جمعه، شهریور ۲۶، ۱۳۸۹

تناقضی آشکار در قرآن / عجب الله سست عنصری !

چگونه در مفهوم قرآن دو تناقض ساختاری وجود دارد؟! چگونه در جایی خدا می گوید برای مسلمان شدن هیچ اجباری وجود ندارد و در جایی دیگر می گوید اگر کسی مسلمان نشد، باید کشته شود؛ ببینید:

آیه 256 بقره:

لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ /ترجمه : در دين هيچ اجبارى نيست و راه از بيراهه بخوبى آشكار شده است

در این آیه به صراحت می گوید هیچ اجباری در مسلمان شدن نیست، این آیه مربوط به زمانی است که محمد هنوز قدرتی نداشته است. اما در سوره توبه ، دقیقا مطلبی مخالف این گفته می شود:

آیه 29 توبه: قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ / ترجمه: با كسانى از اهل كتاب كه به خدا و روز بازپسين ايمان نمى‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏اش حرام گردانيده‏اند حرام نمى‏دارند و متدين به دين حق نمى‏گردند كارزار كنيد تا با [كمال] خوارى به دست‏خود جزيه دهند (۲۹)

این آیه مربوط به زمانی است که محمد اندک قدرتی بدست آورده است، او می گوید اهل کتاب، یا باید مسلمان شوند(که خراج دهند) ، یا باید جزیه بدهند (پول زور!) یا باید خودشان کشته شده و زن و بچه آنها به بردگی برده شوند!

سوال اینجاست که این چگونه خدایی است که حرفش بسته به موقعیتی است که دارد؟! به قول مردم برره، عجب خدای سست عنصری (!)؛ نمی تواند حرفش را ثابت نگه دارد.

اگر این خدا توانای مطلق است، پس از چه می ترسیده که در سوره بقره حرف از اجبار و کشتن و زور نمی زده است؟

لینک این مطلب در بالاترین


۱۴ نظر:

  1. اقتصاد کشور فلج شده است. ریسک فروپاشی نظام اقتصادی و بانکی به بحرانی ترین نقطه رسیده. نفت ما را نمی خرند. مواد اولیه و فناوری استخراج و پالایش را محدود کرده اند. این یعنی سقوط نظام اقتصادی در حداقل زمان.

    آیا وقت آن نرسیده که ملت به خود بیایند و برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی و جلوگیری از مرگ تدریجی آنها و صد البته خودشان و از کشته شدن نخبگان کشور و نابود شدنشان بدست این اوباش سالاران اعتصابات عمومی شروع شود؟

    به هر حال بزودی حذف یارانها و نبود بنزین این مملکت را فلج خواهد کرد. چرا بخاطر نوع دوستی و دفاع از میهن اعتصاب نکنیم قبل از آنکه بخاطر نبود بنزین خانه نشین شویم و گرسنکی بکشیم؟

    چرا اعتصابات عمومی شروع نمی شود؟ آیا هنوز کسی امید به پولدار شدن و یا بیم عقب ماندن از دیگران دارد؟

    اگر آگاهانه اعتصاب نکنیم نا آگاهانه خانه نشین خواهیم شد به هر حال.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ما مردمانی هستیم که همینی که سرمون اومده حقمونه.
      ما مردمان خاک بر سر و تو سری خوری هستیم که فقط باید تو منجلاب دست و پا بزنیم و تو رنج و زحمت بمیریم...

      حذف
  2. بازگشایی تازی نامه از استاد فرود منوجهری فولادوند

    http://www.youtube.com/user/Tazinameh

    پاسخحذف
  3. درود بر گمنام عزیز
    مطالب بسیار جالبی می نویسی.
    فری

    پاسخحذف
  4. اینم جالبه ببین
    http://tazinameh.org/signup.php

    پاسخحذف
  5. به نظرم خیلی زحمت کشیدید
    آیه اول در مورد کفار است
    آیه دوم در مورد مسلمان نما ها (منافقین مسجد ضرار)
    به اولی میگه : لا اکراه فی الدین، چون دشمنی ندارند سرشون به کار خودشون گرم است
    به دومی میگه: بکشید، چون می خواد دودمان اسلام رو به باد بده، منطقی هم هست، تو هم بودی همین کار رو می کردی(چون حلوا قسمت که نمی کنند)،
    به همین سادگی
    پیشنهاد میکنم ، خیلی فسفر نسوزونید، و بیشتر مطالعه کنید، یا اگه با سوادید، سانسور نکنید ـ همه اش رو بگید،مرد باشید و صادق

    پاسخحذف
  6. دوست داشتید این رو هم بخونید
    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=19667&BookID=16374&PageIndex=7&Language=1

    پاسخحذف
  7. midunin shoma khodetun ba in akhunda hich farghi nadarin! una be nafe khodeshon az ghoran ye bardashti kardano intor zarbe be din zadan shomaham ye ghesmat az ghorano entekhab mikonino be nafe khodeton mani mikonin! motmaenan age kole suraro be khodeton zahmat bekeshin va bekhunin edaye hamchin mozakhrafati nemikonin! doostetmon khob bala eshare kard ke maniye in aye ha chiye! faghat mitunam begam age emkanat dashti khob akhondi mishodi ! ;)

