پنجشنبه، آذر ۱۸، ۱۳۸۹

مدیریت محترم بالاترین، شما فرق بین احترام به افراد و احترام به عقیده افراد را نمی دانید؛ برداشت شما از آزادی بیان سطحی است!

توهین به عقیده یک نفر، توهین به خود آن شخص محسوب نمی شود!
بعد از مدتی که سایت بالاترین، قانون زننده ای را برای حذف لینک اجرا کردند، اکنون مجددا در وبلاگ خودشان در این قانون تغییراتی داده اند ولی در عمل نشان داده اند که چقدر برداشت آنها از آزادی سطحی است؛ در آنجا می خوانیم: 
نوشته اند:
"هدف ما در کل این بوده که ضمن حفظ حرمت همه افراد با سلایق گوناگون، و با در نظر گرفتن اعتقاد عمیق بالاترین به اصل آزادی بیان، ابزارهای تصمیم‌گیری در مورد لینکها در اختیار کاربران و رای آنها باشد."
مدیریت محترم، 
برداشت شما از آزادی و دموکراسی، برداشتی سطحی و غیرواقعی است، اصولا اگر کسی به آزادی بیان اعتقاد داشته باشد، دیگر به بهانه ای مضحک ، آنرا لگد مال نمی کند.
این الم شنگه (!) با حذف نوشته من از بالاترین آغاز شد، ممکن است بفرمایید در کجای این نوشته حرمت چه کسی شکسته شد؟!
شما فرق آزادی بیان و آزادی عقیده را نمی دانید:
     - آزادی عقیده: یعنی شما و بنده مجاز هستیم که هر عقیده ای را برگزینیم،
     - آزادی بیان: یعنی من و شما حق داریم هر عقیده ای را نقد کنیم، این شامل ادیان و اعتقادات همه می شود،
ممکن است به من نشان دهید در کجای لینک من به چه کسی توهین شده است؟! محمد یا بلال حبشی و یا دو طفلان مسلم، اشخاصی مشهور هستند که در زندگی همه ما موثر هستند و نقد (بخوانید مسخره کردن آنها به برداشت شما) ، حق ذاتی همه ما است. 
شما حرمت افراد را با حرمت عقیده آنها اشتباه گرفته اید، نمی دانید که میلیونها عقیده در سراسر دنیا است که بعضا با هم در تناقض هستند و امکان احترام گذاشتن به همه آنها نیست. (مثلا آیا شما حاضر هستید به عقیده هیتلر احترام بگذارید؟!)
در حقیقت، زمانی به خود اشخاص توهین می شود که حق حیاتی و ذاتی آنان، حق آزادی بیان آنان را از آنان بگیرید، در حقیقت کسی که به دیگران توهین می کند، آنانی هستند که آزادی بیان را می گیرند ، نه من که به صورت مستدل دین غلط برخی را نقد می کنم
نوشته اند:
"عمده مخالفت کاربران با این طرح به علت تایید و حمایت از لینکهای حاوی فحاشی، توهین یا کلمات رکیک نیست، بلکه مخالفت با محدود کردن موضوع تنها به لینکهای ضد دینی بوده است."
با کلمات بازی نکنید، کاربران سایت دانش آموزان دبستانی نیستند!
ممکن است به من بفرمایید کدام لینک ضد دین دیده اید که حاوی فحاشی یا کلمات رکیک است؟! نوشته مرا که حذف کردید، کجایش کلمات رکیک داشت؟!
نوشته اند:
"بنابراین پیشنھاد می شود در قوانین بالاترین، وھن پیروان یک دین یا تفکر ممنوع، اما وھن ادیان، تا زمانی که ھمراه با کاربرد الفاظ رکیک نباشد، آزاد اعلام شود."
عزیز جان، چه کسی می خواهد این مصادیق را مشخص کند ؟! مثلا اگر من به محمد بگویم بچه باز(یک واقعیت تاریخی) شما آنرا رکیک می دانید یا نه !؟ یا اگر بگویم متجاوز چه طور؟! طبق منابع خود مسلمین و طبق تعریف کاملا مشخص، محمد هم بچه باز بوده و هم متجاوز !

۱ نظر:

  1. با درود جناب گنامیان عزیز، لطفا این فیلم را ببینید و در صورت امکان به مدیر بالاترین هم ارسال کنید.
    پاسخ همه معضلات در این فیلم آمده است.
    با سپاس
    http://www.youtube.com/watch?v=4kvO6WjNxhc&feature=player_embedded

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.