پنجشنبه، فروردین ۲۵، ۱۳۹۰

ویدیو با زیرنویس فارسی/ چرا وجود خدا و ادیان با دانش و عقل در تناقض است؟!

این لینک را امروز ترجمه کرده ام، فکر میکنم شما را  لختی به فکر وادارد.

کریستوفر اریک هیچنز  (لینک در ویکی) نویسنده انگلیسی الاصل و فارغ التحصیل آکسفورد است، او که در بیان نظراتش ، هیچگاه پرده پوشی نمی کند و با لحنی تند ، نظرش را بی پرده بیان می کند، خود را ضد خدا می داند و می گوید: " فرد می‌تواند بی خدا باشد و در همان حال آرزو کند که‌ای کاش باور به خدا راست بود، حال آن که یک ضد خدا کسی است که بسیار از این موضوع که شاهدی بر وجود خدا وجود ندارد خرسند است."


او در این سخنرانی جداب ، به بیان این نکته می پردازد که اصولا چگونه دین و خدا با عقل و دانش در تناقض هستند . بعد با ذکر چند مثال زیبا، نشان می دهد که چگونه ادیان اولیه شکل گرفتند.


او معتقد است که دعا به معنای این است که شخص دعا کننده، از خدا می خواهد تمام قوانین طبیعی را به خاطر او به حالت تعلیق درآورد !


قبل از دیدن این ویدیو ذکر این نکته لازم است که :   توضیح درباره اسپینوزیست را اینجا می توانید بخوانید، و همینطور  pantheism یا پانیزم یک عقیده مربوط به یونان باستان است که معتقد است خدا در همه چیز وجود دارد.


لینک مطلب در سایت بالاترین------آزادگی -----ریشه ها----فرنفید

مطلب قبلی که به نوعی مرتبط هستند:



۱۳ نظر:

  1. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  2. dastet dard nakone. aali bood. manteghi sokhan goftan behtarin shive ast dar jahate darke vagheeyat, albatte agar goshi bashad ke bekhahad bi taasob beshnavad, amma moteassefane iman gosh ha ra farman be kar boodan mikonad.

    پاسخحذف
  3. ( کمونیست = مسلمان = تجزیه طلب = تروریست = بیگانه = ضد آزادی و دموکراسی = عامل عقب ماندگی = دشمن ایران و ایرانی )

    گر نیک بنگری همه اینها یک تن هستند.

    پاسخحذف
  4. من ویدئو رو دانلود کردم ولی...!
    لطفا فایل ترجمه را برای دانلود بگزارید.

    پاسخحذف
  5. گمنامیان عزیز این زیرنویسها مشکل دارند. یا حداقل ما نمی تونیم ببینیم . اگه فونت خاصی استفاده می کنی بزار واسه دانلود . الان حسابی کلافه ام واسه این زیر نویس های مربعی .

    پاسخحذف
  6. عزیز جان،
    شرمنده که نتوانستی تا حالا ببینی
    ویدیو مشکلی ندارد،
    مرورگر خود را عوض کنید(مثلا از فایرفاکس استفاده کنید) ، فلش پلیر خودتان را نیز آپدیت کنید،
    می توانید ببیند
    .
    فایل ترجمه را نیز خواهم گذاشت

    پاسخحذف
  7. گمنامیان عزیزم مرسی برای این ویدئوهای بسیار علمی و جذاب. به باور من بشریت در آینده نه چندان دور درخواهد یافت که ادیان خرافه ای بیش نیستند.
    Farhad

    پاسخحذف
  8. من فیلم را دانلود کردم که با دقت ببینم ، منتهی زیر نویس همراه فیلم دانلود نشد ، اگر مقدور است فایل زیرنویس را هم قرار بدهید . بسیار ممنون

    پاسخحذف
  9. جمع کن این وبلاگ مسخره تو
    بعدازاین همه تلاشی که دراین زمینه صورت گرفت وبه نتیجه نرسید جنابعالی از راه رسیدی مزخرفات یک احمق روتکرارمی کنی
    ظاهراباورکردی که دودمانت به شامپانزه میرسه!

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.