چهارشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۹۰

این است دموکراسی / پزشک مربوطه : هی ، آقای نخست وزیر بریتانیا ، از بخش من برو بیرون ... !

نخست وزیر بریتانیا سرگرم بازدید از یک بیمارستان است که پزشک ارشد بخش ، سر می رسد و از اینکه می بیند فیلمبرداران  همراه نفر اول اجرایی کشور، وارد بخش شده اند ، عصبانی می شود.

او با عصبانیت وارد جمع می شود و می گوید:

"...من پزشک ارشد این بخش هستم،  چرا همه شما اینگونه در اینجا اطراف بیماران راه می روید؟ من این وضع را تحمل نمی کنم ... ، بیرون !.."

در پی عصبانیت او ، دیوید کامرون از خبرنگاران و همراهانش خواست تا آنجا را ترک  کنند!

این البته قدرت دموکراسی است، اگر در ایران این اتفاق می افتاد، پزشک مربوطه همان شب کهریزکی می شد، اما در یک کشور دموکراتیک، نخست وزیر می داند که اگر اعتراض کند یا عکس العملی به دکتر مربوطه نشان دهد، عمر سیاسیش به پایان می رسد، چون مردم از آن پزشک حمایت می کنند و نخست وزیر نیز یک شهروند ، به مانند دیگر شهروندان است و از حق ویژه ای برخوردار نیست. 

گویا پزشک مربوطه از اینکه همراهان نخست وزیر آستین های بلند داشته اند (که خلاف دستورالعمل اداره بهداشت برای جلوگیری از انتشار بیماری است) ، و اینکه دست های خود را ضد عفونی نکرده بودند، عصبانی شده است.

البته همانطوری که می بیند، کامران و معاونش ، آستین های خود را بالا زده اند!

لینک این مطلب در بالاترین ---------آزادگی---------فرندفید


۴ نظر:

  1. خیلی این پستت به دلم نشست به قول هادی خرسندی مرهم دردش کمی آزادی است.
    خیلی به حال ایران مظلوممان غبطه می خورم.

    پاسخحذف
  2. سلام ، خسته نباشید . به این نکته که شما اشاره کردید در غرب بیشتر مسولیت پذیری میگویند که هم از جانب دکتر ونیز دیوید کامرون رعایت شده است و اساسا ربطی به دمکراسی ندارد من هر جور فکر میکنم متوجه نشدم شما چگونه این رفتار را که ویژه یک جامعه مدرن با تقسیم مسولیتهای متفاوت است را با دمکراسی که صرفا یک سیستم سیاسی با تعریف خاص است برابر فرض کرده اید ؟ متشکر میشوم اگر مرا راهنمایی فرمایید !

    پاسخحذف
  3. پس بکوشیم تا دموکراسی را در میهن گرامی خود بگسترانی و پایدارش کنیم .

    پاسخحذف
  4. بعد ما خودمونو مسلمون می دونیم و لایق بهشت و اونا رو کافر و جهنمی کاش همه بیدار بشیم و بدونیم که به مسلمانی به نام نیست به عمله و گفته ی سید جمال الدین اسدآبادی رو به یاد بیاریم و بدونیم بهشت و جهنم رو به نام نمیدن به عمل میدن

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.