دوشنبه، آبان ۲۴، ۱۳۸۹

در اعتراض به هتک حرمت آزادی بیان، آماده واگذاری اکانت گمنامیان (با 44000 امتیاز) به یک بسیجی سابقه دار هستم!

هیچ هدفی، محدود کردن آزادی بیان را توجیه نمی کند، 
وبسایت بالاترین را می شناسید، من یکی از کابران فعال بالاترین هستم که در یکسال گذشته بیش از 800 لینک ارسال کرده ام که بیش از نیمی از آنها از وبلاگ خودم بوده، (تولید محتوا بوده) و قسمت عمده ای از لینک های دیگرم نیز ترجمه بوده است، .
(آخرین نوشته من در بالاترین که علی رغم رای اکثریت، حذف شد)
بالاترین  اخیرا قانونی گذاشته و  تصمیم به حذف لینک هایی نقد مذهب گرفته اند، لذا:
در اعتراض به هتک حرمت آزادی بیان و قلم، توسط مدیریت بالاترین ، اعلام می کنم که دیگر در بالاترین فعالیت نخواهم کرد. از نظر من با این قانون ضد اخلاقی،  بالاترین دیگر فرق زیادی با سایت والاترین ندارد ، و ورژن کمی رقیق شده والاترین است.
بالاترین در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، چه آنکه اولین قدم برای سانسور که برداشته شد، رفتن تا آخر خط دیگر دور از ذهن نخواهد بود.
البته اگر در این تصمیم تجدید نظر کنند، من برخواهم گشت.
اصولا حذف یک لینک توهین به شعور کاربران بالاترین است و به این معنا است که چون کاربران فهم کافی ندارند، ما برایشان تصمیم می گیریم که چه چیزی را ببینند و چه چیزی را نبینند. 
    - خطاب به مدیریت نیز نوشته بودم که فرق بین بالاترین و والاترین، یک واو نیست، بلکه احترام به آزادی بیان است. زمانی که در بالاترین حرمت آزادی بیان شکسته شود، تفاوتی با والاترین نخواهد داشت.


     - یک چیزی وجود دارد به نام عدالت !
یعنی برابری، 
واژه ای مقدس مانند آزادی است. 
نمی شود لینک های مسلمانان در صفحه اول قرار بگیرد، اما لینک های غیرمسلمین نه !!
اینجا فضای مجازی است، با مدینه فرق می کند.
تکلیف خود را مشخص کنید، آیا مخاطبان خودشان شعور دارند یا نه !؟ اگر شعور دارند، خودشان می توانند با رای مثبت و منفی، تعیین کنند که چه لینکی دیده شود. چرا شما باید برای آنها تعیین کنید که کدام لینک خوب و کدام بد است؟!

    - چرا در بالاترین من عضو شده بودم:
چون در مرامنامه بالاترین، احترام به ازادی نوشته شده بود، اما اکنون دیگر خبری از آن آزادی نیست.


لذا این اکانت به یک بسیجی که دارای وبلاگ با قدمت بیش از شش ماه باشد، واگذار خواهد شد.چه آنکه مطمینم از این به بعد، یک بسیجی از فضای بالاترین لذت فراوان خواهد برد.
متقاضیان لطفا با ذکر آدرس وبلاگ خود، به این نشانی ایمیل بزنند: 
gomnamgomnamian@gmail.com

۱۸ نظر:

  1. آقا سرویس های مشابه خارجی هست، خودمون رو هماهنگ میکنیم باهاشون

    پاسخحذف
  2. http://blog.gordab.com/?attachment_id=4221

    پاسخحذف
  3. من عضو بالاترین نیستم ولی چندبار در روز بهش سر میزنم و میدونم حال و هواش چجوریه ...
    جدیدا بخش سرگرمیش که شبا بیشتر برای تفریح بهش سر میزنم پره از لینکهایی که من بهشون میگم تمسخر اسلام و مسلمونا که البته منم ازشون بدم نمیاد ولی همچین جوی رو درست نمیدونم که اکثر لینکهای سرگرمی به تمسخر اسلام و مسلمونها خلاصه بشه ولی مساله چیز دیگه ایه
    این یه روند اشتباه (از نظر من) و درست از نظر اکثریت کاربرانه که بنظرم با طی زمان از دور خارج میشه و کم کم بحالت عادی برمیگرده
    مدیریت بالاترین هم بنظرم نباید توی این روند دخالت میکرد و کار اشتباهی کرد و اشتباه رو با اشتباه جواب داد
    درهرحال امیدوارم بالاترین هم به روزای عادیش برگرده!

