شنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۹

تا زمانی که موسوی از جنایتکاری مانند خمینی به نام امام و دروان طلایی امام یاد می کند، چگونه می توان توقع حرکت به سمت دموکراسی را داشت؟!



همراه با خیانت تمام این نکات را مطرح می کنم:
به نظر شما چقدر امکان دارد که موسوی را دستگیر کنند ، به نظر من امکانش بعید است، چرا که وجود یک رهبر غیرفعال بهترین گزینه برای حاکمیت است، در واقع اگر موسوی را دستگیر کنند، رهبری جنبش سبز در خارج از کشور تشکیل خواهد شد که گزینه ای کشنده برای رژیم است.
چند نکته وجود دارد:
یک-/ اصولا اصلاح طلب ها مایل نیستند که تغییر بنیادی و اساسی چون تغییر نظام از رژیمی دیکتاتور به رژیمی دموکراتیک انجام شود، چرا که اولا اصلاح طلب ها در رژیم دموکراتیک هیچ جایی در ساختار قدرت نخواهند داشت و دوما، بسیاری از اصلاح طلب ها باید در دادگاه صالحه پاسخگوی مشارکتشان در بسیاری از جنایات رژیم باشند.
لذا ، اصلاح طلب ها ترجیح می دهند فضا به همین نحو باقی بماند ، اما حکومت به رژیمی دموکراتیک تبدیل نشود. لغو راهپیمایی خردادماه از سوی موسوی را می تواند در این راستا ارزیابی کرد.
دو-/ موسوی در حال حاضر نقش سوپاپ اطمینان را برای رژیم بازی می کند، بسیاری از مخالفین فعال در داخل کشور، چشم خود را به دهان او دوخته اند و منتظر رهبری از جانب او هستند، که او نیز به نحو غیر فعالی بازی می کند.
سه-/ در صورتی که رژیم موسوی را دستگیر کنند، می توان گفت که رژیم از قدرت خود بسیار اطمینان دارد، که البته همه ما ترس را در رفتار خامنه ای و دیگر سران رژیم می بینم.
چهار-/ بهترین گزینه برای ادامه جنبش سبز، انتقال رهبریت جنبش به خارج از کشور است، اصولا تا زمانی که گوشت موسوی لای دندان خامنه ای است، نمی تواند از موسوی توقع رهبری درست را داشت. خامنه ای نیز ترجیح می دهد یک رهبری اخته ، هدایت جنبش را بدست داشته باشد تا یک مثلا گروه فعال در خارج از کشور.
پنج-/اصولا تا زمانی که موسوی از جنایتکاری مانند خمینی به نام امام و دروان طلایی امام یاد می کند، چگونه می توان توقع حرکت به سمت دموکراسی را داشت؟! تعارف که نداریم، دوران طلایی خمینی با دموکراسی جور در نمی آید !!
حال تا سه روز دیگر کسانی که با خودشان تعارف دارند، می خواهند سر خود را شیره بمالند، دوران طلایی امام را توجیه کنند!

۲ نظر:

  1. چه وبلاگ خوشکلی داری، من عاشق تحلیل های سیاسی آوانگارد و پیشرو هستم. به وبلاگ من سر بزن، وبلاگم رو منور می کنی.

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.