شنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۹۰

خانم آمنه، چه فرقی بین تو و جنایتکاری است که تو را کور کرده ؟ هر دو چشم کور می کنید ! اگر کور کردن یک انسان بد است، تو نیز داری یک انسان را کور میکنی.

برسد به دست دخترک زجر کشیده، آمنه بهرامی نو :


بی شک جنایتی بزرگ رخ داده است، نفس انسان از دیدن عکس آمنه، به شماره می افتد ، وقتی که عکس آمنه زیبا را با آمنه کنونی مقایسه می کنیم، متوجه عمق فاجعه می شویم.

جوانی حماقت را به اوج رسانیده و بر صورت دختری که دوست داشته ، اسید پاشیده است. بی شک این عمل ، ناشی از تربیت نادرستی است که او داشته است.

اگر جامعه به مجید موحدی، احترام به زنان را آموخته بود، بی شک مجید هنگام اسیدپاشی، یک بار دیگر فکر می کرد. اما افسوس که در جامعه سنتی ایران، به مردان آموخته اند که زنان جنس دوم هستند و به مانند یک کالا می توان با آنها برخورد کرد.
از طرفی مجید در موارد مشابه برخورد قاطعی از سیستم قضایی ایران ندیده است، لذا دست به چنین جنایتی زده است.
لطفا نگویید که با کور شدن مجید، دل آمنه خنک می شود، سوال اینجاست که چرا برای خنک شدن دل یک نفر، باید یک انسان دیگر کور شود ؟!


اگر سیستم قضایی، مجازات زندان طولانی مدت برای متهمین اینچنین در نظر می گرفتند، قطعا مجازات خوبی بود. وقتی متهمین می دانند که اصولا دادگستری و دادستان ، احتمالا مساله را پیگیری نمی کند، طبیعی است که یکی از عوامل بازدارنده جرم، (یعنی مجازات) از پیش پایشان برداشته می شود. 


اصولا در مجازات، هدف نابود کردن و آزار مجرم نیست، بلکه هدف این است که اولا فرد خطاکار را از جامعه دور کنند، دوما با در نظر گرفتن مجازات به عنوان یک عامل بازدارنده ، از وقوع جرم جلوگیری کنند

در اینکه مجید جنایت بزرگی مرتکب شده ، هیچ شکی نیست و صد البته که باید تنبیه شود، اما آیا کور کردن چشم او عملی منصفانه است ؟ او باید تا زمانی که دیگر خطری برای جامعه نداشته باشد، در زندان بماند، اما با کور کردن او براستی چه چیزی درست می شود ؟!

آیا با کور کردن مجید، زیبایی آمنه به او باز می گردد ؟! آیا با کور کردن مجید، چیزی عوض می شود ؟ جز اینکه یک انسان دیگر نیز نابینا شده است؟!

یادمان باشد که مجید قصد کور کردن آمنه را نداشته است و قصد قبلی برای انجام این جرم مشهود نیست، اما آمنه با تصمیم قبلی می خواهد او را کور کند. این عدالت نیست.

لطفا نگویید که با اجرای این حکم افرادی چون مجید ، دیگر جرات تکرار چنین اعمالی نخواهند کرد، چه آنکه باید 
به این نکته مهم توجه کرد که مجید، در لحظه ارتکاب به جرم، از عقل خود استفاده نکرده و کسی که چنین حماقتی می کند، نگاهی به تنبیه ی که در انتظارش است، نخواهد داشت.


اگر قرار بود با کور کردن ، جلوی تکرار اسید پاشی گرفته شود،  باید الان ما کمترین تعداد و آمار قتل را می داشتیم، اما بالاترین آمار را داریم. چرا ؟ چون روش قصاص، جلوی وقوع جرم را نمی گیرد.

خانم آمنه ، حکم قصاص، حکمی وحشیانه و احمقانه است، ای کاش که به شیوه اعراب هزار و چهاردصد سال پیش، برای گرفتن انتقام قد علم نکنی. 

خانم آمنه، التماست می کنم، اگر مجید موجدی در هنگام حماقت و عصبانیت چنین جنایتی مرتکب شده، ای کاش تو در هنگام آرامش، دست به چنین جنایتی نزنی. 
آمنه خانم، قبل از اینکه مجید مقصر باشد، جامعه مقصر است. با کور کردن مجید، به صورت آگاهانه دست به جنایتی نزن که برای همیشه حسرت عدم انجامش را بخوری. 

دلم می سوزد برای جامعه ای که زشتی این حکم غیر انسانی را نمی بنید.

