دوشنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۹۰

مراجع محترم تقلید، ...ن بر سر قبر مومن حرام می دانید، آیا ...دن به یک کشور نیز حرام است؟!

در رساله آقایان مراجع تقلید امده است که : (سایت ایت الله صافی به عنوان نمونه)
___________________________________________________________
مسأله64.   در چهار جا تخلي حرام است: 
اول ـ در كوچه‎هاي بن بست، در صورتي كه صاحبانش اجازه نداده باشند. / دوم ـ در ملك كسي كه اجازه تخلي نداده است.
سوم ـ در جايي كه براي عده مخصوصي وقف شده‎است مثل بعضي‎از مدرسه‎ها. /چهارم ـ روي قبر مؤمنين در صورتي كه بي‎احترامي به آنان باشد.
____________________________________________
نوشته روی قبر مومن اگر بی احترامی به صاحبش باشد، 
یکی برای من توضیح دهد چطوری می شود روی قبر مومن ...د ، اما این کار بی احترامی نباشد ؟!
لابد باید موقع تخلی ، گفت با احترامات فایقه بر سر قبر شما می ... !!
سوال دیگر اینکه از کجا باید بدانیم طرف مومن است نیست؟! در حالی که نیاز به دستشویی داریم، دستگاه مومن سنج از کجا بیاوریم ؟!
 طرف هم که مرده ، نمی تواند به سوال ما جواب بدهد، از آن گذشته، مگر قرآن نمی گوید هیچ کسی جز خدا نمی داند که ایمان هر کسی چقدر است ؟! من از کجا بدانم طرف مومن بوده یا نه ؟!
از همه مهمتر، مراجع محترم تقلید، ....ن بر سر قبر مومن حرام می دانید، آیا ... به  کل یک کشور نیز حرام است؟!
باور کنید لااقل یک قبر مومن در این کشور وجود دارد !
پی نوشت: 
واااا ! چه بی ادب شدم من در این پست !
لینک این مطلب در بالاترین ----آزادگی----فرندفید----ریشه ها

۷ نظر:

  1. به نام خدا
    سلام
    مرجع تقلید شدن در این زمانه سخت هست ولی لزومی نداره طرف آدم بشه. حافظه قوی میخواهد. احتمالا منظور حضرات در مورد کل مومنین بدون لحاظ دینشان است. مسیحی مومن زرتشتی مومن یهودی مومن ... چه فرقی میکند؟ وقتی طرف در طول زندگیش انسانیت داشته بسیار ناگوار است که بی احترامی به قبرش بشود. در ضمن از شرایط مرجع تقلید عدالت است. پارسال و کهریزک هنوز از خاطر من نرفته شما را نمیدونم. ندا آقا سلطان جلو چشممه. سهراب نیازمند نوشدارو نبود به جنگ کسی هم نرفته بود. عاقبت ژاله چه شد ؟ گاهی پستهایی میگذاری گمنام جان که من مطمئن نیستم سوزی که به جان من یکی میندازی را بتونی درک کنی دیگران را نمیدونم.

    پاسخحذف
  2. فتوی:
    ریدن به گور بابای هر چی ملای مفتخور و اعوان و انصارش هست حلال بوده در احادیث و اخبار استحباب آن وارد است و بلکه احوط آنست که ترک نشود و واجب عینی است یعنی اگر جمعی سر گور بابای آخوند مفتخور یا نوچه آخوند و یا اعوان و انصار و کس و کارش هستند، به ریدن یکی از آن جمع، تکلیف از بقیه ساقط نمیشود بلکه همه باید برینند.

    پاسخحذف
  3. حالا فکرش رو هم بکنید که این آخوند‌های گوساله در حوزه‌های علم و غیب سال‌های سال درس می‌خونند که به این اکتشافات مهم برسند! درضمن محمد جان لطفا اسلام را با مسیحیّت و دین زرتشت مقایسه نکنید. این واقعا بی‌ احترامی به اون دو مذهب هستش. شما که مخالف بی‌احترامی به مذهب هستین.

    پاسخحذف
  4. درودگمنامیان عزیز

    عذر این باری رو بدلیل نگرفتن اجازه برای لینک مطلب زیباتون در بالاترین بپذیرید . باشد که رستگار شوید .

    پاسخحذف
  5. به نام خدا
    سلام
    بلال عزیز. عذرخواهی میکنم. من سئوال طرح کردم. آیا پیش فرضهایم را دخیل کرده ام ؟ فکر میکنم جواب بله است هرچند دلیل من این بود که اون لحظه بسیار ناراحت بودم باز عذرخواهی میکنم. با همه این اوصاف باید دلایل قانع کننده ای بوده باشد که در بازه ای از زمان مردمان از دین زرتشت و مسیحیت زده شده اند. به نظر من هر زمان "مردم" وظیفه تفکر را جا میگذارند یک عده شیاد و کلاش حیطه متبحرین دینی را جایگاه کلاشی، شیادی و قساوت میکنند. انصافا آدم خوب مسلمان هم پیدا میشود. آدمی که آدمیت داشته باشد.

    پاسخحذف
  6. من اتفاقی رو وبلاگ آشغالیتون افتادم.شما ها شاگردان شیطانید.
    لعنت ونفرین ابدی برشما و همفکرانتان که اینگونه به مقدسات توهین کرده اید و می کنید.
    راهتان بریده ودستهاتان کوتاه باد.
    همچنان که هست.
    نفرین ابدی بر رهروان شیاطین

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.