سه‌شنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۰

اگر مطهری یا شریعتی الان زنده می بودند، فرقی با جواد لاریجانی می داشت؟! / روشنفکر دینی وجود خارجی ندارد!

چیزی به نام روشنفکری دینی وجود خارجی ندارد!

اصولا جمع دو کلمه متناقض است، کسی که روشنفکر باشد و اهل تفکر، قطعا کمی فکر می کند و حاضر نخواهد بود بپذیرد محمدی که بچه باز بوده است، پیامبر الله باشد.

بی شک نقش منفی افرادی چون شریعتی و مطهری، اگر از خمینی پر رنگ تر نباشد، کم رنگ تر نیست. اینها قبایی زیبا بر تنآیین وحشی گری اسلام کردند و موفق شدند در سایه نبود آزادی بیان در زمان شاه، بدون اینکه عقیده آنها نقد شود، اسلام را دینی الهی و خوب نشان دهند. 

براستی چگونه ممکن است یک فرد روشنفکر ،  دستور به کتک زدن زنان ، برده داری ، قطع دست و پا و کشتن را در قرآن را ببیند، و هنوز مسلمان باقی بماند ؟!

اصولا آیا فرقی بین امثال مطهری و مثلا خامنه ای وجود دارد ؟! اگر مطهری زنده می بود، آیا روش خامنه ای را در پیش نمی گرفت. 

کسانی که از مطهری و شریعتی و چمراه به عنوان افرادی روشنفکر یاد می کنند، فکر می کنند اگر الان اینها زنده بودند ، فرقی با مثلا جواد لاریجانی داشتند؟!

از شما دعوت می کنم این دو جمله را مقایسته کنید ، یکی از جواد لاریجانی (دبیر حقوق بشر! قوه قضاییه ایران) و دیگری از محسن کدیور (ِکسی که به عنوان روشنفکر دینی معروف است):

لاریجانی : (منبع :بی بی سی
"آقای لاریجانی:برخی فکر می کنند چون غربی ها راجع به سنگسار به ما فحش می دهند ما خجالت می کشیم که احکام را اجرا کنیم در صورتی که چنین چیزی نیست اصل فقه شیعه و فقه اهل بیت، فقه خجالت نیست./ حکم سنسگار از اعدام معمولی بهتر است، چون متهم شانس زنده ماندن دارد(!)"

و اما محسن کدیور( منبع):
"محسن کدیور در پاسخ به پرسشی در باره همجنس گرایان اینچنین پاسخ داد: با صراحت مي گويم مسلمانی مطلقا همجنس گرائی را بر نمی تابد و از تمامي طرق موجه برای ريشه كن كردن اين انحراف تأسف بار از جوامع انساني كوشش مي كند. علمای اسلام – اعم از اهل سنت و شيعه – در ممنوعيت شرعی و اشد مجازات همجنس بازان همداستانند."

فکر می کنید اگر شریعتی زنده بود و از او درباره همجنسگرایان می پرسیدید، نظر متفاوتی با کدیور می داشت؟!

نوشته پیشین

لینک این مطلب در سایت  بالاترین ---------فرند فید----- آزادگی------ریشه ها
                                                                                      

۱۷ نظر:

  1. گمنامیان عزیز سلام!
    امیدوارم حالت خوب باشه.کردتبار هستم.


    اگه تونستی بیا به این لینک ولطف کن ومثبت بده!!

    ممنون
    http://balatarin.com/permlink/2011/4/5/2443123

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. به نام خدا
    سلام
    آقای لاریجانی از طرز تفکر خودش دفاع کرده است. من مدتی است می آیم اینجا سر میزنم هنوز یک آدم آتوئیست به من معرفی نکردی که از خدای خودش آتوئیسم دفاع کند. بر فرض محال(محال گفتم چون من یک مورد نادرست در آنها دیده بودم) تمام انتقادات شما درست باشد به نظر من این روشی که در پیش گرفته اید عیب بینی است و اگر فرد بهتری را برای دفاع از آئین آتوئیست ها معرفی نکنید این ایراد بر شما وارد میشود که نشناخته و ندانسته سبک زندگی خود را انتخاب کرده اید.

    پاسخحذف
  4. لابد آشغالهایی مثل تو روشن فکر هستند. بچه باز هم پدر جاکشته که تو رو پس انداخت

    پاسخحذف
  5. - اگر بنا شود حکومت جمهوری اسلامی، زمینه اختناق را بوجود بیاورد قطعاً شکست خواهد خورد. اسلام دین آزادی است، دینی که مروج آزادی برای همه افراد جامعه است. اسلام می گوید دینداری اگر از روی اجبار باشد دیگر دینداری نیست. می توان مردم را مجبور کرد که چیزی نگویند و کاری نکنند، اما نمی توان مردم را مجبور کرد که این گونه یا آنگونه فکر کنند.( استاد شهید مرتضی مطهری/ پیرامون انقلاب اسلامی/ صفحه 62 / چاپ 1373/انتشارات صدرا)

    7- هرکس می باید فکر و بیان و قلمش آزاد باشد و تنها در چنین صورتی است که انقلاب اسلامی ما، راه صحیح پیروزی را ادامه خواهد داد. ( همان/ صفحه 63 )

    8- اگر بخواهیم جلوی فکر را بگیریم، اسلام و جمهوری اسلامی را شکست داده ایم.( همان/ صفحه 64 )
    http://www.askquran.ir/showthread.php?t=19185

    پاسخحذف
  6. barat shadidan moteassefam ke enghad naagahy.khoda agahet kone.

