سه‌شنبه، تیر ۰۱، ۱۳۸۹

این بحث شیرین عایشه، مانند قالی کرمان است!/ چرا این بحث مهم است و کنکاش درآن به اندازه شرکت در تظاهرات مهم است ؟

لینکی در بالاترین گذاشته بودم در باب بحث سن عایشه در هنگام ازدواج، یکی از کابران نوشته بود (حال ما را با این عایشه بازیت به هم زدی.نذر هفتگی دارین فکر کنم)

چرا موضوع عایشه اینقدر مهم است ؟ چرا این بحث مانند قالی کرمان است و هرچه بیشتر پا می خورد بیشتر رو می آید؟!شاید مهمترین مشکل کنونی دنیا، مذهب اسلام باشد ، درست است که مسیحیت و یهودیت نیز دست کمی از اسلام ندارند و مانند اسلام ، مروج خشونت و وحشی گری هستند، اما نمی شود نادیده گرفت که مسیحیت بعد از جنایات قرون وسطی و همچنین به مدد رشد و ریشه عمیق دموکراسی در غرب ، دیگر توان بیرون آمدن از کلیسا را ندارد، پر بی راه نیست اگر بگوییم که مسیحیت به یک مافیای اقصادی کم خطر تنزل پیدا کرده است. شاید جنایاتش به همان مسایل اقتصادی و بچه بازی محدود می شود. یهودیت نیز به دلیل کم بودم تعداد پیروانش و تحصیلات بالای مردم یهود، دیگر خطری ندارد./ اما موضوع اسلام فرق دارد.

اسلام در بخشی از دنیا ریشه دارد که فرهنگ و تحصیلات، سطح بسیار پایینی دارد، در اکثر کشورهای اسلامی ، دیکتاتوری(چه دینی و چه غیر دینی) ریشته دوانده است و حتی دیکتاتوری غیردینی نیز ، به دلیل وحشت از اسلام، امکان نقد و بررسی اسلام را نمی دهند، لذا شاهد این هستیم که اسلام در قرن بیست و یکم و در حالی که عصر انفجار اطلاعات است، همچنان طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد.

از طرفی شاهد این هستیم که در این برهه زمانی ، دسترسی به تکنولوژی مخرب، بسیار راحت شده است و ترکیب این امکان با افکار خشن و تروریستی اسلام، خطر بزرگی برای صلح محسوب می شود.

لذا بر این اعتقادیم که با نقد و به چالش کشیدن اسلام ، به صلح جهانی کمک می شود، شاید نقد هوشمندانه اسلام، به اندازه شرکت در تظاهرات در تهران ، ارزشمند باشد.

مگر می شود نادیده گرفت که این نظام شریر، برآمده از همین اسلام است؟ چه مبارزه ای بهتر از کوبیدن پایه های آن؟!

و اما بحث شیرین عایشه، باور دارم که با روشنگری در این باره، ذهن دینداران خیلی زودتر از روشنگری دردیگر نقاط ضعف اسلام ، باز می شود.

هر انسانی از اینکه ببیند مردی در جوانی برای رسیدن به موقعیت اجتماعی با یک زن مسن ازدواج می کند و بعد در پیری، در حالی که ادعای پیامبری می کند، با دختر بچه ای ازدواج می کند، (البته بهتر است آنرا تجاوز بخوانیم)؛ خیلی راحت راجع به محمد و منش او شک می کند.

براستی این چگونه دینی است که پیامبرش ، سر پیری به یک دختر بچه تجاوز می کند؟!اسم آن رابطه جنسی، ازدواج نیست، اسم آن تجاوز است.

عایشه بچه سال بوده است و در تمام دنیا از دوران پارینه سنگی چیزی وجود دارد به نام سن تعقل (coming of age)؛ مثلا نمی شود با یک بچه چهارساله معامله یک میلیارد دلاری کرد ، چه آنکه حتی اگر آن بچه هم راضی باشد، رشد شعوری لازمه برای این معامله را نداشته و ندارد. حکایت عایشه نیز همین است، اولا محمد با پدر او در اینباره رایزنی کرده است ، دوما حتی اگر عایشه هم راضی می بوده است، به دلیل اینکه او هیچ برداشت درستی از ازدواج یا رابطه جنسی و عاطفی نداشته است، این ازدواج غیر منصفانه بوده است.

