دوشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۸۹

آقای موسوی،آیاهنوز موافق فتوای خمینی برای کشتن سلمان رشدی هستید؟ آیاهنوز ترور یک انسان را به جرم نوشتن تایید می کنید؟!

چون هر پرسشی از موسوی به خیانت تعبیر می شود، می دانم که سیل کامنت ها و ایمیل های فحش سرازیر می شود، اما حرف حق را نمی شود قورت داد، لذا خیانت می کنم و می پرسم: 
فراموشمان نشود که بنیاد پانزده خرداد که زیر نظر صانعی (یکی از طرفداران موسوی) اداره می شود، نزدیک به دومیلیون دلار برای قتل سلمان رشدی جایزه تعیین کرده است. فراموشمان نشود که شخص میرحسین موسوی ، روز 26 بهمن 67 با صدور بیانیه ای ، برای تایید فتوای خمینی ، در ایران عزای عمومی اعلام کرده بود.
سوال این است : نظر میرحسین موسوی درباره فتوای قتل سلمان رشدی چیست؟
از دو حالت خارج نیست:
الف)موسوی موافق این فتوا است،
ب)موسوی مخالف است، اما بنا به مصلحت نمی خواهد علنی این را بگوید.
به نظر من ، حالت دوم تفاوت چندانی با حالت اول ندارد، ما داریم درباره جان یک انسان صحبت می کنیم، نه تنها جان یک انسان، درباره حرمت قلم و آزادی بیان و اندیشه.
اگر موسوی به هر دلیلی مخالف این فتوای جنایتکارانه است، اما نمی خواهد علنی بیان کند،  فرقی در اصل قضیه ندارد چون نشان می دهد که او آنقدر برایش  آزادی بیان و عقیده و همینطور جان انسان ها بی ارزش است که حاضر به موضع گیری مشخص نیست.
این فتوا ، یک جنایت آشکار علیه حرمت انسان ها و آزادی بیان است، زمانی که موسوی حاضر به نکوهش آن به صورت علنی نباشد و از آن بدتر دوران خمینی (جنایتکاری که این فتوا را صادر کرده)دوران طلایی بداند، به شفافیت نشان می دهد که او احترامی برای ارزش های دنیای مدرن، چون جان انسان ها و آزادی بیان و عقیده قایل نیست. 

۱۶ نظر:

  1. agha a khanoome mohtaram,
    man fekr mikonam shomaha ya nadanid ya az gomashtehaye hokoomatid ke har az chandgahi mikhahid yek shakhsiati ke mardom doostesh darand ro zire soal bebarid be gholi hamoon kasi hastid ke nemikhahid ba vahdate mardom in jenayatkaran fased shavand.
    ishalla ke khodetoono dorost konid alan vaghte in harfa nist ke hey berid masaele ghadimio kalbodshekafi konid darhalike javanaye ma daran too zendan mipoosan va koshte mishan,hala amsale to salman roshdi mohem shodan va az oonja mikhahid amsale moosavi va saneie mard ro kharab konid??!!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  2. من نمیدانم نظر آقای موسوی در مورد سلمان رشدی چیست ! اما میدانم اگر امکانش را پیدا کنم خودم به حیات سلمان رشدی و هر توهین کننده ای به مقدساتم از جمله خود شما پایان خواهم داد.فقط کافیست امکان پیدا کنم و البته شخص مورد نظر ارزشش را داشته باشد .مثلا برای کشتن سلمان رشدی حاضرم از جانم بگذرم اما در مورد فردی مثل شما چون چندان اهمیتی ندارید گذشتن از جان هزینه زیادی است پس فقط وقتی شما را خواهم کشت که بدانم به خودم آسیب جانی وارد نمیشود .

    پاسخحذف
  3. ke nemikhahid ba vahdate mardom

    انقلاب اسلامی هم با همبستگی اکثر مردم به پیروزی رسید. گرامی، وحدت خشک و خالی و بله قربان گو، همان میشود که شد یعنی همین که الان هستیم.

    alan vaghte in harfa nist

    کی وقتشه؟ وقتی که حکومت دست مثلا موسوی افتاد و بنا به مصالخ خواست عده‌ای را سرکوب کند؟ فعلا که جنبش سبز که شما و من در آنیم، ساکت و پنهان است. وقت گفتن این چیزها اتفاقا همین الان است.