لینک این مطلب در بالاترین---- در آزادگی------- در ریشه ها------ در فرندفید

گزارش بی بی سی در این زمینه: 





۶ نظر:

  1. از کامنت های فرفر:

    هیچ توجه کردین که پس از انقلاب و اسلامی شدن قوانین درصد اعدام و جنایت چقدر بالا رفته؟ آیا دلیلش همین قوانین اسلامی نیستن؟ یعنی‌ باز هم باید از این قوانین حمایت کرد؟
    شما از دید امنه که زندگش از بین رفته این حرف را میزنی و از قصاص طرفداری می‌‌کنی‌. اما اگر واقعا دلت می‌‌خواد که ریشه اسید پاشی از ایران برچیده باشه باید با این قوانین از دور خارج شده مبارزه کرد و تلاش کرد تا فرهنگ مردم بالابره. اگر مجید یاد گرفته بود که امنه هم به عنوان یک انسان حق زندگی‌ و حق انتخاب داره هیچوقت اسید روی او نمی‌‌پاشید. به جای اینکه بیائیم و فردا شیشه اسید را با حمایت قانون به دست آمنه بدیم تا انتقام بگیره و دلش خنک بشه، بهتره که از همان آغاز به مجید‌ها یاد بدیم بطری اسید را برای نابود کردن زندگی‌ کسی‌ اصلا به دست نگیرند

    پاسخحذف
  2. مهدی خزعلی در واکنش به ادعای سایت‌های محافظه‌کار مبنی بر حضور هشت ساله دو تن از فرزندان علی خامنه‌ای در جنگ عراق علیه ایران٬ نوشت که هیچ یک از فرزندان رهبر جمهوری اسلامی «سابقه جبهه» ندارند.

    آره من تائید میکنم عمه جنده شون و خواهر رهبر تو قلب بغداد داشت به صدام کس می داد.
    ( جداً اون موقع جنگ توی رادیو بغداد خواهر خامنه ای - بدری- بارها می گفت داداش اگه جنگ خوبه تو چرا بچه هاتو نمی فرستی ؟ )
    - راستی محاکمه و مجازات خواهر خامنه ای بعنوان خیانت به کشور و ارتش ایران و همکاری با دشمن در زمان جنگ چی شد؟ بسیاری از زنان ایران بعنوان جرم نکرده و حرف نگفته به زندان و شکنجه محکوم شده اند٬ رهبر خواهر خائن خودش را عفو کرده و حتی تشویقی نیز داده است.
    (این است عدالت علی تازی سگ کش)

    پاسخحذف
  3. در صورت اينكه آمنه ببخشه، مجيد چند سال زندان مي‌مونه با توجه به اينكه از سال 83 هم توي زندانه؟ اين سوال براي من خيلي مهمه. بارها در مورد قتلهاي مختلف ديدم كه قاتل بخشيده شده و بعد از جنبه عمومي جرم به 5 تا 7 سال زندان محكوم شده و اومده بيرون. متاسفانه در سيستم قضاي ما آلترناتيو خوبي براي بخشش وجود نداره. من با قصاص در كشوري كه سيستم تاديبيش قويه مخالفم. من با برگشتن مجيد فقط بعد از تحمل چند سال زندان مخالفم. و ترسم اينه كه آمنه ببخشه و مجيد به خيابونهايي برگرده كه اگه توش به صورت كساني كه جرمشان نپذيرفتن اونه اسي بپاشه جريمه اش فقط چند سالي زندانه و جماعتي روشنفكر كه حمايتش ميكنن. من با نفس قصاص مخالفم ولي اگر قرار باشه بين بازگشت مجيد و مجيدها به جامعه فقط بعد از تحمل چند سال حبس و مجازات شدن اونها يكي رو انتخاب كنم، قطعا نه حس انتقام درونم كه حس وظيفه ام نسبت به امنيت اجتماع حكم ميكنه دومي رو انتخاب كنم. بهتره بگم اگه در قانون يك جريمه حداقل 20 ساله براي اين جنايت (علي رغم بخشش قرباني) تعيين شده بود، من يكي از مخالفين اجراي اين حكم مي بودم.

    پاسخحذف
  4. من مخالف قصاص و انتقام هستم ولی‌ دلم می‌خواد این خانوم قصاص رو اجرا بکنه چون فکر می‌کنم این عمل باعث می‌شه که مرد دیگری اینکار رو نکنه چون هزینش برای خودش بسیار بالا هستش. این حکم هنوز اجرا نشده و من فکر نمیکنم این رژیم اسهالی که زن ستیز هستش بذاره که این حکم اجرا بشه.

    پاسخحذف
  5. بجای الله اکبر:

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    پاسخحذف
  6. بجای الله اکبر: (قول میدم همه چی یک هفته ای درست می شه٬ بیخود هم لازم نیست برید مثلاً شهید بشید. بدون درد و خونریزی٬ با کلی خنده و تفریح. امتحانش هم مجانیه)

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    بسیجی کس ننت
    مجتبی کس ننت

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.