    پاسخحذف
  4. اینم اضافه کنم که "آزادی" بیان هرچند بعضی وقتها طی یه برهه زمان کوتاه میتونه نتایج سو داشته باشه ولی اعتقاد و پایبندی بهش میتونه در طولانی مدت محیط منظم و مثبتی درست کنه و نباید بهش بشکل شل کن سفت کن اعتقاد داشت!

    پاسخحذف
  5. سلام گمنام جان
    یکسالی هست میام بالاترینو میخونم وخیلی باهاش حال میکردم
    حضور افرادی مثل شما لازمه
    نباید میدون رو ترک کنین
    چند روزی هم هست که به جمعتون پیوستم(لطف یکی از بالاترینی ها و ارسال دعوتنامه)
    بد نیست خبری از ما هم بگیری تا شاید نوشدارویی ،راهکاری
    دوستان دیگه رو هم دعوت کنید خوشحال میشم
    ببخشید انرژی امروز تموم شده بود اینجا کامنت دادم
    http://balatarin.com/users/backslash/links/submitted

    http://aghazesabz.blogspot.com/2010/11/blog-post_15.html

    پاسخحذف
  6. بالاترین تبدیا به یک دیکتاتور شده. جایگاه بالای بنی صدر هم در این سایت جای سئوال اساسی است.
    پس بهتر است سایت دنباله را یاری کنیم
    www.donbaleh.com
    در ضمن لینک وبلاک شما را در وبلاگم قرار دادم.

    پاسخحذف
  7. من دلم میخواد باور کنم که شما درد دموکراسی و عدالت و انسان دوستی دارید اما اگر بخواهم صادقانه بگم فکر میکنم فقط به فکر خودتون هستید. دین (همون دینی که از نظر من خرافه هست) برای بسیاری مردم جزو هویت شون هست. یک چیزی شبیه نژاد هست براشون. هندو ها، یهودی ها بودایی ها و خیلی از مسلمون ها اینگونه اند. بسیاری مردم از لحاظ روانشناسی توان و قدرت روحی کافی برای تغییر این هویت رو ندارند. بسیاری مردم فقیر و بدبخت تنها پشتیبان و امیدی که دارند از دین میاد حتا اگر این دین خرافه و مزخرف باشه. دین به خیلی از مردم فقیر و بیچاره روحیه میده.شما اگر غیر از آسایش خودتون کمی هم به آسایش دیگران فکر میکردید، رفتار دیگه ای داشتید.

    پاسخحذف
  8. من عضو بالاترین نیستم اما از خوانندگان همیشگی این سایت در این دو شب اخیر شاهد جریانی که در بالاترین در حال رخ دادن است هستمو متاسفم از اینکه میبینم مسئول این سایت که در واقع تنها مکانی بود که آزادی بیان و اندیشه و برخورد تفکر و عقاید رامیتوانستید به وضوح ببینید چرا تصمیم به چنین کاری گرفته نوع ادبیات اطلاعیه به شکل باور نکردنی یادآور کیهان حکومتی است.مشکل را درحکومت نباید جست در خویش بنگریم که از ماست که بر ماست

    پاسخحذف
  9. سلام گمنامیان عزیز
    من Kasra_12هستم که اگه خاطرت باشه چند وقت پیش اکانتم رو بستن برای لینک مربوط به 2 سال پیش و ازت خواستم در صورتیکه بهبالایار ها دسترسی داری مشکل منو بهشون بگی همون موقع هم اکانت مدرنیته رو هم بسته بودن-
    بگذریم که الان دیگه برام اهمیتی نداره ولی احساسم به فضای بالاترین شبیه آزمایشات دکتر زیمباردو و استنفورده - نمونه مکاتبات رو برات میگذارم ببینی حتی از نوشتن یک سلام در ابتدای نامه ابا دارند .