    خمینی با فتوای آشکار کشتن سلمان رشدی (تبعه یک کشور دیگر) بدترین بدها را به ایران کرد. این اسلام است. یا این اسلام باید افسار بخورد یا نه. اگر نه فردای ما همین خواهد بود که الان هست. با رد نکردن این فتواها و گفتن اینکه اسلامی هستند، مشکل این کشور با آمدن آقای موسوی هم حل نخواهد شد.

    پاسخحذف
  4. «اما میدانم اگر امکانش را پیدا کنم خودم به حیات سلمان رشدی»

    لطفا به سپاه قدس یا وزارت اطلاعات مراجعه کنید ولی با یک «برو بچه بزار باد بیاد» مواجه می شوید. چون همانطور که میبینید فعلا جمهوری اسلامی دم خود را در مورد فتوای خمینی کبیر لای پایش قرار داده و یک ذره هم در صحنه بین الملی جرات ابراز آن و سر بالا گرفتن در مورد آنرا ندارد. در واقع به گه خوری افتاده است.

    پاسخحذف
  5. ناشناس گفت...
    من نمیدانم نظر آقای موسوی در مورد سلمان رشدی چیست ! اما میدانم اگر امکانش را پیدا کنم خودم به حیات سلمان رشدی و هر توهین کننده ای به مقدساتم از جمله خود شما پایان خواهم داد.فقط کافیست امکان پیدا کنم و البته شخص مورد نظر ارزشش را داشته باشد .مثلا برای کشتن سلمان رشدی حاضرم از جانم بگذرم اما در مورد فردی مثل شما چون چندان اهمیتی ندارید گذشتن از جان هزینه زیادی است پس فقط وقتی شما را خواهم کشت که بدانم به خودم آسیب جانی وارد نمیشود .))
    ________________________________
    کشتن انسان ها و علاقه به آن و از آن بدتر ابراز آن، نشان از خوی وحشی گری شما دارد
    پیشنهاد می کنم به یک روانپزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار گیرید

    پاسخحذف
  6. کشتن انسان ها و علاقه به آن و از آن بدتر ابراز آن، نشان از خوی وحشی گری شما دارد
    پیشنهاد می کنم به یک روانپزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار گیرید
    --------------------------
    ممنون از پیشنهادتان ! اما احتمالا میدانید در روانپزشکی رفتار "طبیعی " و "غیرطبیعی " با توجه به فرهنگ جامعه تبیین میشود بعبارتی مثلا کشتن یک گاو توسط یک هندو رفتاری غیر طبیعی است ! اما توسط یک بی خدا غیرطبیعی تلقی نمیشود لذا من هم به شما پیشنهاد میکنم با توجه به فرهنگ مسلمانان به مقدسات آنها توهین نکنید چون چه قتل در این مورد را وحشیگری بدانید یا ندانید کشته خواهید شد . ضمنا در سیره پیامبر اسلام(ص) و نیز ائمه ما(ع) توهین به هیچکس جایگاهی ندارد ! برای همین با توهین به هر کسی مخالفم و البته طبق دستورات دینی خودم در صورت امکان توهین کننده به مقدساتم را (با داشتن شرایطی مانند عصبانی یا مست یا دیوانه نبودن و غیره)خواهم کشت .پس دوباره پیشنهاد میکنم توهین نکنید .

    پاسخحذف
  7. ممنون از پیشنهادتان ! اما احتمالا میدانید در روانپزشکی رفتار "طبیعی " و "غیرطبیعی " با توجه به فرهنگ جامعه تبیین میشود بعبارتی مثلا کشتن یک گاو توسط یک هندو رفتاری غیر طبیعی است ! اما توسط یک بی خدا غیرطبیعی تلقی نمیشود لذا من هم به شما پیشنهاد میکنم با توجه به فرهنگ مسلمانان به مقدسات آنها توهین نکنید چون چه قتل در این مورد را وحشیگری بدانید یا ندانید کشته خواهید شد . ضمنا در سیره پیامبر اسلام(ص) و نیز ائمه ما(ع) توهین به هیچکس جایگاهی ندارد ! برای همین با توهین به هر کسی مخالفم و البته طبق دستورات دینی خودم در صورت امکان توهین کننده به مقدساتم را (با داشتن شرایطی مانند عصبانی یا مست یا دیوانه نبودن و غیره)خواهم کشت .پس دوباره پیشنهاد میکنم توهین نکنید .))
    _______________

