شنبه، آبان ۲۲، ۱۳۸۹

گزارش تایمز از اعتصاب غذای نسرین ستوده : مبارز عدالت در حال اعتصاب غذا به دادگاه برده می شود

متاسفانه چون روزنامه تایمز پولی شده است، نمی توانم به اصل مطلب لینک بدهم ، لذا یک تصویر از این گزارش را در انتها گذاشته ام و ترجمه را نیز اینجا می آورم: 
مبارزان حقوق بشر در ایران می گویند نسرین بعد از هفته ها اعتصاب غذا ، به دادگاه برده خواهد شد. نسرین ستوده که تنها جرمش، دفاع از زندان و مبارزین سیاسی چون شیرین عبادی ، برنده جایزه نوبل است، به دادگاه انقلاب برده خواهد شد، پیش بینی می شود دادگاه غیرعلنی باشد.
دکتر عبادی می گوید: نسرین ستوده یکی از آخرین وکلایی ایرانی است که خطر دفاع از حقوق بشر را پذیرفته است. او دولت ایران را به خفه کردن کسانی که از قربانیان دفاع می کنند متهم کرده است.
نسرین ستوده ، مادر دو بچه، وکیل بسیاری از فعالین سیاسی بوده که در زندان به سر می برند. دسامبر ماه گذشته پاسپورت او در فرودگاه توقیف شد ، او قصد داشت برای دریافت جایزه بین المللی خود به ایتالیا بردو.
در 28 دسامبر خانه او بازرسی شبانه شد ودر 4 دسامبر او بازداشت شد. نسرین ستوده از آن تاریخ در زندان انفرادی به سر می برد واز تماس او با هم وکیل یا عضو خانواده اش جلوگیری شده است. او از شرکت در مراسم ختم پدرش محروم شده است.
او از شش ماه اکتبر برای 20 روز به اعتصاب غذا دست زد، و از اول ماه اکتبر او اعتصاب آب را نیز به اعتصابش افزود.
عفو بین الملل ، دیده بان حقوق بشر، گروه بین المللی وکلا، و بسیاری از گروه های دیگر می گویند این نقض تمام حقوق و قوانین است.
سوسن تهماسبی ، یکی از بنیانگذاران کمپین یک میلیون امضا می گوید: خانم ستوده زندگی و جان خودش را برای دفاع از قربانیان صرف کرده و حتی خانواده اش را نیز به خطر انداخته است. او اکنون بدون هیج جرمی در زندان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.