چهارشنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۸۹

جوهره خامنه ای بنا شده بر اساس اسلام است، هنگام ضعف به پرهیزکاری و هنگام قدرت به سرکوب روی می آورد

هوشنگ اسدی، روزنامه نگار و فعال سیاسی ، در مصاحبه با العربیه گفته است که: قدرت آیت الله خامنه ای را از یک پرهیزکار به سرکوبگر تبدیل کرد
این نکته مهمی است، چرا و چگونه است که یک فرد مذهبی ، زمانی که در قدرت نیست مشغول دعا و قرآن خوانده است، اما زمانی که قدرت بدست می گیرد، تبدیل به جلاد خونخواری چون خامنه ای می شود که ضحاک وار به نوشیدن خون مردم مشغول است؟!
براستی در حوزه علمیه چه می گذرد ؟ در قران چه نوشته است که شخصیت فرد را چنین ناپایدار می کند ؟!
برای پاسخ به این سوال کافیست به قرآن رجوع کنیم، روندی که در این کتاب طی شده شخصیت خامنه ای را به خوبی تبیین می کند، همانطوری که می دانیم در سوره های مکی که در مکه نازل (!) شده اند، کمتر خشونت دیده می شود، چرا که محمد و یارانش در نقطه ضعف هستند و هنوز هیچ قدرتی نیافته اند. اما در سوره های که در مدینه نازل شده اند، خشونت فراوان می بینم و دستور به غارت و تجاوز، چه آنکه محمد قدرت یافته است و ساکنین مدینه برای او تبدیل به جنگاورانی خشن شده اند.
این منش و روش خصوصا در شیعه بیشتر دیده می شود، چرا که حتی اجازه دروغگویی یا همان تقیه به شیعه ها داده شده است.
بی شک باید خامنه ای را نماد یک مسلمان واقعی دانست،مسلمانی که به قرآن عمل می کند و پیرو راستین محمد است. شباهت های بیشماری را می تواند در علمکرد خامنه ای و نظام ج.ا. و رفتار پیامبر اسلام مشاهده کرد، از ترور و تجاوز گرفته تا کشتن مخالفین.
معتقدم که قدرت، خامنه ای را از شخصی پرهیزکار به سرکوبگر تبدیل نکرده است، بلکه شخصیت خامنه ای چنین بوده است، در هنگام ضعف به پرهیزکاری و هنگام قدرت به سرکوبگری روی می آورد و این نه به دلیل قدرت است، بلکه جوهره خامنه ای چنین است و این جوهره بنا شده بر اساس اسلام و قرآن است.



.

۵ نظر:

  1. گمنام جان،

    اگر نوشته‌های قبلی‌ من رو بخونی‌ میبینی‌ که من هم مثل تو دل چندان خوشی‌ از اسلام (و یا هر مذهب دیگه‌یی ندارم). اما با این نوشته‌ت موافق نیستم. این مساله که یک آزادیخواه سابق موقعی که قدرت می‌افته دستش می‌شه بدتر از دیکتاتور قبلی‌، مختص به مسلمونها نیست. این برمیگرده به فرهنگ ضعیف آزدیخواهی و گریبان همه رو میگیره. کاسترو، موگابه، چاوز، هیله سلاسی، ... نمونه‌های این مساله هستن. در حقیقت معدود هستن کسایی که در دام قدرت نیفتادن. من غیر از گاندی و ماندلا کسی‌ رو نمیشناسم.

    موفق باشی‌

    پاسخحذف
  2. بخشي از حرفهاي شما که از قرآن گفتيد کاملا اشتباه است که اميدوارم سهوي باشد
    البته من با قسمتهايي که به خامنه اي اشاره کرده ايد موافقم
    اما در مورد سوره هاي مکي و مدني و ... کاملا در اشتباهيد من بيش ار 100 آيه مي توانم بياورم که حرف شما رو نقص مي کند مثلا :
    تبت يدا ابي لهب و تب ... که در اوايل بعثت است
    يا تمام آياتي که با محکوم کردن روشهاي غير انساني در مورد زنده به گور کردن دختران ... و .و .و

    پاسخحذف
  3. تمام جوهره نوشته شما را يک کينه عجيب که ناشي از نا آگاهي است پر کرده است که نگاه شما را به واقعيتها کور مي کند
    صم بکم عمي فهم لا ...
    اگر جلادي مثل خامنه اي نبود مي خواستيد چگونه به اسلام حمله کنيد
    واقعا خامنه اي با اين اعمال جنايتکارانه اش به شما بيشتر از اسلام کمک کرده

    پاسخحذف
  4. گرزاد گرامی؛
    سپاس از کامنت شما،
    البته که افراد با اعتقادات دیگر نیز چنین اخلاقی را دارند، اما ما درباره خامنه ای صحبت می کنیم، شخصی که دست پرورده اسلام و حوزه است و رفتار او تبلور قران است.

    پاسخحذف
  5. شاندل گرامی،
    سپاس ار نظر شما،
    یک- من روند قران را گفتم، البته که ممکن است در آیات مکی، آیه های خشن بیابیم و در آیات مدنی ، ایاتی لطیف!! اما این ربطی به موضوعی که من مطرح کرده ام ، ندارد. من روند را گفته ام و اینکه آیات مدنی خشن تر از آیات مکی هستند. با یک مثال نمی توانید حرف مرا نقض کنید، چه آنکه من در کل صحبت کردم.
    .
    دو- نوشته اید اگر خامنه ای نبود چگونه می خواستید به اسلام حمله کنید!
    پاسخ من:
    گرامی،
    برای حمله به اسلام نیازی به خامنه ای نیست، اعمال خود محمد زشت ترین مثال است.
    به عنوان مثال تجاوز او به یک کودک خردسال به نام ازدواج( منظور عایشه است) یا اینکه در زمان حمله به بنی نظیز بعد از کشتن شوهر و برادر و پدر صفیه، با او همخوابه شد.
    یا اینکه محمد خودش برده داشته و برده داری را مجاز می دانسته است

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.