چهارشنبه، تیر ۰۱، ۱۳۹۰

ویدیو سخنرانی با خلاصه ترجمه / خودرو باهوش! / بیل فورد ، نواده هنری فورد و مدیر شرکت معظم خودرو سازی فورد، از آینده صنعت خودرو سازی می گوید.

ویدیو در انتهای این نوشته قرار گرفته است:

متاسفانه به دلیل مشغله بسیار، امکان ترجمه کامل این ویدیو را ندارم، چرا که دو کتاب و چندین ویدیو طولانی در دست ترجمه دارم و ترجیح می دهم انرژی اندکم را صرف مطالبی در زمینه معرفی سکولاریسم و آتئیسم کنم.

اما دلم هم نیامد که این مطلب جذاب را با شما به اشتراک نگذارم و خصوصا برای خوانندگانی که ممکن است زبان انگلیسی اآنها خوب نباشد، صرفا معرفی لینک ، چندان مفید فایده نیست. لذا به صورت خلاصه مطالب این ویدیو را به صورت ترجمه در انتهای این نوشته تقدیم می کنم.

براستی ، آیا می توان بدون در نظر گرفتن شرایط محیط زیستی ، صرفا به تولید کالا و مصرف انرژی پرداخت ؟

در این دویست سال اخیر، انسان ها به حدی به محیط زیست آسیب رسانیده اند که اگر این روند متوقف نشود، امکان حیات در آینده برای نوع بشر در این کره خاکی وجود نخواهد داشت.

در این ویدیو، بیل فورد، به سیاست های شرکت خود می پردازد و توضیح می دهد که چگونه شرکت او ، در صدد است به بهترین شکلی با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی جدید، هم در انرژی و هم در وقت مردم ، صرفه جویی کند. او  مدیر اجرایی کمپانی بزرگ خودرو سازی فورد است، نواده هنری فورد، بنیانگذار صنعت خودروسازی در آمریکا است.

او در این ویدیو توضیح می دهد که چگونه کمپانی فورد، فقط به دنبال فروش خودرو بیشتر نیست و مسایلی چون محیط زیست و استفاده بهینه از سوخت مصرفی را نیز مد نظر دارد.




نکات مهم مطرح شده در این سخنرانی به شرح ذیل است: (البته که ترجمه تحت الفظی است)

او ابتدا خودش را معرفی می کند و می گوید که به دو مطلب علاقه بسیار دارد، یکی محیط زیست و دیگری خودرو و خودرو سازی است! البته که به نظر می رسد این دو با هم در تناقض بسیار هستند.
در صنعت خودرو سازی ، به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم، موفق شده ایم که مقدار آلاینده های تولید شده توسط خودرو را کاهش دهیم. اتومبیل های برقی را به بازار ارایه کنیم.اما مسیری طولانی در پیش داریم تا زمانی که صنعت خودرو سازی را با محیط زیست ، آشتی دهیم و هماهنگ کنیم.

در سال 2044 ، نه میلیارد نفر خواهد رسید، در این شرایط ، یکی از مشکلات آن زمان، حمل و نقل خواهد بود. با جمعیت کنونی دنیا، ما هشتصد میلیون خودرو در دنیا داریم و در سال 2050 این رقم به دو تا چهار میلیارد خودرو در کل دنیا می رساند.

در حال حاضر ، هر آمریکایی سالیانه یک هفته از عمر خودش را در ترافیک به سر می برد و این هدر دادن عمر مردم است.اما این رقم برای کشورهای درحال توسعه بسیار بیشتر است، در پکن ، هر نفر روزانه بیش از پنج ساعت از عمرش را در ترافیک می گذاراند.

در دهه آینده ، بیش از هفتاد در صد مردم دنیا در شهرها زندگی می کنند و بیش از پنجاه شهر با جمعیت بیش از ده میلیون نفر داریم. مشخص است که سیستم و روش حمل و نقل کنونی ، در آینده کارآمد نخواهد بود. اگر اکنون تغییر عمده ای روی ندهد، مشکل بزرگی روبروی ما خواهد بود.
ما نیاز داریم که برای سیستم حمل و نقل آینده ، خودروهای باهوش، جاده های باهوش، و پارکینگ باهوش داشته باشیم.

ما نیاز به یک سیستم داریم که با اطلاعات آپدیت شده، بهترین انتخاب ها را برای مسیر و محل پارکینگ و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی انجام دهد.

چیزی که مرا جذب  می کند، خودرو ها بتوانند با هم صحبت کنند، یعنی خودروها با هم شبکه شوند، به هم به تبادل اطلاعات بپردازند. این پروژه در حال آزمایش و تست است و بزودی شاهد آن خواهید بود.

برای حل مشکل حمل و نقل در اینده، نیاز به همکاری و مشارکت و تلاش مخترعین و سیاستمداران و فعالین اجتماعی است.

اتومبیل به ما آزادی انتخاب محل زندگی و کار داده است، و ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا بر مشکل آلوده کردن محیط زیست ، غلبه کنیم، چون در صورت پیروزی بر این مشکل است که آزادی حمل و نقل و حرکت ما ، حفظ می شود.

پی نوشت:
عجیب غمی بر دلم نشست ، هنگام دیدن این سخنرانی !
مردم بقیه دنیا ، مشغول به چه کاری هستند و صنعت گران آنها، چگونه با دغدغه محیط زیست، به فکر پیشرفت همزمان نیز هستند ولی مهندسین و نیروی جوان و کاری کشور ما، یا در گوشه زندان هستند و یا آواره کشورهای دیگر، یا معتاد و یا اینکه در کاری که در شان آنها نیست، حقوق بخور و نمیری دارند.
وای بر ما که این رژیم آخوندی، همه جوره کشور را به ورطه نابودی کشانیده است.

لینک این مطلب در بالاترین-----------آزادگی

۱ نظر:

  1. در سال ۱۳۶۷ صدای جمهوري اسلامی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه از دختر خانمی پرسيد:الگوی شما کيست؟ آن خانم پاسخ داد:"اوشين". به او گفته می شود که الگوی زن مسلمان بايد حضرت فاطمه باشد. پاسخ می دھد که حضرت فاطمه مال ۱۴۰۰ سال پيش بود، ما به الگوی امروزی احتياج داريم. اين تغيير/تحول آيت الله خمينی را شوکه کرد. در ۹/۱۱/۱۳۶۷ ،اخبار راديو ايران با قرائت اين حکم آيت الله خمينی کار خود را شروع کرد:

    "آقای محمد ھاشمی، مدير عامل صدا و سيمای جمھوری اسلامی. با کمال تأسف و تأثر روز گذشته[شنبه ۸ بھمن] از صدای جمھوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گرديده است که انسان شرم دارد بازگو نمايد. فردی که اين مطلب را پخش کرده است تعزير و اخراج میگردد، و دست اندرکاران آن تعزير خواھند شد. در صورتی که ثابت شود قصد توھين در کار بوده است، بلاشک فرد توھين کننده محکوم به اعدام است. اگر بار ديگر از اين گونه قضايا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبيخ شديد و جدی مسئولين بالای صدا و سيما خواھد شد. البته در تمامی زمنیه ھا قوه ی قضائیه اقدام می نمايد"

    حالا شمادغدغه آخوندي مثل خميني(لعنت ا... عليه) را با کساني مقايسه کنيد که دغدغه پيشرفت و توليد وسايلي که به محيط زيست آسيب نمي زند را دارند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.