    با سلام و خسته نباشید

    حساب کاربری من به علت ایجاد چند شناسه کاربری توسط یک کاربر بسته شده در صورتیکه من چنین کاری نکردم

    در ایران که بودم اکانت بالاترین نداشتم و جرات استفاده هم نداشتم وقتی از ایران خارج شدم یکی از اقوام این اکانت را به من داد که 100 امتیاز بود و گفت ممکنه طرف رو بگیرن تو اونجا باهاش کارکن رد گم کنی هم میشه من هم با خون دل به حدود 7000 امتیاز رسوندمش - باورم نمیشه که چنین اتفاقی برای حسابم افتاده باشه اصلا من نمی تونستم دعوت نامه بفرستم - خواهش میکنم این جریان رو پیگیری کنین .



    با سپاس



    آیا ممکنه هک صورت گرفته باشه ؟

    =================================
    اکانت دیگه‌ای هم به شما دادن؟
    =================================
    با سلام وخسته نباشید
    نه من همین یک دونه اکانت رو دارم که حدودا 7 ماهه باهاش کار میکنم باور کنید عین حقیقت رو میگم حتما شما می تونید این رو از روی آی پی ها چک کنید یا لینکهایی که گذاشتم یا رای دادم خواهش میکنم اکانت من رو فعال کنید با خون دل امتیاز جمع کردم

    درد غربت کم بود این هم اضافه شد
    با سپاس
    ==================================
    اگر این اکانت در اون زمان 100 امتیاز داشته یعنی کسی از اون استفاده نکرده بوده در این صورت معنای این که شما از اون استفاده کنید تا رد گم کنید چیه؟ ضمن این که این شناسه توسط یک کاربر به همراه حدود 20 شناسه دیگر دائم استفاده میشده است بنابراین امکان رفع انسداد از آن وجود ندارد
    =================================
    با سلام
    امکان داره 100 امتیاز نبوده ولی قطعا در همین حد بوده من مجددا یاد آوری میکنم کسیکه این اکانت رو به من داد چنین چیزی گفت و من باور کردم شما لطفا لینکهای ارسالی کسری-12 رو چک کنین
    در لینکهای ارسالی 3 تا فقط مربوط به 2 سال پیش هست و مابقی از 8 ماه پیش ارسال شده عملا از اشعار شاملو به بعد رو در صفحه اول لینکهای ارسالی من ارسال کردم که در تمام لینکهایی که بعد از اون ارسال شده سایر متهمین وجود ندارند
    لینک های رای داده حدودا 400 صفحه میشه که تا اواسط صفحه ی 392
    نفر قبلی رای ها رو داده واز لینک شیرین علم هولی مربوط به من هستش که با زهم اثری از متهمین دیده نمیشن
    آیا فقط مهمه که قانون اجرا بشه و اکانت من
    برای یک لینک مربوط به 2 سال پیش بسته بشه یا اینکه مهم اینه که در 8 ماه گذشته که 95 درصد عملکرد این اکانت رو تشکیل داده و هیچ تخلفی نداشته از انسداد در بیاد
    خواهش می کنم یک مقدار دقیقتر مشکل اکانت من رو بررسی کنید
    با سپاس


    ================================
    کاربر گرامی در هر صورت واگذاری شناسه هم در بالاترین ممنوع است
    و شما یک خلاف کردین لذا این شناسه باز نخواهد شد

    پاسخحذف
  10. سلام دوستان عزیز من با توجه به اینکه با این دینی که به عنوان اسلام در جهان حاکم است مشکل زیاد دارم ولی با عمل بالاترین موافق هستم زیرا بین انتقاد به مذهب و دین با توهین به مذهب و دین تفاوت است !!!!!

    پاسخحذف
  11. گمنام جان،

    من عضو بالاترین نبودم اما تقریبا هر روزه مطلب سایت رو دنبال می‌کردم. واقعا مایه ناراحتی‌ هست که چنین تصمیمی از جانب مسئولین سایت گرفته شده. همونجوری که نوشتی، این یعنی به خواننده‌ها گفتن که آقا شما خر هستی‌ و نمیفهمی، ضرر داره یک چیزایی‌ رو بخونی‌، ما برات تصمیم میگیریم. این یعنی همون حرفی‌ که خمینی بیشرف و آخوندها در کلّ میگن.

