چهارشنبه، مهر ۱۴، ۱۳۸۹

ایران و امارات توافق منع فعالیت سیاسی علیه کشور متقابل را دارند، پلیس امارات اجازه نمی دهد که کسی در ورزشگاه یا جای دیگری شعار بدهد، لذا بیخود امید واهی ایجاد نکنید.

ضمن احترام به فعالیت و تشویق دوستان و وبلاگ نویسانی که مردم را به شعار دادن در استادیون ابوظبی برای بازی بین ایران و برزیل تشویق می کنند، باید این نکته را ذکر کنم که امکان فعالیت سیاسی علیه ایران در امارات بسیار محدود است. 
لطفا برای بازی بین ایران و برزیل در ابوظبی، امید واهی به مردم ندهید و فکر نکید که دولت امارات اجازه می دهد کسی در ورزشگاه علیه ایران شعار بدهد و اگر حضور ایرانیان کم رنگ بود به حساب ناتوانی جنبش سبز گذاشته نشود. 
در امارات بیش از سیصد هزار ایرانی زندگی می کنند و اگر قرار باشد اجازه فعالیت سیاسی به آنها داده شود، پتانسیل بسیار قویی بر علیه ایران خواهد بود. در امارات اگر کسی بخواهد نشریه فارسی زبان منتشر کند ، باید از سفارت ایران مجوز بگیرد. 
رژیم حاکم بر امارات، نظام مردم سالاری نیست و یکی از ناقضان عمده حقوق بشر در دنیا است، اگر آنها به ایرانیان اجازه فعالیت سیاسی علیه رژیم ایران را بدهند، رژیم ایران نیز کار متقابلی می کند و دولت امارات بشدت زیر فشار قرار خواهد گرفت. 
ایران و امارات توافق منع فعالیت سیاسی علیه کشور متقابل را دارند، پلیس امارات اجازه نمی دهد که کسی در ورزشگاه یا جای دیگری علیه رژیم ایران شعار بدهد، (در یکسال گذشته این را دیده اید) ؛ لذا بیخود امید واهی ایجاد نکنید. 



گمان نمی کنم دولت امارات اجازه دهد چند ده هزار نفر مخالف یکجا در ورزشگاه جمع شوند، فکر نکنم  دولت امارات یا ایران این اجازه را بدهند.
فکر می کنید سفارت ایران در ابوظبی فکر اینجا را نکرده و از قبل با دولت امارات هماهنگ نیست؟!
بیش از دو میلیون هندی و پاکستانی (بیش از 50% جمعیت امارات) در امارات زندگی می کنند که از ساده ترین حقوق انسانی برخوردار نیستند؛ اگر قرار به دادن اینگونه فرصت ها بود، تا کنون رژیم امارات سقوط کرده بود. 
احتمال اینکه از ارتش و پلیس ابوظبی و دوبی برای سرکوب مردم استفاده می کنند، 
اگر دولت امارات اجازه تشکیل چنین تجمعی را می داد، لذا دادن وعده بیخود به فعالین جنبش سبز، باعث دلسردی آنها می شود. باید با دقت بیشتری پیشنهادات مطرح شود.
من خودم یکسال پیش برای روز دانشجو یک طرح اولیه دادم به نام (ترافیک سبز) ؛ در مرحله بررسی بود که یکی از کاربران بالاترین برداشت و شلوغش کرد و باعث کلی دلسردی شد. 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.