شنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۹۰

ویدیو با زیرنویس فارسی از سایت معتبر تد / آیا می دانید هر لبخند شما بیست و پنچ هزار دلار ارزش دارد؟!

این ویدیو را برای سایت ترجمه کرده ام و بزودی بر روی سایت قرار خواهد گرفت.


نابغه تمام اعصار ، چارلز داروین نظریه ای دارد مبنی بر اینکه لبخند زدن بیش از اینکه یک واکنش مغزی برای ابراز رضایت و شادی باشد، یک وسیله است تا به ما کمک کند برای احساس بهتر کردن.
به دیگر عبارت، لبخند زدن به من کمک می کند احساس بهتری داشته باشیم، قبل از اینکه خود لبخند ناشی از داشتن احساس شادی باشد.

انسان موجود پیچیده ای است و مغز انسان ، شاید یکی از پیچیده ترین چیزهایی باشد که در طبیعت وجود دارد. همه ما می دانیم که شاد بودن به درستی و به صورت مستقیمی با سلامتی در ارتباط است.

در این ویدیو زیبا در سایت تد، رون گاتمن با ارایه نتایج چند تحقیق دانشگاهی نشان می دهد که چگونه لبخند با طول عمر انسان ارتباط مستقیم دارد. (البته حدس زدن آن کار سختی نیست، کسی که لبخند می زند، آدم شادی است و از زندگی خود راضی است و این رضایت ، منجر به سلامت جسمی در او نیز می شود)

چهارده درصد از مردم کمتر از پنج بار در روز لبخند می زنند، و یک سوم از مردم بیش از بیست بار در روز، اما جالب اینجاست که کودکان تا بیش از چهاردصد بار در روز لبخند می زنند.

یک پژوهشگر انگلیسی دریافته که هر لبخند می تواند آنقدر مغز را برانگیزد یا تحریک کند که ده هزار تکه شوکلات قادر به انجام این کار است! یک لبخند می تواند آنقدر مغز را تحریک کند که دریافت شانزده هزار پوند پول اینکار را می کند.

لینک این مطلب در بالاترین------آزادگی -----ریشه ها-------فرندفید

ضمنا، برای لبخند زدن  در این صفحه فیس بوک که برای توجه بیشتر به امام نقی (ع) ؛ درست شده است ؛ عضو شوید. 

و در زیر می توانید ویدیو را ملاحظه بفرمایید

پی نوشت: بنده هیچ تضمینی ندارم که شما بتوانید با لبخند خود ، از سوپرمارکت محله خود به عنوان پول استفاده کنید !

۱ نظر:

  1. بجای الله اکبر:

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.