شنبه، مهر ۱۰، ۱۳۸۹

در سالروز تولد گاندی بزرگ، این جمله از او ، درس بزرگی به ما مخالفین حکومت و فعالین جنبش سبز است.



جنگ با رژیم خامنه ای که از سال گذشته شدتش افزون شده است، ادامه دارد، هزاران نفر در زندان هستند و صدها نفر در زیر خاک برای آزادی و دموکراسی جان خود را فدا کرده اند.
شاید مهمترین خصوصیت جنبش سبز که دنیایی را شگفت زده کرد، منش و روش زیبای ایرانیان در عدم توسل به خشونت بود. به احترام مردم ایران، روشنفکران دنیا کلاه از سر برداشتند، زمانی که مردم در راهپیمایی سال گذشته، بر دهان خود چسب زده بودند، یعنی اینکه ما حتی فریاد هم نخواهیم کرد، چه رسد توسل به خشونت.
در زادروز ماهتما گاندی بزرگ ، آموزگار بزرگ عدم خشونت، میراث او را و درس مهم او را فراموش نکنیم.
یادمان باشد ماهتمای بزرگ خطاب به ما چه گفته است:
((وقتی ناامید می‌شوم بخاطر می‌آورم که در طول تاریخ راه حق و عشق همواره پیروز بوده‌است حکمرانان و قاتل در برهه‌ای شکست ناپذیر جلوه می‌کنند ولی درنهایت همه آنها سقوط کرده‌اند - همیشه به این واقعیت فکر کنید))
و جمله زیبای دیگری از این  انسان بزرگ:
 / Hate the Sin, Love the sinner./از گناه متنفر باش، اما گناهکار را دوست بدار.
برای یادآوری ، یک عکس را اینجا می گذارم ، امید که ما مردم ایران  پیروان خوبی برای گاندی باشیم.
این عکس سند شرافت و پیروزی ما است، نشان می دهد که چگونه زنان ایران از نیروهای سرکوبگر کتک می خورند، اما زمانی که همان نیروهای سرکوب گر اسیر مردم می شوند، سینه سپر می کنند مبادا که مردم عصبانی به آنها آسیب برسانند. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.