    پاسخحذف
  8. ""به نظرم خیلی زحمت کشیدید
    آیه اول در مورد کفار است
    آیه دوم در مورد مسلمان نما ها (منافقین مسجد ضرار)
    به اولی میگه : لا اکراه فی الدین، چون دشمنی ندارند سرشون به کار خودشون گرم است
    به دومی میگه: بکشید، چون می خواد دودمان اسلام رو به باد بده، منطقی هم هست، تو هم بودی همین کار رو می کردی(چون حلوا قسمت که نمی کنند)،
    به همین سادگی
    پیشنهاد میکنم ، خیلی فسفر نسوزونید، و بیشتر مطالعه کنید، یا اگه با سوادید، سانسور نکنید ـ همه اش رو بگید،مرد باشید و صادق ""

    جناب محترم اگه کسي قصد ضربه زدن به اسلام شما رو داشت ميشه با حرف و صحبت اونو به راه راست هدايت کرد.چطور وقتي محمد مکه بود همه آيه ها حول محور صحبت کردنو به راه راست هدايت کردن مي چرخيد اما همينکه رفت مدينه و يه حکومت تشکيل داد شروع کرد به کشت و کشتار؟!!
    در ضمن حمله اول هم از طرف محمد به يکي ار کاروان هاي تجاري قريش بود براي جمع کردن پول و اموال!پس فکر اينکه جنگ رو قريش شروع کرد از سرتون بيرون کنيد.

    پاسخحذف
  9. به ناشناس:
    قرآن را به فارسی بخوانید و به دیده
    خرد آنرا بازرسی کنید!
    شما حتما میتوانید تناقضات و معجزات علمی! و عدالت و .... را هم توجیه کنید؟
    مشکل شما این است که قران را هر طور که بخواهید تفسیر و توحیه میکنید.اگر کسی ایراد یا شبهه ای داشته باشد معمولا با جملات کلیشه ای مثل : برای قران باید به متخصص آن رجوع کنید یاقران محکم و متشابه,ناسخ و منسوخ دارد و ...
    اگر من بخواهم که فقط ذره ای از ارجیف آن را اینجا بنویسم جا برای کسی نمیماند.

    پاسخحذف
  10. واقعا که نتیجه گیری ساده انگارانه ای بود!!!
    آیه اول یعنی ایمان آوردن باید از روی اختیار و انتخاب باشد وگرنه هیچ ارزشی ندارد.
    آیه دوم درباره مشرکان و کفار است که با مسلمانان پیمان صلح ندارند. یعنی غیر دشمنی دینی از نظر سیاسی هم در حال صلح نیستند.
    اما کسانی که با مسلمانان پیمان صلح داشته اند از هر نوع تعرضی در امان بوده اند. شاهد ما این دو آیه است:
    توبه/4:
    الا الذین عاهدتم من المشرکین ثم لم ینقصوکم شیئا ولم یظاهروا علیکم احدا فاتموا الیهم عهدهم الی مدتهم ان الله یحب المتقین
    کسانی از مشرکین که با شما پیمان صلح دارند و آن را نقض نکرده اند از برائت {و پیکار} در امانند.
    توبه 12:
    وان نکثوا ایمانهم من بعد عهدهم وطعنوا فی دینکم فقاتلوا ائمة الکفر انهم لا ایمان لهم لعلهم ینتهون
    و اگر پس از عقد پیمان آن را شکستند و در دین شما را آسیب رساندند با پیش.ایان کفر بجنگید که آنان ایمان ندارند تا بلکه دست از اعمال {نا شایست و پیمان شکنی} خود برداند.
    و اما اگر کسی سر جنگ نداشت شامل این حکم نمی شد. شاهد آن:
    نساء 90:
    ان اعتزلوكم فلم يقاتلوكم و القوا اليكم السلام فما جعل الله عليهم سبيلاًُ
    و اگر از شما کناره گرفتند و با شما نجنگیدند و بشما پیشنهاد آشتی دادند خداوند بشما اجازه دست درازی به آنان را نمی دهد.

    دست از دشمنی با قرآن و اسلام بردارید. ضمنا با این اطلاعات کمی هم که از تفسیر قرآن و تاریخ اسلام دارید، با هر کامنتی بی پشتوانه بودن ادعاهای دشمنان دین را بیشتر اثبات می کنید.

    خیرخواه

    پاسخحذف
  11. ماشالله همه مسلمین مفسر قرآنند و علمایشان هم که مفسران واقعی هستند با هم اختلافها دارند. خیر خواه جان، آیت الله طباطبایی که خود مفسر قرآن با قرآن است با شما موافق نیست:

    «بيان آيات

    اين آيات مسلمين را امر مى كند به اينكه با اهل كتاب كه از طوايفى بودند كه ممكن بود جزيه بدهند و بمانند و ماندنشان آنقدر مفسده نداشت كارزار كنند، و در انحرافشان از حق در مرحله اعتقاد و عمل ، امورى را ذكر مى كند.»

    همانطور که میبینید موضوع طوایفی از اهل کتاب است که ماندشان مفسده نداشته و ممکن بود جزیه بدهند. قرآن هم میگوید آن بدبختها را بکشید و اگر جزیه دادند دست نگه دارید. اسمی از صلح و این چیزها نیست. بروید تفسیر علامه را بخوانید! نوشته بالا در این تارنوشت هم همین را میخواهد ثابت کند یعنی متناقض بودن قرآن، یعنی جایی به آنها کار ندارد و نامسلمانان آزادند و جایی دیگر میگوید اینقدر از آنها بکشید تا یا مسلمان شوند یا جزیه دهند.

    پاسخحذف
  12. خدا نفهمبد چی میگه تو(خیر خواه) اخوند پفیوز میفهمید قران تفسیر داره ..سفسطه اس ..مغالته اس

    پاسخحذف
  13. بعدم دوستان لطفا برا خودتون یک اسمی انتخاب کنید.
    الان همه ناشناسن این‌جا

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.