ من آمده اند!

یعنی در این مورد خاص ، می توان گفت بالاترین نقش بسیار مهمی را در انتشار این خبر ایفا کرده است، اما آیا کمک بالاترین در پخش اخبار اینچنینی ، منوط به همین معرفی مطالب به ویزیتورهای عادی است ؟! 

من به نویسنده گاردین ایمیل زدم و از او پرسیدم که از کجا وبلاگ مرا دیده است و او در جوابم نوشته که از طریق تلوزیون بی بی سی با این نوشته من آشنا شده است.

 در اینجا است که اگر عمیق نگاه کنیم ، می بینیم که احتمال زیاد خبرنگاران بی بی سی ، چون دیده اند این مطلب در بالاترین با این استقبال مواجه شده است ، آنرا در برنامه خود منتشر کرده اند و در نهایت می توان نتیجه گرفت که بالاترین حتی در ذکر شدن این نوشته در گاردین نیز نقش اساسی ایفا کرده است.

اجازه دهید سخن را اینگونه به پایان ببرم ،

برای من افتخاری است که بی بی سی یا روزنامه مهمی چون گاردین اسم وبلاگ مرا ذکر کرده اند، اما شک ندارم اگر حمایت دیگر وبلاگ نویسان نبود تا بالاترین را غنی کنند ، بالاترین اینچنین مهم نمی شد که همه به آن مراجعه کنند، و  اگر سایتی به اهمیت بالاترین وجود نمی داشت که بسیاری به آن مراجعه کنند، بعید می دانم این مطلب به گاردین راه پیدا می کرد  تا  اینچنین آبروی فارس نیوز و رسانه های رژیم را ببرد، لذا این موفقیت متعلق به همه ما وبلاگ نویسان و کاربران و خوانندگان بالاترین است. 

معتقدم که رابطه وبلاگ نویسان و بالاترین ، رابطه ای دو طرفه است، ما به غنای بالاترین کمک می کنیم و بالاترین به واسطه حضور ما ، از شکل یک سایت اشتراک گذاری لینک خارج می شود  و از طرفی نیز بالاترین فریاد ما را توانمند می سازد.

بالاترین به ما فریادهای ما  توان می بخشد، بالاترین کافه ای است که در آن ما جمع می شویم و سخن می گوییم، کسانی که دنبال اطلاعات دسته اول و مطالب تحلیلی با ارزش هستند نیز به خوبی می دانند که برای دریافت این مطالب به بالاترین مراجعه کنند.


اجازه بدهید بگویم ذکر وبلاگ من در گاردین ، یک افتخار است، چرا که رسانه رسمی رژیم تنها به کمک شما و من ، در سطح بین المللی ، بی آبرو شده است. این افتخار ، متعلق به کل جامعه بالاترین است، از خوانندگان گرفته تا کاربران و مدیران بالاترین.

نقش بالاترین در اطلاع رسانی ، نقشی ستودنی است و من شخصا قدردان آن هستم، در این میان ، باید از بانو بالایار(کاربر میترای خودمان!) تشکر ویژه کنم، چه آنکه بعد از وقایع تلخ آذرماه گذشته ، این بانو بالایار بود که پا پیش گذاشت و با اخلاق و صبر و متانت مثال زدنیش ، سایت بالاترین را از نابودی نجات داد. 

در پایان تشکر ویژه خودم را از دوست عزیزم برنو که این عکس ها و منابع را به من معرفی کرد، اعلام کنم.


لینک این مطلب در بالاترین   -------------------فرند فید



طرح لوگو از کاربر آساپ گرامی  ASAP


فید این لینک در فرندفید



۳ نظر:

  1. ««« درود فراوان بر گمنامیان »»»

    پاسخحذف
  2. چگونه اسلام دستور کشتن بیش از دو میلیارد انسان را صادر کرده است؟
    How Islam has issued orders to kill more than two billion people?
    * هموطنی که نماز می خوانی و روزه می گیری لطفاً این را حتماً بخوان!

