شنبه، خرداد ۱۵، ۱۳۸۹

شگفتا از تو زن؛تو با ارزش ترین داشته ات را، سهرابت را ؛برای ما فدا کردی و اکنون حاضری از خون او نیز برای آزادی ما بگذری

مادر مهربانم؛

آیا لیاقت آنرا دارم که تو را مادر خود بخوانم؟

قلم از نوشتن درباره تو ناتوان است،

ذهن را یارای تصور بزرگی تو نیست؛ چگونه از تو بنویسم، ، از تویی که با ارزش ترین داشته ات، پسرت سهراب بود، او را برای آزادی و آینده ما فدا کرده ای،

حیرتا، شگفتا ؛از وجود تو زن،

چه آنکه اکنون حاضر شده ای گاندی وار، حتی از خون سهراب نیز برای آینده ما بگذری.

تو نقطه متضاد خامنه ای هستی، هر چقدر خامنه ای پلید و ستمکار و حقیر است؛

تو نیز به همان مقدار شکوه مند و بخشنده و شریفی.

اگر خامنه ای را اوج پلیدی بدانیم، بایسته و شایسته است که تو را اوج پاکی بدانیم.

مادرم ، مفتخرم به وجود تو،

اگر در آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا است، اگر مردم هند گاندی دارند تا به وجودش افتخار کنند، ما نیز شیر زنی چون تو داریم.

مهم نیست که ماندلا رژیمی چون آپارتاید

را عوض کرد، مهم روش و منش است، بدرستی که روش و منش تو شیرزن از همان جنس است.

تو همکیش پرنسس دایانا هستی، هم مسلک مادر ترزا.

از جنس خواهران و مادران من در ایران هستی، آنانی که به ما درس شجاعت و دلیری و بخشش می دهند.

تو تنها مادر سهراب نیستی، مادر هزارن دختر و پسری هستی که وامدار تو هستند. هم وامدار تو هستند و هم شاگرد تو. چه آنکه رفتار تو به ما بخشش نیز می آموزد.

و البته که کلماتی چون مادر و زن، شایسته تو است ؛

هم لباس معلمی و هم مادری برازنده قامت والای توست.

البته که سهراب، آموخته دامان تو شیر زن است و چنین مادری، چنین پسری را شایسته است.

۴ نظر:

  1. تو همکیش پرنسس دایانا هستی!! لطفا این جمله را پاک کن. دایانا یک زندگی شاهانه داشت و سرانجام فرزندانش را رها کرد و با تنها مردی که دوست نبود فکر کنم خواجه حافظ شیرازی بود.البته زندگی شخصی او فقط به خودش مربوط بود و من شخصا به انتخاب او احترام میگذارم ولی هیچ شباهتی به مادر سهراب شهید نداشت.

    پاسخحذف
  2. عالی بود بسیار تاثیر گذار بود.ولی حق با دوستمونه من هم از این جمله "تو همکیش پرنسس دایانا هستی" خوشم نیومد.راستش نمی دونم چرا پرنسس دایانا؟

    پاسخحذف
  3. گیله مرد عزیز،
    دوست ناشناس،
    سپاس از نظر شما و لطف شما،
    درباره پرنسس دایانا چند نکته وجود دارد، او با چند مرد رابطه داشته(که فکر می کنم در زمانی که زن پرنس چارلز بوده، حدود 4 یا 3 نفر می بوده اند)؛ این مساله خصوصی زندگی او بوده است و به خودش مربوط است، اما مهم این است که چه در زمانی که عروس ملکه بود و چه بعدش، رفتار و منشش زیبا و اثر گذار بود.خصوصا زمانی که طلاق گرفت، تمام وقتش را برای سازمان های خیریه گذاشت.
    یادمان نروم که جنگ افروز وحشی چون حکمتیار، زمان مرگ دایانا گفت:(کودکان افغانستان طعم کمک های غذایی که دایانا برایشان تهیه می کرد، از خاطر نمی برند.)
    مهم منش و روش است و مهم نیست که شخص در چه سمتی است، در هر منصب و موقعیتی می توان یک انسان بزرگ بود. چه در صفت یک شاهزاده و چه در سمت یک مادر تنها مانند مادر سهراب

    پاسخحذف
  4. متاسفم که بالاترین حساب شما رو موقتا بسته.
    اگر می خواهید من می توانم لینک های شما رو به بالاترین بفرستم.
    آناکاندا

    پاسخحذف

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.