    پاسخحذف
  7. مطلبت را خواندم
    در بالاترین هم نظر گذاشتم
    خجالت نمی کشی که به معلم میر حسین موسوی توهین می کنی ؟ لا اقل از خون شهدای جنبش سبز خجالت بکش.

    پاسخحذف
  8. با سلام
    من معمولا مطالب شما رو توی بالاترین می خونم و چون اکانت بالاترین ندارم اینجا میخوام یک نظرم رو بگم...
    با اینکه من با نوع برخوردتون گاهی وقتها مخالفم ولی به طور کلی با شما هم عقیده هستم.
    توی کامنت های مربوط به این پست شما توی بالاترین یک نفر در جواب شما نوشته که :"اگر دین اسلام خوب نبود بزرگانی مثل حافظ و سعدی و ابوعلی سینا و ... قبولش نداشتند و اینهمه به اسلام خدمت نمی کردند. ..." و از این دست اراجیف. راستش خود من هم تا چند سال پیش شاید جوابی برای این حرف نداشتم ولی بعد که تحقیق کردم و مطالعه کردم دیدم که تمام این بزرگان هم واقعا مخالف اسلام بوده اند و شرایطشون مثل خود ما بوده . به قول حافظ : دیو بگریزد از آن قوم که قرآن خوانند!
    حالا من می خوام بهتون پیشنهاد کنم که یک کمی از این دست مطالب بنویسید. باید به این دزدی مسلمونا پایان داد! اینا بزرگان خود ما رو که مخالف اسلام بودن دزدیده اند و بعد به خودمون به عنوان مسلمان قالب می کنند.

    پاسخحذف
  9. shayad harfe shoma dorost bashad va shayad ham agar ein afrad alan zendeh bodand posht milehay zendan bodan\ be dalil nashr secolarism

    پاسخحذف
  10. دكتر شريعتي بر اساس تفكر و منطق صحبت مي كرد، شما مي خواهيد ايشون رو رد كنيد با منطق بحث كنيد نه كيلويي. چون يه خيابون به اسم ايشونه دليل نداره كه بدبختيهاي ما كه عامل اصليش خودمون هستيم تقصير ايشون باشه

    پاسخحذف
  11. میشه به ما بی سوادها بگی روشنفکر یعنی چی و به چه کسی میگن روشنفکر؟لطفا توضیح و راهنمایی کنید.آخه ما تا حالا فکر میکردیم روشنفکر به کسانی میگن که کت و شلوار و کراوات میپوشند و معمولا بی دین هستند.

    پاسخحذف
  12. مطالب توهين آميز را نميپسندم. انسانها هويتشان را از افكار ، فرهنگ ، علايق و تعلقات اجتماعيشان ميگيرند گفتار توهين آميز، انسانها يي كه شبيه ما ولي متفاوت زندگي ميكنند را از تعادل خارج ميكند و جامعه را به سمت رفتارهاي راديكال ميكشاند . و بذر ...خشونت و تعصب را پرورش ميدهد . و منطق را قرباني ميكند. شايد اينگونه مطالب خشن و خارج از معيارهاي علمي و اثر بخش كه توسط برخي دوستان كه انديشه اي متفاوت را تبليغ ميكنند منتشر ميشود نيز ثمره ي توهينها و تحقيرهايي است كه دگر انديشان در جامعه ي ما شده اند و خشن ترين برخوردها نسبت به آنها روا دانسته ميشود. كاش ميشد اين سنت فرهنگي را شكست.

    پاسخحذف
  13. You are realy ignorant and you suffer from some clear problem of brain.

    پاسخحذف
  14. من زیاد وقت ندارم ولی‌ می‌خواستم یه چند تا کامنت بذارم. ریدم به الله (خونخوار) و رسول الله (بچه باز) و امام حسین (مادر قحبه). خرافاتی‌های الله پرست برین درتون رو بذارین. برین مثل گوساله روزی پنج بار دولا راست بشین و یه چیز‌های به عربی‌ بلغور کنید، برین دور کعبه بچرخید، برین گردنتون رو مسل گوسفند با طناب به امام زاده‌ها ببندید که بهتون شفا بدن. شما خودتون شاید به یه سری از این خرافات می‌خندید ولی‌ نمی‌بینید که همش خرافاته. محمد یکی‌ از خون آشامیترین انسان ها یا بهتر حیوانات تاریخ بوده. الله هم یک بت خونخوار و حسود و خانوم بیار برای محمد بیش نبوده است.

    پاسخحذف
  15. مودبانه - مجاهدین یک فرقه محدود مارکسیست اسلامی تروریست هستند که به رسیدن به قدرت با زور اسلحه اعتقاد دارند. اگر تصور می شد این عقاید در دهه های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ بخاطر وضعیت جهانی وجهه ای داشته باشد٬ پس از سقوط شوروی سوسیالیستی و روشن شدن چهره اسلام تروریستی دیگر وجهه ای در جهان و ایران ندارد. و این سازمان وسایر سازمانهای مشابه با رفتار مسلحانه خود باعث آموزش رژیم فرقه خمینی در استفاده از اسلحه و زور برای پیشبرد عقاید خود شدند. مسعود رجوی و سران سازمان باید هر چه زودترانحلال این سازمان را از نظر ایدیولوژیکی اعلام کنند و به مردم ایران برای ایجاد یک حکومت بدون ایسم دموکراسی پارلمانی بپیوندند.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.