شنبه، فروردین ۱۳، ۱۳۹۰

مسلمانان افغان،همانطوری که قرآن برای شما محترم است، مجسمه های بودا نیز برای بوداییان مقدس بود، چرا آنرا تخریب کردید؟


قبلا مطلبی را از سایت تد ترجمه کرده بودم با این عنوان : 
در این سخنرانی ، عالیجناب از تکنولوژی عاطفه می گوید ، او به زیبایی توضیح می دهد که چگونه می توان با دوست داشتن ، دنیا را متحول کرد. او سپس به ماجرای تخریب مجسمه های بودا بدست مسلمانان در افغانستان اشاره می کند و با توجه به اینکه ان تندیس ها ، با قدمتی چند هزار ساله ، بسیار برای بوداییان مقدس بوده است، می گوید: باید حتی به این اتفاق نیز به شکلی مثبت نگاه کرد، شاید فروریختن این مجسمه ها ، مانند فرو ریختن دیوار برلین ، انسان ها را به هم نزدیک کند و مرزها را بردارد. 
شاید تقدس مجسمه های بودا برای بوداییان ، در حد کعبه برای مسلمانان باشد، اما مقایسه رفتار این انسان فرهیخته و بزرگوار، با رفتار مسلمانان  بسیار بهت آور است. 
        - مسلمانان در قبال سوزانده شدن یک کتاب در یک کشور ثالث، چند نفر بی گناه را که برای کمک به مسلمانان به آنجا امده اند را سر می برند. 
        - اما رهبر فرهیخته بوداییان ، در قبال تخریب مجسمه های بودا (با قدمت چند هزار سال ) و تقدسی خاص برای بوداییان، با انسانیت تمام می گوید این فروریختن می تواند انسان ها را به هم نزدیک کند.
کوتاه سخن اینکه ، مسلمانان عزیز، قدرت  یا پول نفت ، شخصیت نمی آورد، بلکه رفتار و منش شخص و گروه است که باعث احترام به آنها می شود، همانطوری که می بیند ؛ همه شرکت کننده گان در کنفرانس تد ، به احترام این مرد فرهیخته ؛ تمام قد می ایستند. 
دیدن  ویدیو زیر با زیرنویس فارسی را به شما توصیه می کنم، از شنیدن متانت و شعور این مرد بزرگ، لذت خواهید برد.

لینک این مطلب در بالاترین -------فرندفید------آزادگی-----ریشه ها


۶ نظر:

  1. دوست عزیز اینکه عده ای کم دانش که با پول نفت کشورهای دیگر تحریک شده و کار جاهلانه می کنند را به حساب همه گذاشتید و مقایسه آن با رفتاررهبر فرزانه یک گروه دیگر، صحیح نیست. آدم های از یک سنخ را باید با هم مقایسه کرد. از یک و نیم ملیارد مسلمان شما به همان 100 نفر مسلح که با اهداف خاص منجمله نا امن کردن منطقه دست به این کار زده اند ارجاع می دهید.

    پاسخحذف
  2. عزیز جان،
    گروه صد نفری ؟!
    نصف جمعیت شهر در این تظاهرات حضور انقلابی داشته اند !!
    تازه مگر محمد خودش روش دیگری داشت ؟! او هم یهودی ها را کشت !!

    پاسخحذف
  3. همه نفرینهای آفرینش به روح و روان سلمان فارسی و شاگردش محمد تازی

    این شاهزاده خائن ایرانی‌ سلمان فارسی بود که با جستجوی فراوان در انتخاب محمد تازی این آئین کشتار گر‌ را برای یورش به سرزمین اجدادی خود بنیان گذشت تا برای مدتی بسیار کوتاه .......... :

    http://www.youtube.com/watch?v=b31dlMR-PrQ

    پاسخحذف
  4. اسلام یعنی‌ خرافات، اچس مچس و مزخرفات یک قوم عقب افتاده وحشی و خونریز از ۱۴۰۰ سال پیش. برینیم به الله بت بزرگ اعراب و اسلام کثیف.

    پاسخحذف
  5. الله این موجود وحشی و بیرحم هرگز خدای ایرانیان نخواهد بود. و اون رسول بچه باز هم هرگز پیامبر خدا نبوده.

    پاسخحذف
  6. گمنامیان عزیز من واس دیدن زیرنویسها مشکل دارم و اونها رو به شکل مربع می بینم . کمی راهنمایی می فرمایید .

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.