شنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۰

؟ویدیو با زیرنویس فارسی / کریستوفر هینچز/ مگر فضولی که دیگران چه عقیده ای دارند، بگذار طرف به اسلام خود پایبند بماند.


این ویدیو را من ترجمه کرده ام و فکر می کنم جوابی محکم به سوال مطرح شده در تیتر باشد.

در بحث وجود و یا عدم وجود خدا، بسیار پیش می آید  از آتیئست های می پرسند چرا شما می خواهید عقیده خود را به دیگران بقبولانید ؟ اصلا به شما چه که بقیه چه دینی دارند.

مساله اینجاست که مثلا من به عقیده دیگران کاری ندارم، اما وقتی آن عقیده، چوب در آستین همه می کند و مثلا اسلام ، کشور مرا به ویرانی کشیده و زندگی همه را نابود کرده است، طبیعی است که من نمی توانم دیگر سکوت کنم. 
خصوصا وقتی که آن اسلام ابلهانه، دستور می دهد که جامعه چطور باید اداره شود و قوانین جامعه بر اساس آن تبیین می شود.. 

در یک کلام ، وقتی بر اساس دستورات اسلام، دست هموطن من قطع  می شود، زنی به جرم دوست داشتن، شکنجه کش و سنگسار می شود، مردی به دلیل نوشیدن مشروب ، شلاق می خورد، آنگاه من چگونه باید سکوت کنم ؟

در این ویدیوی زیبا ، دانشجویی از کریستوفر هینچز می پرسد آیا این عادلانه است که او به عنوان یک آتئیست سعی می کند عقیده اکثریت جامعه مثلا مذهبی  آمریکا را با   عقیده اقلیت بی دین ، عوض کند ؟
کریستوفر می گوید: دین شما اسباب بازی محبوب شما است، تا زمانی که آنرا در خانه خود نگه داشته اید، کسی با شما کاری ندارد، اما وقتی دیگران را مجبور می کنید که به اسباب  باازی شما ایمان بیاورند، با آن بازی کنند و از آن بدتر، جامعه را بر اساس آن اداره کنند، ما مجبور می شویم که بگوییم این اسباب بازی شما ، این عیب های احمقانه را دارد و به نقد آن بپردازیم. 

لطفا به من نگویید که آخوندها اسلام را بد پیاده کرده اند و یا خامنه ای مشغول سواستفاده از اسلام است. باور کنید اصل اسلام همین چیزی است که می بیند، دینی که قرآنش به صراحت ، کشتن مخالفین (29 توبه) ، برده داری، کتک زدن زنان، قطع دست و .... آمده است، همین آشغالی می شود که خامنه ای اجرایش می کند. 
اگر ورژن سنی آن را بخواهید پیاده کنید، می شود طالبان. 

مطلب مشابه قبلی : 

لینک این مطلب در سایت بالاترین ---- آزادگی ----ریشه ها -----فرندفید



مطلب قبلی که به نوعی مرتبط هستند:

۲ نظر:

  1. گمنامیان عزیز ، برادر این زیرنویسها مشکل دارند . من الان 100 تا فونت فارسی نصب کردم اما هنوز گیریم . اون فونتی که استفاده کردی رو بزار واسه دانلود . ما رو هم دریاب داداش.

    پاسخحذف
  2. آفرین. مرسی‌. ایشون دقیقا مشکل ما هم با مذهب رو توضیح دادند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.