    اگر من به عقیده شما توهین کردم، شما نیز به عقیده من توهین کنید،
    مگر من خواسته ام شما را بکشم که شما می خواهید مرا بکشید ؟!
    بن لادن گرامی !
    از آن بگذریم که عقیده من به شما ضرر نزده ، اما عقیده شما که اسلام است زندگی مرا به باد فنا داده است.
    مساله این نیست که اسلام به من توهین کرده است یا نه، مساله این است که این عقیده زندگی میلیونها انسان را فنا کرده و اگر با آن مبارزه نشود، میلیونها زندگی دیگر را نیز فنا می کند، من از توهین کردن لذت نمی برم و توهین هم نمی کنم ولی براستی چه کسی مرز توهین و انتقاد را مشخص می کند ؟! این محدودیت با اصل آزادی بیان در تناقض است. آیا اسلامی که به صراحت می گوید کسانی را که اسلام نمی آورند را بکشید(برابر نص صریح قرآن) ، می تواند توقع داشته باشد کسی حتی شوخی هم نکند؟! اسلام حتی حق حیات را برای غیر مسلمانان قایل نیست، چه رسد احترام به عقاید دیگران!!
    آیا قرآن شما که غیر مسلمین را نجس می داند، به دیگران توهین نمی کند ؟!

    پاسخحذف
  8. اگر من به عقیده شما توهین کردم، شما نیز به عقیده من توهین کنید،
    مگر من خواسته ام شما را بکشم که شما می خواهید مرا بکشید ؟!
    بن لادن گرامی !
    ---------------------
    توماس جفرسون عزیز لطفا توجه کنید ! توهین به مقدسات ! حکم توهین به مقدسات با توجه به شرایطی مرگ است ! فکر میکنید اسلام زندگی میلیونها نفر را فنا کرده ! خب بگویید ! فکر میکنید در قرآن حق حیات برای غیر مسلمان قائل نشده ! بازهم بگویید!اینها همه قابل بحث هستند ! مگر تاکنون بارها این حرفها گفته نشده ؟!اما توهین نکنید . مگر تقی ارانی 100 سال قبل بی خدا و مادیگرا نبود ؟آیامسلمانی او را کشت یا مرجع تقلیدی حکم قتل اورا صادر کرد ؟ مگر کیانوری و احسان طبری مروج کمونیسم نبودند ؟ آیا مرجعی حکم به قتل آنها داد؟ مگر کسروی چندین کتاب ضد اسلام ننوشت و تا وقتی علیرغم هشدار به توهین کردن به مقدسات نپرداخت کسی متعرض او شد ؟ آیا اگر بلافاصله کشته میشد مجال انتشار چندین مقاله در نفی اسلام میافت ؟ پس در یک کلام سئوال کنید ! انتقاد کنید ! شبهه مطرح کنید اما توهین ممنوع مگر آنکه قصد خودکشی داشته باشید .
    ضمنا مصداق توهین را "عرف "و در صورت معلوم نبودن "مرجع تقلید " تعیین میکند.
    ض

    پاسخحذف
  9. ((توماس جفرسون عزیز لطفا توجه کنید ! ...........))
    ___________________________
    آن حکم، حکمی ابلهانه، تروریستی است که از فکر پلید محمد بچه باز نشات گرفته تا مبادا کسی عقاید مسلمانی مسخره را نقد کند.
    مگر سلمان رشدی به کسی توهین کرده بود که مرجع فاشیست شما دستور به ترور او را داد ؟
    اصولا اگر دینی بر اساس حقیقت باشد، چه باکش از نقد یا به قول شما توهین است؟!
    من از شما سوالی دارم، دینی که در آن برده داری اسـت ، پیامبرش با یک دختر خردسال ازاودج(بخوانید تجاوز) کرده است، دینی که در آن دستور به کتک زدن زنان می دهد، چه چیز مقدسی دارد که باید مصون از نقد باشد ؟!
    اصولا این دین اگر بر اساس واقعیت باشد که نباید از نقد بترسد !!
    فکر می کنم بهترین مرجع تقلید شما هم ایت الله قنبل دوست باشد
    www.ghonboldost.blogspot.com

    پاسخحذف
  10. Ba Dorod bar shoma
    Be nazar man agar be din khodat 100 dar 100 motmaen bashi tarsi az in ke digaran che begoyand ya che benwisand nadari 

    پاسخحذف
  11. برای همین میگویند که گاو پرستها و الله پرستها دیوانه اند. به پیام بالایی از این تروریست توجه کنید.