    ترجمه تحريرالوسيله خمينى جلد چهارم

    تتمه اى در مورد احكام اهل ذمه
    (گفتار در كسى كه از او جزيه مى گيرند)
    مساله۱ – از يهود و نصارى كه اهل كتاب هستند و هر ملتى كه شبهه داشتن كتاب در آنها هست نظير مجوسيان جزيه يعنى ماليات سرانه گرفته مى شود، و در اين حكم فرقى نيست بين مذاهب مختلفه آنان نظير كاتوليك و پروتستان و غير اينها هر چند كه در فروع و بعضى از اصول مختلف باشند بعد از آنكه همه نصارى يا يهود يا مجوس خوانده مى شوند.
    مساله ۲ – حكومت اسلامى جزيه را از ساير فرقه هاى كفار يعنى مشركين مانند بت پرستان و ستاره پرستان و غير اينها نمى پذيرد، چه عرب و چه عجم ، چه اينكه خود را بصاحب كتابى مثل ابراهيم و داود و انبيائى ديگر منسوب كنند و چه نكنند، بنابراين از غير يهود و نصارى و مجوس غير از اسلام آوردن و يا كشته شدن پذيرفته نيست ، و همچنين از كسانيكه در اصل يكى از اين سه كيش را نداشته اند و جديدا يعنى بعد از نسخ شرايع سه گانه بوسيله اسلام به اين كيش ها در آمده اند جزيه پذيرفته نيست و كافر جربى شناخته مى شوند كه يا به اسلام در مى آيند يا كشته مى شوند، چه اينكه قبلا مشرك بوده باشند و چه از فرقه هاى باطل ديگر باشند.

    *( این موضوع شوخی نیست٬ این یعنی کشتن همه هندی ها٬ ژاپنی ها٬ کره ای ها٬ چینی ها و… ٬ این یعنی « کشتن » بیش از دو میلیارد نفرانسان و باجگیری از تمام مسیحیان٬ یهودیان و زرتشتیان٬ یعنی اگر قدرتش را پیدا کنند حتماً این کار را انجام خواهند داد. این یعنی گفتگوی تمدنهای اسلامی!؟ این یعنی حقوق بشر اسلامی !؟ این یعنی دوران طلائی خمینی !؟ این یعنی مدینه فاضله اشرف !؟ این یعنی اسلام توحیدی !؟ این یعنی اساس فلسفه اسلامی !؟ و این در رساله همه آخوندها هست و هر روز در حوزه درس داده می شود). *( این احکام را نمی توا نند نفی کنند زیرا احکام واجب اسلام را نفی کرده اند و از اسلام خارج شده اند و اگر هم تایید کنند بر تروریسم در اسلام صحه دوباره گذاشته اند).
    * هموطن اگر نماز می خوانی و روزه می گیری احکام آن در کتاب تحریر الوسیله در کنار احکام بالا است٬ آیا وجدان تو راضی به کشتن بیش از دو میلیارد انسان٬ مرد٬ زن و کودک تنها به دلیل مسلمان نبودن می شود؟ آیا می توانی مسئولیت این جنایت بزرگ ضد بشری را که با نام و پشتیبانی معنوی و مادی تو انجام شود را بپذیری؟ از سوی دیگر این افکارو دیدگاه وحشیگرانه بیگانه که قرنها به زبان دیگری در کنج تاریک حجره ها ادامه داشته باعث نابودی چهره صلحدوستی و نجابت ایرانیان شده و صلح و ثبات جهانی را نیز به خطر انداخته است و بطور مسلم باعث جنگهای منطقه ای و بین المللی خواهد شد.
    در مورد این حکم اسلام از خاتمی و بنی صدر و رجوی وسروش و عبدالعلی بازرگان و هر کسی که ادعای اسلام دارد سوال کنید تا جواب صریح بدهند.

    به پندار نیک٬ گفتار نیک و کردار نیک خویش بازگردیم.
    .«کورش فردوسی»

    لطفاً این حکم اسلامی را در سایتهای مختلف کپی و پیست کنید تا به اطلاع همه ایرانیان برسد.

    پاسخحذف
  3. لطفا از آقای بالاترین درخواست شود تا سیستم دعوت نامه ای را بردارد و عضویت را آزاد کند .من بعضی ها رو می شناسم که در فیسبوک با اسم واقعی و باجسارت زیاد برای فرهنگ سازی و آگاهی مردم فعالیت می کنند ولی در مقابل آرزوی عضویت در بالاترین رو دارند .
    بالاترین مطمئن باشد که همان طور که در فیس بوک تفکر غالب تعلق دارد به جوانان نو اندیش ،بالاترین نیز همینطور خواهد شد.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.