چهارشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۰

ممکن است گذشته اصلاح طلبان مذهبی را ببخشیم، اما اشتباهات آنها را فراموش نمی کنیم، مبادا کورکورانه به دنبال خطاکاران راه بیافتیم

هنگاهی که قصد نقد گروه قبلی حاکم بر جمهوری اسلامی را داریم، فوری گروهی فریاد برمی آورند که ملاک عملکرد حال افراد است و گذشته آنها مهم نیست. چرا در جنبش سبز تفرقه ایجاد می کنید ؟!

این جمله احمقانه ((ملاک حال افراد است))، جمله ای احمقانه بود که خمینی ، جلاد قرن هنگامی که هنوز قدرت را قبضه نکرده بود ، برای ایجاد اعتماد و ریزش در مخالفان خود ، مطرح کرد.
سوال اینجاست که آیا ما باید پیرو سیاست خمینی باشیم و یا اینکه عقل خود را به کار بیاندازیم و عاقلانه عمل کنیم.

اگر قرار باشد ملاک فقط زمان حال افراد باشد و کسی مسول اعمال گذشته خودش نباشد، باید منتظر باشیم که مجتبی خامنه ای نیز فردای پیروزی جنبش سبز بیاید و ادعا کند که ملاک گذشته افراد نیست،ادعای مالکیت جنبش سبز داشته باشد و از همه مهمتر، اجازه بررسی جنایات گذشته خودش را و همینطور اموالی که به سرقت برده است را ندهد.
اگر فقط ملاک زمان حال افراد است، باید منتظر باشیم که پسر احمدی نژاد نیز مدعی رهبری در جنبش سبز شود.
بله، به دنبال انتقام گرفتن نباید باشیم، اما دلیل ندارد خیانت های افرادی که سالها در رژیم ایران قدرت داشته اند را نیز نادیده بگیریم و از آن بدتر، کورکورانه به دنبال آنها راه بیافتیم.

متنی دیروز نوشته بودم  و در آن با اشاره به انتشار کتاب مجموعه تلوزیونی هویت ، توسط انتشاراتی حیان(متعلق به خزعلی و با تخصص کتب پزشکی !) ؛ گفته بودم آقای خزعلی ، قهرمان نسرین ستوده است، نه شما که نهایت آزاری که دیده ای ، کاهش فروش کتاب های انتشارتی حیان است.

خصوص در بالاترین بسیاری بر من تاخته اند که چرا چنین نوشته ای و دکتر خزعلی قهرمان ما است !

نلسون ماندلای بزرگ ، در پاسخ به خبرنگاران درباره انتقام گیری از کسانی که 28 سال به صورت دایم به شکنجه این مرد بزرگ پرداخته بودند، گفت : من اعمال آنها را فراموش نمی توانم بکنم، اما می توانم ببخشم.
بخشیدن اشتباهات افرادی چون اصلاح طلبان مذهبی ، در صورتی که به اشتباه خویش اعتراف کنند و پوزش بخواهند ، البته که ممکن است اما معذرت خواهی آنان دلیل نمی شود که ما اعمال بسیار زشت آنها را فراموش کنیم و با چشمانی بسته ، آنها را رهبر جنبش سبز بدانیم.

اگر قرار باشد افراد حاضر و مدعی را در جنبش سبز نقد نکنیم ، سرنوشت سال 1358 مجددا تکرار می شود ، چه آنکه اگر آن موقع روشنفکران جامعه، به وظیفه خود عمل کرده و خمینی را نقد کرده بودند، مردم ایران بارکش غول بیابان نمی شدند و اجازه نمی دادند که آخوند جماعت به مدت سی سال کشور را غارت کند و خون جوانان را بریزد. 



۱۱ نظر:

  1. آقا جان چرا انقدر تو خری گمنامیان جان من تو مطلب قبلی هم بهت گفتم چرا چیزی راجع به جنگ جنگ تا پیروزی موسوی و گهکاریهای کروبی و سایر انهای سبز نمینویسی بازم تو این همه پیغمبر گیر دادی به جرجیس؟
    اولا که من کاری به گذشته این انهای نامبرده و سایرشون ندارم حالا میگیم به کیرمون گذشتشون هر چی بوده مشکل اینه که اینا الانشون از قبلشون خرتر شدن چرا که خواهان بازگشت به دوران طلایی قتل عام همجنسبازات مجازات اعدام و غیره هستن(در دوران اینترنت و ارتباطات) و چون الان از قدرت با اوردنگی انداختنشون بیرون دارن گوز گوز میکنن و سعی میکنن یه عده جوان و نوجوان که در جریان دوران گهربار امام نبودن رو تحت عنوان سبز فریب بدن اگر نه این مهدی قلقلی که در مقابل اونا هیچه