سوال اینجاست، این چگونه دینی است که پیامبرش یک بچه باز است؟ حال محمد خودش شعور نداشت که بداند این کار زشت است، آیا خدای او هم نمی توانست به او بگوید که این کار قبیح و زشتی است ؟نمی توانست به محمد بگوید تو که از پشه ماده نیز نمی گذری، این بچه را بیخیال شو! آبروی دین می رود!؟

۴ نظر:

  1. براي قضاوت منصفانه در مورد يك پديده بايد 4 عنصر را در نظر گرفت: زمان - مكان - فضا - جهت. بدون لحاظ اين چهار عنصر امكان قضاوت منصفانه دشوار است. مثلا اگر همين الان نوع پوشش رسمي مردان منطقه اسكاتلند را در نقطه‌اي ديگر ببريم، اسباب خنده‌ي سايرين مي‌شود. بنابراين حركت دادن يك موضوع تاريخي از زمان و مكان خودش و بدون توجه به عناصر فضا و جهت امر بسيار خطرناكي است كه نياز به كارشناس خبره دارد. همچون باستان شناسان.

    پاسخحذف
  2. شايد هيچ چيزي تا بحال به اندازه قضاوت عجولانه يا ظاهري به بشريت لطمه نزده است. اگر بنا باشد كه به همين راحتي هر مسئله پيچيده‌اي را قضاوت كنيم، آن وقت چه فرقي با همين كساني داريم كه با آنها مبارزه مي‌كنيم. آنها هم همه چيز را اينقدر ساده و سطحي مي‌كنند و سپس يك قضاوت راحت‌القلوم هم نوش جانش. با اين حساب مي توان از هر بني بشري ايرادهاي چنان محكمي گرفت كه تكان نخورد. حتي از خدا هم مي‌شود انتقادهاي تندي كرد كه مو لاي درزش نرود. لطفا كمي محتاطتر و كمي كارشناسانه تر... ممكن است كه بگوييد پس خودت چه قضاوتي مي‌كني. در جواب خواهم گفت كه آيا طرح كيفرخواست به درستي و دقيق مطابق مستندات تطبيقي تاريخي است؟ حتي آوردن سند از يك تاريخ نگاري هم كفايت نمي‌كند. چون علم تاريخ‌نگاري در قرن‌هاي پيش چندان محكم و دقيق نبوده (البته در تاريخ اسلام ببيشتر) همين الان اتفاقاتي كه در عصر تكنولوژي ميافتد در طي فقط يكي دو سال چنان متضاد تعريف مي‌شود كه انسان انگشت به دهان مي‌شود، واي به حال وقايع 1400 سال پيش كه حتي رسم الخط درستي نبوده

    پاسخحذف
  3. به نظر من هم این محمد یک بیمار جنسی بوده. فقط تصور کنید که اون عایشه بچه را اورده تو اتاق. 15 دقیقه مانده تا به سن بلوغ برسه. کیر محمد راست شده و اون دشتاشه پر از کثافتش را زده جلو. دستاش هم زده پشتش و داره جلوی در طول حیاط را بالا و پایین می ره تا این 15 دقیقه هم بگذره تا دستور الله را اجرا کنه.
    ای بر قبر پدر مادر هر چی ان بیا و اوصیا و بخصوص محمد مادر قحبه که از وقتش ظهور این دجال اهریمنی خاور میانه روی ارامش و صلح رو ندیده ریدم

    پاسخحذف
  4. درود بر شرف شما هم وطن عزیزم که خون زرتشتی در خون تو عزیز در جریان است و من پس از مطالعه اسلام با وجود خانواده ای مذهبی و اسلامی به آیین زرتشت گرویدم و از پیشانی تو هم وطن عزیز به خاطر این روشنگری ها نهایت سپاسگداری را دارم

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.