جمعه، تیر ۱۰، ۱۳۹۰

زندانی در بند ما که اعتصاب غذا کردی ، کلاه از سر برمی دارم در مقابل تو ، شجاعت تو را تحسین می کنم...

 نمی توانم چشم از عقربه ساعت بردارم، لحظه می شمرم که زودتر چهل و هشت ساعتش تمام شود. 


 این نوشته را که دیدم، صبرم بریده شد، گفتم این دیگر حداقل کاری است که می توانم بکنم، بگذار من نیز تجربه کوچکی از اعتصاب غذا داشته باشم ، تا بتوانم بنویسم که اعتصاب غذا چیست. 

الان  نزدیک به چهل و هشت  ساعتی است که هیچ نخورده ام جز آب. 

با خودم گفتم، تا به مانند آنها غذا نخورم، نمی توانم بفهمم اعتصاب غذا چیست، البته که الان نیز من نمی توانم حس آنها را داشته باشم ؛ چه آنکه من در امنیت کامل برای امتحان دست به این کار زده ام و اعتصاب غذا کننده گان ، در حالی که در بند هستند، چنین کرده اند.

نمی توانیم در بیرون زندان ، برای مدتی کوتاه غذا نخوریم و بعد خودمان  را با آنها مقایسه کنم، چه آنکه می دانم هیچ خطری ما را تهدید نمی کند، در امنیت هستیم، و به مانند هدی صابر ، کسی نمی تواند ما را بکشد.

قبل از اینکه بخواهم غذایی بخورم، باید این مطلب را بنویسم: 

می خواهم با شما صادق باشم،

درباره اعتصاب غذای بزرگان و آزادی خواهانی می نویسم که برای آزادی و آینده بهتر مردم ایران قد علم کرده اند، بگذار به حرمت شجاعت آنها ، من نیز نترسم و اعترافی کنم:

الان با خودم فکر می کردم  چرا باید گرسنگی بکشم، بهتر است غذا بخورم ، با این تجربه من چه چیزی درست می شود آخر ؟! با خودم می گویم الان فقط چهل و اندی ساعت گذشته است، لااقل چند لقمه غذا بخور و از فردا باز تجربه اعتصابت را ادامه بده. و الان می نویسم : لعنت بر من ، چرا به هیچ چیز جز غذا فکر نمی کنم؟وای بر من که به هر بهانه ای برای زودتر غذا خوردن ، چنگ می زنم.

از خودم خجالت می کشم، اما مجبورم واقعیت را بنویسم ، بله ، این افکاری است که اکنون مرا احاطه کرده است، آنقدر گرسنگی کشیدن ، آنهم در اولین مراحل آن سخت است که اینچنین باعث آزار می شود.

در امنیت کامل به سر می برم، می دانم که اگر نیاز باشد هر لحظه می توانم اعتصاب غذایم را بشکنم، هیچ کسی نیز در جریان اعتصاب غذای من نیست، فوقش هیچ نمی نویسم از آن، و با اینحال ، اینچنین به تصمیم خودم برای اعتصاب غذا شک کرده ام و البته این نه فقط بعد از دو روز است.

فکر می کنم تصور شرایط کسی که چند روز است که هیچ نخورده است، اکنون کمی برای شما  راحت تر باشد.

بگذار بنویسم: 

عزیز در بند، قهرمان بزرگ ، تو چقدر برای این اعتصاب غذا سختی کشیدی ؟!
زمانی که پوتین زندابان ، آماده فرو آمدن بر شکم تو است، تو همچنان مقاومت می کنی و با مقاومت خود، دیکتاتور زمانه را خوار می کنی. 

کلاه از سر بر می دارم در مقابل تو ، تا کمر خم می شوم در مقابل شجاعت و از خود گذشتگی تو ، چه آنکه می بینم چگونه به مانند سرو قد علم کرده اید.

اجازه می خواهم در اینجا عکس نسرین ستوده را بگذارم، زنی که عضو کمپین یک میلیون امضا است، وکیل مدافع حقوق بشر، انجمن حمایت از کودکان و مدافع زندانیان سیاسی است، زنی که به دلیل انسانیت، محکوم به سالها زندان شده است، تا زندانی بودنش ، هم سندی باشد بر سربلندی زنان و مردان ایرانی و هم سندی بر جنایتکاری رژیم خامنه ای.

به یاد بیاوریم که نسرین ستوده، یکصد روز را در سلول انفرادی و بیش  بیست و هشت روز را در اعتصاب غذا سپری کرد.

شاید هیچ کس در این چند ساله به مانند نسرین ستوده، رژیم و خامنه ای را تحقیر نکرده باشد.

و چقدر از داشتن نسرین ستوده و دیگر نسرین ها ، مغرور و سرافرازیم. 



۳ نظر:

  1. شما که در بند نيستيد نبايد دست به اين کار بزنيد و اعتصاب غذا کنيد که اين کار فايده اي ندارد شما بايد سلولهاي مغزتان را بکار بياندازيد و براي بيرون رفتن از اين بحران راه حل ارائه کنيد نه اينکه مثل علي (ع) بجاي محروميت زدايي و ايجاد سيستم در کشور لباس کهنه بپوشيد و مردم فريبي کنيد.

    پاسخحذف
  2. "شما که در بند نيستيد نبايد دست به اين کار بزنيد و اعتصاب غذا کنيد که اين کار فايده اي ندارد شما بايد سلولهاي مغزتان را بکار بياندازيد و براي بيرون رفتن از اين بحران راه حل ارائه کنيد نه اينکه مثل علي (ع) بجاي محروميت زدايي و ايجاد سيستم در کشور لباس کهنه بپوشيد و مردم فريبي کنيد. "

    ----
    Shoma ham be nazar kheyli part tashrif darin. In coment kheyli sar o tah nadare.
    ----------

    Gomnamian aziz, gerami, shoma hameye talashi ke baraye roshan sazi mikoni ghabele setayeshe. Az in ke ba ma in tajrobe ra taghsim kardi sepas gozaram. Lotfan ghaza bekhor chon be niroo va energiye shoma aziz ehtiyaj darim. Bedrood. B

    پاسخحذف
  3. من ناشناس اولي هستم.
    قصدم به هيچ وجه بي احترامي به گمناميان نبود.
    بلکه هدفم کمک به پيدا کردن راه حل درست بوده.
    مطمئن هستم که گمناميان پيام حرف مرا درک کرده و ناراحت هم نشده.
    ما براي آزادي ايران به بزرگواراني همچون گمناميان احتياج داريم و من براي تفکر ايشان بسيار ارزش قائلم.
    به اميد آزادي ايران از چنگال دين.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.