جمعه، اسفند ۱۳، ۱۳۸۹

تعریف زن چیست؟/با زیرنویس فارسی/تقدیم به زنان آزادیخواه ایران/ چگونه دو فرشته در سومالی جامعه را دگرگون می کنند؟/

با زیرنویس فارسی / این ویدیو را برای کنفرانس تد ترجمه کرده ام و بزودی بر روی سایت نیز قرار خواهد گرفت.
این دو زن به ما نشان می دهند که چگونه زنان جامعه را دگرگون می کنند. چگونه در اوج جنگ داخلی، امید و صلح را پرورش می دهند.
آنها را فرشته های سومالی می خوانند، دکتر هاوا عبدی و دخترش دیگو محمد درباره کلینیک پزشکی خود در سومالی صحبت می کنند، در میانه جنگ داخلی و اوج بد رفتاری با زنان، آنها بیمارستان و مدرسه برای صلح ساخته اند.
در کنفرانس تد، زمانی که این دو بر روی صحنه بخشی از کار خویش را توضیح می دهند، حضار همه به احترام آنان می ایستند، خدمت وشیوه خدمت این چند پزشک، مثال زدنی و است  و البته به همه نشان می دهد که چگونه زنان شرایط اسفناک را بهبود می بخشند.
تشکل های حقوق زنان، و همینطور بانوی صلح، شیرین عبادی از مردم ایران خواسته اند  که روز سه شنبه آینده (هفدهم اسفند) و در روز زن به خیابان بیایم. امید که سه شنبه آینده قدم مهم دیگری در رسیدن به ایرانی آزاد برداریم.
این ویدیو را به زنان قهرمان ایران تقدیم می کنم، دلاوران شیرزنی که به مردان دست شجاعت و انسانیت می دهند، به عنوان یک ایرانی به زنان کشورم افتخار می کنم.
پیوند به ویدیوهایی دیگر با زیرنویس فارسی درباره حقوق زنان که من برای سایت تد ترجمه کردم ام:







لینک این مطلب در سایت بالاترین -------لینک مطلب در آزادگی----لینک مطلب در ریشه ها-------لینک مطلب در فرندفید 

۲ نظر:

  1. روز جهانی زن کهنگیش 100 ساله ولی روز زن ایرانی کهنگیش به زمان باستان بر میگردد 5 اسفند جشن اسفندگان

    تازه اینکه چیزی نیست جشن مهرگان در مهروز از مهر ماه هم برای مهرورزی و شیفتگی هست که آن هم باستانی است

    http://fa.wikipedia.org/wiki/جشن_اسفندگان

    پاسخحذف
  2. اگه به اندازه ذره ای انصاف و ادمیت داشتید اینطور جسارت نمیکردید، تا شما ادمهای بی فکر و جاهل رو زمین هستید روزگار ادما بهتر از این نمیشه...
    تو، توی شهوت غرق شدی...
    گمنام بمونید بهتره... لیاقت یه اسم هم ندارید.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.