پنجشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۹

کنیزانی که در زمان پیامبر به بردگی برده می شده اند، در جنگ علیه اسلام شرکت نکرده بودند، پس گناه آنها چه بوده که باید برده مسلمانان می شده اند ؟!

سوالی بسیار ساده دارم،
مگر در جنگ های زمان پیامبر، زنان به عنوان جنگجوی طرف مقابل در جنگ شرکت می داشته اند ، که اسیر پیامبر می شده اند؟!
به دیگر عبارت ، این کنیزهای بیچاره که جنگی با پیامبر نمی کرده اند، چرا باید به بردگی گرفته می شده اند ؟! مگر گناه آنها چه بوده است؟ آیا این انصاف است ؟
البته که نه ، در حقیقت طبق عرف اسلام، زنانی که حتی غیرنظامی هستند و مثلا ساکن شهر طرف مقابل جنگ هستند، به عنوان برده (کنیز) به تملک مسلمانان در می آیند و استدلال مسلمانان نیز این است که زنان و ساکنین دارالحرب (!) نیز برده مسلمانان خواهند بود.
این چگونه دینی است که یک زن را به دلیل اینکه مثلا خویشاوندش به جنگ مسلمانان رفته است، به بردگی و کنیزی می برد و او را مورد تجاوز قرار می دهد ؟!
ساده ترین اصل حقوقی این است که هر کسی مسول جرم و گناه خودش است و نباید برادر و یا خواهری را به گناه دیگری مجازات کرد، چرا اسلام به این صراحت و بی شرمی، زنان را به عنوان کنیز به تملک مسلمانان در می آورد؟!
از این دست مثال بسیار است ، مثلا صفیه زن رییس قبیله بنی قریظه که توسط خود پیامبر اسلام مورد تجاوز قرار گرفت یا زنان بسیاری که همدوره پیامبر به عنوان کنیز در اختیار مسلمانان قرار می گرفتند.



۴ نظر:

  1. تویی که ادعای حقوق بشر داری تا حالا هیچ وقت خوندیش؟
    به دین و اعتقاد هیچکس نباید توهین کنی البته شاید توی حقوق بشر تو اسلام به عنوان یک دین نیست.
    انسان مغرور

    پاسخحذف
  2. اگر مجلس زمان مصدق فرمایشی بود، خودِ آقای
    مصدق در آن چکار می‌کرد؟ نکند آقای مصدق هم
    نوچه‌ی شاه بوده است؟ این مجلس به‌اصطلاح
    فرمایشی، چطور کسی مثل مصدق را به
    نخست‌وزیری نشاند؟ نخیر، شاه قبل از ۲۸ مرداد
    بیشتر در تلاش بود تا از طریق نخست‌وزیران
    مطلوبش کارهایش به پیش ببرد؛ و در رقابت با
    مجلس آن دوران
    .
    این دمکراتیک بودن آقای مصدق هم از آن افسانه‌های
    کلیشه‌شده معروف بین ما ایرانی‌یان است.
    پدیده‌ی «جرم سیاسی» را رضاشاه به ایران آورد، و
    این مصدق بود که این پدیده را بسط و گسترش داد و
    این پدیده‌ی بسط و گسترش داده شده، توسطِ محمدرضاشاه
    مورد استفاده قرار گرفت.
    .
    اساساْ استبداد زمان محمدرضاشاه پیش از هرچیز ناشی از
    بن‌سیاسی‌یی بود که آقای مصدق با اشتباهات و کارهای
    احمقانه‌اش در ایران به‌وجود آورد. فراموش نکنیم که
    دلیل اصلی استعفای دکتر امینی این بود که شاه از او
    خواسته بود که بین نیروهای سیاسی آشتی ملّی ایجاد
    کند. چون قادر به چنین کاری نبود (ناممکن هم بود)، ایشان
    استعفا داد. این قهر را مصدق با پوپولیسم احمقانه و اشتباهاتِ
    سیاسی‌اش ایجاد کرد.

    پاسخحذف
  3. جناب ناشناس،

    میشه لطفا یک کمکی‌ به من بکنین؟ من یک سری سوالاتی در مورد رفتار پیغمبر اسلام دارم. راستش، اگر من یکی‌ رو ببینم که با بچه ۹ ساله میخوابه، بهش میگم بچه‌باز، مریض، روانی‌. حالا چون نمی‌خوام به مقدسات شما توهین کنم این صفات رو به پیغمبر اسلام نمیچسبونم. اما شما لطفا به من بگین من این ایرداتی رو که فکر میکنم اسلام و پیغمبرش دارن، چه جوری می‌تونم بیان کنم که توهین به شما نباشه؟ شما اگر میخواستین این عمل نادرست اسیر گرفتن زنها رو بهش انتقاد کنین، چه جوری انتقاد میکردین که به مسلمونهایی مثل شما بر نخوره؟

    اصلا قصد توهین ندارم، فقط میخوام بدونم با شما چه جوری می‌شه مکالمه کرد که ناراحت نشین.

    پاسخحذف
  4. خاكبرسر شما كافراي بي دين كثيف كس كش بي ناموس.خواهر مادر همتون رو سگ گاييد.حروم زاده ها شما ها يه مشت شيطان پرست كافر عوضي هستيد شما عمال اسرائيل و صهيونيسم هستيد.آدمايي كه دوران بچكي از كون بدجوري جر خوردين و عقدش مونده واستون.جمع كنيد اين اراجيف كثافتتون رو.پيامبر گرامي اسلام و الله قادر و متعال همه بزرگوار و مقدس هستند.شما ها يه مشت حيوون لاشي كثافت هستيد

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.