سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۹۰

جوابی به آیت الله بیات زنجانی /حضرت آیت الله، آیا اینکه شرط جلوی پای غیر مسلمین بگذاریم و بگوییم در صورت اسلام نیاوردن، کشته می شوند، اسمش آزادی است؟

حضرت آیت الله بیات زنجانی، در مصاحبه ای سخنانی را در باب آزادی بر زبان آورده اند که شنیدن آن البته جای خوشبختی دارد. چرا که یک مرجع دینی ، از کلمه آزادی با صفاتی چون (حیوانیت) به مانند دیگر روحانیون ، یاد نمی کند.
مهمترین نکته این مصاحبه را اینجا ذکر می کنم و انتقادم را در ذیل بیان می کنم:
سوال)  -آن‌گونه كه شما فرمودید، آزادی در دین اصل است. آزادی را خداوند به بشر داده، پیامبران آن ‌را احیا كرده‌اند و یکی از دلیل‌های قیام امام حسین(ع) هم همین مبارزه با فقدان آزادی‌ست. نقض این اصل از سوی حاكم حتی با توجیه دینی، استناد به رفتار پیامبر(ص) و امام و تکیه بر منابع اسلامی تا چه حد امكان‌پذیر است؟
آیت الله): آزادی اگرچه به گفته آقایان یكی از «حقوق طبیعی» است اما من آزادی را "فوق حق" می‌دانم. من آزادی را مقوّم ذات انسان می‌دانم. سلب آزادی از انسان، سلب حقی از انسان نیست، بلکه مسخ هویت انسانی‌ست. آزادی را نمی‌شود از انسان گرفت چراکه گرفتن آزادی، گرفتن دین و گرفتن بشریت است. بشر اگر آزاد نبود، خلیفه نبود. او اگر آزاد نبود، انبیا برای او فرستاده نمی‌شدند. 124 هزار پیامبر برای بشر آمده كه تنها به او بگوید كه تو آزاد هستی.

حضرت آیت الله ، ما جز چند نفر از آن پیامبران که آثاری از آنها به جا مانده ، مابقی 124 هزار را نمی شناسیم ، لذا در خصوص این چند نفر و خصوصا محمد بن عبدالله ، ایشان حرفی از آزادی نوع بشر نزده اند.
شما که آیت الله هستید، بهتر از هر کسی می دانید که پیامبر اسلام و قرآن به صراحت حرفی از آزادی نزده اند، می شود این دو نکته را برای من خداناباور ، توجیه بفرمایید :

-         یک- پیامبر اسلام چرا با سه قبیله یهودی ساکن مدینه بد رفتاری کرد و تمام افراد قبیله بنی قریضه را  در غیر اخلاقی ترین روش ، کشت و برده کرد؟ آیا کشتن اشخاص به دلیل اینکه یهودی هستند و حاضر نیستند مسلمان شوند ، با اصول آزادی می خواند ؟ (منبع : صحیح بخاری ، تاریخ طبری)
-         دو- چرا در آیه 29 سوره توبه ، به صراحت گفته می شود که غیر مسلمانان یا باید کشته شوند و یا مسلمان شده و یا جزیه بدهند ؟! این کجایش با آزادی می خواند.
آیه را برای شما اینجا می آورم :

"قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ"
"ای اهل ایمان) با هر که از اهل کتاب (یهود و نصاری) که ایمان به خدا و روز قیامت نیاورده و آنچه را خدا و رسولش حرام کرده حرام نمی‌دانند و به دین حق (و آیین اسلام) نمی‌گروند قتال و کارزار کنید تا آن‌گاه که با دست خود با ذلت و تواضع جزیه دهند."
در این آیه قرآن به به صراحت می گوید یا مسلمان شوید، یا کشته شوید یا جزیه بدهید.
یعنی طرف در ملک خود نشسته و مشغول زندگی است، جامعه خود را دارند، مسلمانان به آنها حمله می کنند و می گویند یا مسلمان شوید ، در غیر اینصورت کشته می شوید یا اینکه باید پول زور بدهید.آیا این روش با اصول آزادی هم خوانی دارد ؟

حضرت آیت الله ، ایا آزادی انتخاب دین ، یکی از مهمترین شاخص های آزادی نیست ؟!

لینک این مطلب در بالاترین------آزادگی -------ریشه ها-----فرندفید





۱ نظر:

  1. ( کمونیست = مسلمان = تجزیه طلب = تروریست = بیگانه = ضد آزادی و دموکراسی = عامل عقب ماندگی = دشمن ایران و ایرانی )

    گر نیک بنگری همه اینها یک تن هستند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.