چهارشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۹

جوابیه من به بانو بالایار در بالاترین در زیر آخرین لینکم

بانو بالایار، یکی از مسولین بالاترین در زیر اخرین لینک من در بالاترین نوشته است: 
شاید بد نباشد یک طرفه به قاضی نرویم.
ایمیل وارده از یک خواننده (و نه کاربر) بالاترین:
I don’t understand why insulting other people or other religions is seen as being “democratic”! I have grown up in the west and have always been taught that you don’t win arguments by insulting others. 

Frankly reading balatarin these days makes me sick, and I visit the website less often. Please ask your members to grow up! 
ممنون میشوم یکی از دوستان عزیز علت حساسیت و اصرار برای عبور از مرز توهین را بیان کنند تا من هم جواب ایمیل این خواننده را بدهم

نمی دانم چه کسی این متن را اینجا کامنت گذاشته است؟! آیا بانو بالایار (میترا) است یا کس دیگری ؟
و اما جواب ،به زبان  فارسی و به نگارشی ساده پاسخ می دهم که  همه بخوانند:
یک-
مادر بزرگ  من هر موقع یک چیز تایپی می دید، فکر می کرد که چون تایپ شده است، وحی مطلق است؛چون در زمان او ، فقط منابع معتبر مانند ادارات دولتی و ناشرین به قیمتی گزاف دسترسی به چاپ پیدا می کردند، هر مطلبی چاپ نمی شد. 
حالا حکایت شماست، فکر نکنید که هر مطلبی انگلیسی بود، خیلی مهم است !!
دو-
------------ربط دموکراسی با توهین به مذهب-------------
به آن عزیز بفرمایید که دموکراسی، به معنای انتخاب اکثریت است و برای اینکه مردم بتوانند انتخاب درست داشته باشند، باید گزینه ها را خوب بشناسند و برای شناختن گزینه ها، نیاز به آزادی بیان است. 
آزادی بیان نیز، هیچ حد و مرزی ندارد جز ضایع کردن حقوق دیگران، یعنی آزادی بیان تا جایی که حریم خصوصی کسی را ضایع نکند، مرزی ندارد. هر جا ، جز شکستن حریم خصوصی افراد، جلوی آزادی را گرفتند، بدانید که دیکتاتوری دارد شکل می گیرد و کسانی که آزادی بیان را محدود می کنند ، نمی خواهند بگذارند که چشم مردم بر روی مساله باز شود، راجع به یک نکته و یک سو استفاده آگاه شوند و در نتیجه یک اقلیت بتوانند به دیکتاتوری بپردازند.
این ربط دموکراسی و آزادی است.
سه-
ایشان نوشته اند: (( I have grown up in the west and have always been taught that you don’t win arguments by insulting others>

عزیز جان، 
------------بازی کلمات نکنید، چاره زبان مرا نمی کنید !!
ما کجا به چه کسی توهین کرده ایم ؟! چرا نوشتی by insulting others ؟ بچه گیر آورده اید با این منطق آخوندی  ؟! از کجا نامه می نویسید ؟! حوزه علمیه نیویورک ؟! 
نقد (یا به قول  شما توهین ) به یک مذهب با توهین به افراد بسیار متفاوت است. 
من به اسلام توهین کرده ام، کجا به مسلمانان توهین کرده ام؟!
ضمنا، 
زمانی که مسلمانان مرا نجس می خواند ، دستور به کشتن من می دهد (یعنی به عقیده من که هیچ، به شخص خود من توهین می کند) و ساده ترین حقوق انسانی مرا که همانا حق حیات است ، نادیده می گیرد، شما کجا بودید که بگویید به یکدیگر توهین نکنید ؟!
در واقع کسی که دارد به اشخاص توهین می کند و حرمت را می شکند و تنها قانون  آزادی بیان را زیر پا می گذارد، مسلمانان هستند، نه من !!
من به مسلمانان هیچ گاه توهین نکرده ام، فقط اسلام را نقد کرده ام ، اما انها به شخص خود من توهین کرده اند. 
بماند که عقیده من هیچ گاه به کسی توهین نکرده ، اما عقیده آنها به همه توهین می کند و تهدید به کشتن می کند. 
چهار-
اگر یک دین اسلام آنقدر بند تنبانی است که با نقدی ساده از جانب من ، فرو می ریزد و به آن توهین می شود، تقصیر من نیست. تقصیر آن دین مضحک است که پایه هایش بر آب بنا شده است.
شما نمی توانی وبلاگ مرا ببینی که با منطق و با استناد به آیه قرآن ، قرآن و نظریاتش را رد می کنم ، اما چشمت بر روی قرآن می بندی، قرانی که میلیونی چاپ می شود و خیلی ساده مرا نجس می داند، دستور به کشتن من می دهد و الی آخر !!
پنج-
اسلام ، زندگی هفتاد میلیون ایرانی را تباه کرده است، بزرگترین تهدید برای آینده بشریت است. 
بر اساس اسلام ، رژیمی بنا شده که تروریستی ترین رژیم کنونی دنیا است، به مردم خودش رحم نمی کند ، به زندانیان بی دفاع در زندان تجاوز میکند، شما در غرب برای خودت راحت نشسته ای و می گویی چرا بدی اسلام را می گویید ؟!
شش- 
حرف از غرب زده اید، 
می دانی ما یک ارزشی داریم به نام حقوق بشر، و بر اساس این اعلامیه ، هر انسانی دارای دو حق است: حق آزادی عقیده و حق ازادی بیان.
بر اساس آزادی عقیده من و شما حق داریم هر عقیده ای را انتخاب کنیم و داشته باشیم.
بر اساس آزادی بیان، ما حق داریم هر عقیده ای را نقد کنیم
لذا، به اسم غرب و زندگی در غرب، لطفا به ارزش های غرب ، جیش نفرمایید !!
ایشان در غرب بزرگ شده اند، اگر مثل من در ایران بزرگ شده بود، به دلیل نقد این دین و مبارزه با این حکومت دینی ، به زندان رفته بود، نظرش فرق می کرد.
عزیز من،
می دانی بعد از ده سال ، هنوز با وحشت شکنجه از خوب پریدن یعنی چه ؟! هیچ تصوری داری از زمانی که بعد از ده سال هنوز مشکل تنفسی داری ؟!
به قول فریدون فرخزاد، شما در لژهاتون بنشینید، مواظب باشید مشروبتان را بخورید، چه کار دارید به مسایل اینجوری ؟!
هفت-
شما به دلیل این از دیدن بالاترین حالت بد می شود  که متحجر هستید، جرات فکر کردن ندارید، یک مسلمانی هستید که نمی توانید ببینید با دلیل منطق به شما نشان می دهند که تفکر مسخره ای دارید، جرات فکر کردن ندارید، جرات اندیشیدن ندارید. 

