جمعه، شهریور ۱۲، ۱۳۸۹

گزارش و تیتر صفحه اول روزنامه تایمز از پیوستن همسر و دختر محمد مصطفایی به او


تیتر امروز روزنامه تایمز، پیوستن دختر و همسر محمد مصطفای در اسلو به او است. خبرنگار تایمز که در فرودگاه حضور داشته است می گوید:(خلاصه مطلب فوق، چون سایت تایمز پولی شده است و نمی توانم لینک آنرا بگذارم، ناچارا تصویر روزنامه را می گذارم.)
محمد مصطفایی از دو ساعت قبل از فرود هواپیما در فرودگاه حضور داشته است و زمانی که همسر و دخترش را می بیند ، برای دقایقی کل خانواده گریه می کرده اند.
فرشته حلیمی همسر مصطفایی و پارامید دخترش، ابتدا به استانبول رفته و سپس به اسلو آمده اند، پارامید و فرشته بسیار خوش شانس بوده اند که قبل از دستگیری ، ویزای خود را گرفته بودند. آنها برای جلوگیری از استراق سمع فقط از طریق تلفن های همراه اعتباری با محمد مصطفایی صحبت می کرده اند. برای جلوگیری از ایجاد شک ، آنها بلیط رفت و برگشت خریده بودند.
همسر مصطفایی به تایمز گفته است که شب اول تا دیر وقت مورد بازجویی قرار گرفته است و بعد از آن چندین روز در سلول انفرادی نگه داری می شده است.
مصطفایی به دلیل انعکاس شرایط موکلش در وبلاگ خود، باعث شرمساری دولت ایران شده بود. او پس از آزار متناوب از طرف دولت ایران، کشور را ترک کرد و دولت ایران تا زمانی که متوجه شد او در خارج از ایران به سر می برد، همسر و برادر و پدر همسرش را گروگان گرفته بود.
مصطفایی به تایمز گفته است که احتمالا وزارت اطلاعات از خروج همسر و دخترش مطلع بوده اند، اما اگر می خواستند انها را نگه دارند، مجبور به پرداخت هزینه بیشتری(از نظر شرمساری) می شده اند، از خروج آنها جلوگیری نکرده اند.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.