    شوت جان دین من هم میگوید که باید توهین کننده را کشت. فردا میایم سراغت. این توهینهای قرانی را در کتاب نا شریفت ملاحظه بفرما. خودت که هیچ کتاب اصلیت پر از توهین است.

    http://sonbolali.wordpress.com/2008/12/18/482/

    پاسخحذف
  12. واقعا چه خوشبختیم که مسلمانان دستور اسلام را رعایت نمیکنند! این آقا یا خانم میگه ارانی کشته نشده و به کسروی فرصت داده شده! جل الله خالق! ای مسلمانان لطفا بیشتر لطف کرده به دستورات دیگر اسلام هم عمل نفرمایید.

    در ضمن جیشیدم به الله و محمد و علی و فاطمه و عمر، مسیح، بها الله، مارکس، لنین و سایر خران.

    پاسخحذف
  13. ---شبهه مطرح کنید---

    شبهه: آیا وقتی کسی در نزدیکی ۶۰ سالگی با دختر ۶ ساله ازدواج میکند و با توجه به مسن بودن توانایی ارضا وی را در جوانی ندارد و این را میفهمد و از آن به بعد با پیرترها و بیوه زنان ازدواج میکند، در مورد ازدواج دومش پس از ۲۵ سال ترس از خدیجه و عدم ازدواج، اشتباه نکرده است. خودش که گفت من انسانی هستم چون شما! آیا داستان غیبت عایشه و مشکوک شدن نسبت به وی حاکی از همان عدم ارضای وی توسط پیرمردی بالای ۶۰ سال نیست؟!

    جناب، این توهین بود یا شبهه؟!

    پاسخحذف
  14. وای ما رو ببین که با چه کسایی‌ طرفیم. به من توهین نکن وگرنه میکشمت! آدم بدی هم نیستم! بسیار هم مهربان هستم! آدم از دست شما مهربونها باید بپره تو دهان ببر یا کوسه!

    حاج آقا من ازت ۲ تا سوال دارم. مگر نه اینکه اسلام میگه قصاص، یعنی‌ چشم در برابر چشم؟ پس اگر کسی‌ فکر میکنی‌ بهت توهین کرد چرا جوابش رو با قتل میخوای بدی؟ تو هم توهین کن. سلمان رشدی کتاب مینویسه میگه قرآن آیات شیطانی هست، شما هم کتاب بنویس بگو بیدینها در اصل شیطان پرست هستن. این گمنام میگه محمد بچه باز بوده، دلیل هم میاره که با دختر ۹ ساله خوابیدن نمونه بچه بازی هست، شما هم دلیل بیار که نه‌، نیست. این بییدینها هستن که بچه باز یا زنباز هستن )اصلا چرا بهت برمیخوره و ویا توهین میشه وقتی‌ این واقعیت رو میشنوی؟).

    این رو هم بگو ببینم اصلا اون خدایی که اینهمه قدرت داره و در اون دنیا دشمنها ش رو تو جهنم میندازه که بسوزن چه احتیاجی به کمک شما داره که جلوی توهین بهش رو بگیری؟ مگه خودش نمی‌تونه؟ تو اصلا چرا جرات میکنی‌ که قیم خدا بشی‌؟ چرا داری به خدا توهین میکنی‌ که تو نمیتونی‌، من میکشم؟ این که کفر گویی محض هست.

    پاسخحذف
  15. جناب گمنام میگویید :
    اصولا اگر دینی بر اساس حقیقت باشد، چه باکش از نقد یا به قول شما توهین است؟!
    --------------------
    من چندین بار گفتم توهین ممنوع !و اگر نقد مطرح باشد اصلا مهم نیست ! نه حالا که 1000سال پیش زکریای رازی به نقد اسلام پرداخت و مشکلی هم نداشت و 1400 سال پیش ابن ابی العوجا به تبلیغ مادیگرایی حتی در حضور حضرت امام صادق (ع) میپرداخت و کسی متعرض او نشد !
    احتمالااین آخرین پست من در این موضوع بود و امیدوارم در درک تصمیماتی که موجب خودکشی میشود کمکی کرده باشم .ضمنا کسانی که سئوالات را مطرح کردند میتوانند براحتی پاسخ سئوالات خود را از زبان مسلمانان در اینترنت پیدا کنند البته اگر از رویارویی با حقیقت واهمه ای نداشته باشند !

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.