    پاسخحذف
  2. اگر تو واقعا یک ان سبزاللهی نیستی باید اینو ثابت کنی باید مرتب بر علیه خرمهره های سبز بنویسی نه مهدی قلقلی دسته چندمی که تازه اصلاحطلب هم نیست
    باید مرتب تف به کس ننه موسوی و کروبی بکنی تا ما باورمون بشه تو سبزاللهی نیستی

    پاسخحذف
  3. کامنت گذار آخری ،
    من هستم که تعیین می کنم چه بنویسم و چه ننویسم، نظر شما نیز برای من اهمیتی ندارد.

    پاسخحذف
  4. کس ننت خوب شد اعتراف کردی سبزاللهی هستی تو چه انی باشی که نظر من برات مهم نباشه تو باید التماس من بکنی تا بیام اینجا نظر بدم کسکش

    پاسخحذف
  5. "............. اما معذرت خواهی آنان دلیل نمی شود که ما اعمال بسیار زشت آنها را فراموش کنیم و با چشمانی بسته ، آنها را رهبر جنبش سبز بدانیم. "

    حتی دلیل نمیشود که ما با چشمان باز هم آنها را رهبر جنبش بدانیم. کسانیکه در سرکوبها دست داشته اند که نمیتوانند رهبر یک جنبش آزادی خواهانه باشند. اینها تنها میتوانند در کنار مردم حرکت کنند نه در جلوی مردم و به عنوان رهبر مردم.

    پاسخحذف
  6. ( کمونیست = مسلمان = تجزیه طلب = تروریست = بیگانه = ضد آزادی و دموکراسی = عامل عقب ماندگی = دشمن ایران و ایرانی )

    گر نیک بنگری همه اینها یک تن هستند.

    پاسخحذف
  7. دلسوزان رژیم و کسانی‌ که به دوران گهی امام (مادر قحبه) میخوان برگردن دمکراسی و آزادی نمی‌خواهند بلکه دنبال یه حکومت اسلامی به سبک دیگری هستند.

    پاسخحذف
  8. عنتری نژاد هم مثل اینکه به جنبش سبز پیوسته. ایشون هم دیگه با حضرت آلت الاغ خایه انی‌ مخالفت میکنند :)

    پاسخحذف
  9. جناب گمانمیان دقت دارید کسانی که در صفحات شما یادداشت می گذارند عقاید خیلی تندی دارند. از هر دو طرف خدمتتان عرض می کنم.
    جالب است دو طبقه رادیکال در این جا عقده های خود را خیلی تند و بی منطق واگویه می کنند.

    پاسخحذف
  10. دوست ناشناس بالایی‌، این رژیم کثافت اسهالی ۳۰ سال از زندگی‌ ما و دیگران را ربود. ما که زنده هستیم، اونهایی که دیگه در میان ما نیستند چی‌؟ ما ۳۰ سال دیگه نمیتونیم صبر کنیم. بخاطر این رژیم میلیون‌ها انسان کشته شدند، هزاران هزار نفر در زندان‌ها زیر شکنجه قرار دارند. انتخابات را دست کاری کردند، پول نفت که پول ملت هستش رو میدزدند و یا به لبنان و فلسطین میفرستند. این لیست بسیار بسیار طولانی‌ هستش. چطور می‌شه رادیکال نبود؟ آدم باید یا بسیار هالو باشه یا به تخمش نباشه یا از این شرایط منفعتی داشته باشه. این رژیم رادیکال باعث رادیکال شدن من و دوستان شده. باید به هر صورت ممکن با این رژیم مبارزه کرد. منطق، هنر، شعر، نقاشی، طنز، تمسخر و توهین به مقدسات و غیره. اگر پدر یا مادر یا برادر یا خواهر یا قوم و خویشان شما در زندان بودند یا بدست این رژیم کثیف اسلامی اعدام شده بودند هنوز هم شما اینجوری صحبت میکردین؟

    پاسخحذف
  11. آخه موقعی که یه آخوند (نماینده رهبر) میاد میگه خامنه‌ای موقع خروج از مقعد مادرش قابله "یا علی‌" گفته چطور میشه به همچنین رژیمی فحش نداد؟ این کس و شعر‌هایی‌ که آخوندها میگن از هر نوع توهین و فحش بدتره.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.