جمعه، تیر ۰۳، ۱۳۹۰

ویدیو ویلدرز در دادگاه /حکم دادگاه ویلدز از این جهت مهم است که بهانه مضحک توهین به مقدسات مسلمانان را رسما جرم نشناخت

بر اساس گزارش روزنامه گاردین  ، خیرت ویلدز، سیاستمدار دست راستی و ضد اسلام هلندی ، از اتهامات خود تبرئه شده است.

"(خیرت ویلدرز) سیاستمدار دست راستی و ضد اسلام توسط دادگاهی در هلند ، از اتهامات مطرح شده ، مبرا تشخیص داده شد. / دادگاه مطالب مطرح شده توسط خیرت ویلدز را اهانت آمیز دانست ولی تاکید کرد که این صحبت ها بخشی از یک مناظره مشروع است. / دادگاه گفت صحبت هایی چون خشونت امیز بودن اسلام، درخواست برای ممنوعیت انتشار قرآن و مهاجرت مسلمانان بخشی از یک مناظره است، هر چند برای مسلمانان ممکن است توهین امیز قلمداد شود."


و البته بی بی سی از قول او گفته است: 
"رای دادگاهف تنها تبریه برای من نیست، بلکه یک پیروزی برای آزادی بیان در هلند است."


هر چند خیرت ویلدز به دلیل برخی از سیاست های خاصش ، چندان مورد تایید من نیست و برخی از دیدگاه های او را خام می دانم، اما این خبر بسیار مهمی است، چرا که یک دادگاه اروپایی  شاید برای اولین بار ، رسما حق انتقاد از مسلمانان را به رسمیت می شناسد.

متاسفانه مسلمین به شیوه ای غیر اخلاقی، هر گونه انتقادی از اسلام را توهین می دانند، و اصولا نمی توان مرز مشخصی بین توهین و انتقاد تعیین کرد.

مثلا من اگر بگویم محمد بچه باز بوده است، انها دادشان به هوا می رود که به اسلام توهین شده است ، در صورتی که من صرفا یک واقعیت تاریخی را گفته ام.(اینجا را ببینید)

در این چند دهه ، رسم بر این بوده که کشورهای اروپایی ، انتقاد از اسلام را کاری نادرست بدانند، چون منجر به واکنش خیلی تند مسلمین می شود. اینکه مسلمین در قبال نقد معقول از دینشان ، دست به خشونت می زنند، نباید دلیل بر این شود که انتقاد از یک عقیده مضحک، کاری بد تلقی شود. اصولا همان واکنش تند ، نشانه مضحک بودن آن عقیده است.

این تصویر بسیار گویا است، می گوید کسانی را که می گویند اسلام دین خشونت است، سر ببرید  !در خود این سخن تناقضی اساسی حاکم است، و نشان می دهد که اصولا این دین خشونت است.


حکم این دادگاه ، به صورت منصفانه ای بر حق دیگر انسان ها ، مبنی بر انتقاد از اسلام تاکید کرده است.


ویدیو سخنان ویلدرز را اینجا می توانید ملاحظه کنید، خلاصه ای از ترجمه اش نیز چنین اسـ: 



من اینجا هستم ، به دلیل سخنانی که گفته ام، به دلیل سخنانی که گفته ام، می گویم و خواهم گفت. / ونگوک ساکت نشد، من نیز نمی شوم ، / من متعهد به سخن گفتنم، اسلام هلند را مورد تهدید قرارد داده است./بشدت معتقدم که اسلام تهدیدی برای ارزش های جامعه غربی است، و  ایدولوژی خشونت و نفرت است/ اسلام تهدیدی برای آزادی بیان ، برابری زن و مرد است/ تهدید برای همجنس گرایان و غیر معتقدین به خدا است/ طرف انتقادات من از اسلام، مسلمین نیستند و من طرف سخنم ، خود اسلام است / من جانم را برای آزادی بیان در هلند به خطر انداخته ام/...

لینک این مطلب در بالاترین--------آزادگی




۵ نظر:

  1. ( کمونیست = مسلمان = ضد انتخابات آزاد = تجزیه طلب = تروریست = بیگانه = ضد آزادی و دموکراسی = عامل عقب ماندگی = دشمن ایران و ایرانی )

    گر نیک بنگری همه اینها یک تن هستند. « کورش فردوسی»

    پاسخحذف
  2. زنده باد آزادي و آزادي بيان.
    به پيش تا ريشه كن كردن بساط حماقت و خشك مغزي.
    عقيده اي كه پايه عقلي محكمي نداشته باشه محكوم به ريزش است. با يك تلنگر فرو مي ريزه. مسلمانان هم اين رو مي دونن و به همين دليل در برابر انتقاد از دينشان مقاومت نشان مي دهند.
    نام اين مرد شجاع در كنار راسل و داوكينز و ديگران در تاريخ خردگرايي خواهد ماند

    پاسخحذف
  3. دعوت نامه بالاترين داري؟ براي من مي فرستي؟
    اگه نه حداقل بگو چجوري بايد تهيه كنم؟

    پاسخحذف
  4. سخنی درباره دعا:
    «اگر ما معتقد باشیم که خدا خودش کمال مطلق است، حتماً باید معتقد باشیم که همه کارهایش هم کوچکترین نقصی ندارد. اگر من مریضم، مریضی جزئی از زندگی همه موجودات زنده است. خدا قانون زندگی است. هر بار که یک آدمیزاد با دعا از خدا چیزی بخواهد، مثل این است که از خدا بخواهد که معجزه ای بکند! حالا حسابش را بکنید که هفت میلیارد آدم روی زمین، هر روز و هر ساعت، با ایمان کامل از خدا بخواهند که بر خلاف قانون هستی، برای هر کدام از آنها معجزه ای بکند! عالم بی قانون! عالم معجزات! عالم هرج و مرج! عالم دعا! خدا یکبار معجزه کرد و شد قانون هستی و زندگی!»
    http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2011/06/110603_l13_letter_from_london_240.shtml

    پاسخحذف
  5. ناشناس آخری ،
    با من تماس بگیرید برای دعوتنامه
    gomnamgomnamian at g ma il

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.