۸ نظر:

  1. حالا روز ما در ابعاد وسیع تر

    http://www.huffingtonpost.com/david-segal/stop-the-internet-blackli_b_739836.html

    پاسخحذف
  2. واقعا جاي تاسفه! اين ديگه چه طرز جواب دادنه! يا نمي دوني ادب و عدم توهين چيه يا نمي خواي رعايت كني! تو اين حالت دليلي واسه بحث كردن وجود نداره! مي توني بشيني پشت كامپيوترت و با اين ادبيات و لحن مشعشع به خيال خودت روشنگري كني! البته اگه قصدت روشنگري باشه ولي ظاهرا فقط داري خودتو خالي مي كني! فقط همينو بدون كه با اين روش به جايي نمي رسي!

    پاسخحذف
  3. اولن‏به‏اين‏ناشناس‏‏بزدل‏كه‏اسمشو‏نمينويسه‏بايد‏گفت‏‏كه‏سرت‏ تو‏آخر‏ولايت‏ طويله‏است دوم اينكه‏يحيی نژاد (تو بخوان مهدينژاد) با يك بطری اسلامی تو ماتحت مباركش پاگ ص الله شده ، كمنام جان از ابتدای راه اندازی پائين ترين بهش مشكوك بودم بعدن دلايلم را برايت ميگم فقط اينو بدون كه راستی با شماست بگذار هر چه بطری اسلامی است به ماتحت يحيی نژاد برود.

    پاسخحذف
  4. دوست عزیز
    می توانید برای کسانیکه انتقاد از دین را توهین می شمارند و در اثبات ایده خود به آزادی های غربی اشاره می کنند, از جمله کامنت هموطنی که در ابتدا ذکر کردید.. به مساله Atheists در غرب اشاره کرده و مانور بدید.
    اثیستها در غرب نه تنها تعدادشان کم نیست, بلکه جایگاه علمی و آکادمیکی بالائی هم دارند, خواستید میتونم براتون لینک یوتیوب هم بفرستم و یا خودتون اگه تحقیق کنید به جایگاه محترم این افراد در جوامع غربی پی می برید.
    من ایده های شما رو قبول یا رد نمی کنم اما ما تنها جامعه ای نیستیم که دین ستیز داره و غرب قرنهاست که از این مسیر گذشته و تا حالا نشنیدم کسی عقاید دین ستیزی در غرب رو توهین قلمداد کنه, حتی دینمداران غربی هم به اونها احترام میگذارند.
    فکر کنم اشاره به این موضوع و استفاده از هزاران استدلال معقول در گفتگو بهتر از عصبانیت و از دست دادن حق خود باشد

    پاسخحذف
  5. گمنامیان عزیز خوشحال می شوم اگر در کمپین تحریم بالاترین در کنار هم باشیم. لطفا به هر طریق که می دانید اطلاع رسانی کنید:

    http://balatahrim.blogspot.com

    farhadooo

    پاسخحذف
  6. این سایت اشغال ترین که صاحبش اون کچل باشه ارزش وقت گذاشتن نداره . یحیی نژاد ریدم به اون کله کچلت که از اعتماد کاربرانت سو استفاده کردی.

    پاسخحذف
  7. واقعا باعث تاسفه !!!شما چطور به خودتون اجازه میدید که به عقاید یک سری افراد که بهمون میگن مسلمان توهین کنید؟؟؟؟شما حق ندارید به عقاید ما و پیامبران ما توهین کنید!!!این دموکراسی نیست این مرض !!!!اگه روشن فکری و دموکراسی خیلی داره بهتون فشار میاره برید این شرو وراتوونو تو دفتر خاطراتتون بنویسید شما رو چه به وبلاگ نویسی؟؟ شما حتی از قواعد اولیه حقوق بشر هم آگاهی ندارید چطور دارید برای بشریت و به اسم مردم و ایرانی ها مطلب می نویسید!!!!واقعا حال آدمو بهم میزنید!!!یه مشت احمق دور هم جمع شدید و همدیگه رو تحسین میکنید فکر میکنید علامه ی دهرید!!!!!! از نشانه های ذهن فرهیخته آن است که در عین مخالفت با عقیده ای به آن احترام بکذارد!!!!!!

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.