    من شخصا اصلا این بازی توهین به دین رو قبول ندارم. در پست‌های قبلی‌ سایت تو به مسلمونهایی که بچه باز خوندن محمد رو توهین میدونستن هم برخورد کرده‌ام که: این یک واقعیت تاریخی‌ هست. چرا باید به زبان آوردن واقعیت توهین حساب بشه؟ اگر مسلمونها با این مساله اشکال دارن، مشکل اونهاست، نه مائی که این رو به یادشون میاریم. این البته فقط یک نمونه هست. شما کوچکترین انتقادی به اسلام بکنین، دادشون بالا میره که آی‌، به دین ما توهین شد. من یک تیک کوچیک هم در سایت خودم راجع به این موضوع چند وقت پیش نوشته بودم، خواستی‌ دید بنداز: http://bozmajje.wordpress.com/2010/08/17/

    ما یک بار چوب ملاحظه کردن و رو دادن الکی‌ به نیروهای ضدّ آزادی رو ۳۰ سال پیش خوردیم و همون یک تجربه باید برامون کافی‌ باشه. بعضی‌ چیزها رو اصلا نباید سراسری و‌ا داد. مهمترین مثال هم آزادی بین و عقیده هست.

    فکر می‌کنم دید زدن به سایت‌های دیگه، مثله دنباله، فکر بدی نباشه.

    پاسخحذف
  12. تو اصلا معنی آزادی بیان و احترام را میفهمی؟

    پاسخحذف
  13. azizam, be onvane 1 khanandeie balatarin ( roozi 3 bar ya bishtar) motaghedam ke vazife daram digar be in site vared nashavam. lotfan etela resani konid ta gheire ozv ha ham bedanand vazifeii darand.

    پاسخحذف
  14. سلام ببخشید من جندتا سوال داشتم 1ایا اینکه شما 1تمدن یا مذهب رو به تمسخر می گیرید2 قرانی که 90درصد ما ایرانیها با اینکه معنی ان را نمی دانیم اما 95درصد از این جمع به ان ایمان دارند بعنوان کتاب خداوند و شما با گلچین بعضی ایات بدون توجه یه ایه بعدی یا قبلی وبسط ان به کل قران به شعور 1 مسلمان توهین می کنید 3 نوشتن احادیثی که معلوم نیست نویسنده واقعی ان که بوده والقا اینکه اینها گفتار پیامبر است .ایا بیان اینها ازادی بیان وعقیده است .ایا اگر کسی به ناموس شما توهین کند ازادی عقیده است و اینکه به حساب محمد ...واریز شود حرف فشنگیست ودر اخر اینکه وقتی امثال شما با اسلام مشکل دارند تقصیر بقیه چیست

    پاسخحذف
  15. ببخشید چون جواب از شما دوستان نگرفتم گفتم شاید اینها رو جواب بدین برا اگاهی من .ایا انسان چون ازاد است ودر مرام نامه بالاترین

    )متاسفانه من عضوش نیستم*نوشته ازادی به انسان این حق رو می دهد که به مسیحی بودایی مسلمان ویا به دین ومذهب توهین شود یا این ازادی از نظرشما ودوستان محترم فقط همین 1 معنی را دارد 2 متاسفانه وقتی از نظر شما مسلمان برابر1 بسیجی باشد که بگواه نوشنه خودتان می خواهید اینجا را به 1 بسیجی واگذار کنید البته خدای نکرده ایا این طرزتفکر اشتباه نیست 3 ایا مگردرهمی ادیان ویا در همین قران به کرات به کلمامی مانند گذشت زیبایی بخشندگی کمک برادری صبر و... امده تا بحال توجه کرده اید یا فقط اسلام یعنی خامنه ای جنتی ختنه زنان چند همسری حرام بودن خوابیدن زن کنار دیوار 4 ودر اخر اینکه واقعا خیلی بداست بجای اینکه همه با هم از هر دین وقومی ومذهب وزبان ورنگی که هستم متحد شویم برای ازادی وطن وساخت ان خودمان را مشغول کاری می کنیم نه خواسته انان است .متشکرم

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.