چهارشنبه، خرداد ۱۲، ۱۳۸۹

چرا باید ابتدا ابزار رهبری را برای میرحسین فراهم کنیم؟/ چرا باید در تظاهرات پیش رو، بر حضور میلیونی و ماندن در خیابان تا حصول نتیجه پافشاری کنیم؟

آیا یک تظاهرات میلیونی دیگر، دور از ذهن است؟

هدف ما از تظاهرات چیست؟ آیا هدف فقط ابراز وجود است؟! به اندازه کافی ابراز وجود کرده ایم ، به اندازه کافی کتک خورده ایم، به اندازه کافی کشته داده ایم، بهتر است به خود بیاییم، 25 خرداد سال گذشته ، بنا به گزارش منابع رسمی رژیم بیش از سه میلیون نفر در تظاهرات شرکت کردند(اینجا)، این نشان از توان ، منابع گسترده و اراده جنبش سبز است. خشونت و جنایات رژیم در این مدت نیز، به جای خاموش کردن جنبش ، به شعله وری بیشتر آن انجامیده است، لذا پر بیراه نیست اگر بر این خواسته پافشاری کرده و آنرا هر چه بیشتر مطرح کنیم که در تظاهرات پیش رو، هدف ما باید سرنگونی خامنه ای باشد و بس.

اگر در 25 خرداد سال گذشته، مردم به سمت بیت رهبری حرکت کرده بودند، آیا کسی را توان مقابله با آنها بود ؟ نباید این فرصت را اینبار از دست داد، اگر هسته تظاهرات مجددا شکل گرفت، اینبار باید تا حصول نتیجه در خیابان ماند.

البته نباید توقع داشته باشیم که مثلا موسوی از همین الان بیاید بگوید:مردم در تظاهرات شرکت کنید، من هم می آیم و بعد به سمت بیت رهبری خواهیم رفت!گفتن این حرف به زندانی شدن او منجر خواهد شد. اما اگر هسته اولیه تظاهرات شکل گیرد، و او بر روی موج سیل مردم سوار شود، البته که خوب خواهد توانست آنرا رهبری کند و قطعا نیز اینکار را خواهد کرد.

به دیگر عبارت ما نیاز به یک استارت اولیه داریم و آن استارت اولیه نیز حضور میلیونی مجدد مردم است.

فراموش نکنیم که در 25 خرداد سال گذشته، موسوی گفت چون مجوز صادر نشده ، مخالف تظاهرات است، اما برای جلوگیری از خشونت علیه مردم به خیابان خواهد آمد و دیدیم که به وعده اش عمل کرد و به میدان آزادی آمد.

شاید مهمترین انتقاد من به موسوی و کروبی ، ضعف رهبری آنها و عدم گسیل و بسیج مردم برای یک راهپیمایی گسترده است.البته اگر منصفانه بنگریم، ما کنار گود نشسته ایم و می گوییم لنگش کن، شاید در جایگاه نامبردگان، عملی نباشد که مثلا درخواست شرکت در تظاهرات بدهیم و بعد از مردم بخواهیم که تا حصول نتیجه، در خیابان بمانند؛ چرا که این درخواست به زندانی شدن نامبردگان منجر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

نکاتی که هنگام استفاده از بخش کامنتها بهتر است به آن دقت فرمایید:
**١_ بنا به اعتقاد راسخ و بی چون و چرای من به آزادی بیان ، کامنت های شما مستقیما منتشر می شود. ** ٢_لطفا هنگام گذاشتن کامنت، یک اسم برای خودتان در نظر بگیرید تا دیگران و نویسنده وبلاگ راحتر بتوانند به شما پاسخ دهند. ** ٣_تمام کامنت ها را بدقت می خوانم و تنها در جایی که واقعا لازم باشد ، در بحث ها دخالت می کنم، چون من تریبون خودم را داشته ام و حرفم را زده ام ، باید اجازه دهم بقیه حرفشان را بزنند. ** ٤_تنها کامنت های ترولرها و کامنت هایی که شامل لینک های غیر معتبر ، مانند سایت های آلوده به بد افزار هستند،برای امنیت خواننده های وبلاگ ، حذف می شوند. ** ٥_در سمت چپ جعبه ای که در آن نظر خود را می نویسید، شما عبارت (اشتراک ایمیل) را می بینید، درصورتی که ایمیل خود را در آنجا وارد کنید، کامنت های جدید را با ایمیل، دریافت خواهید نمود. ** ٦_شما حتی در فحش دادن به نویسنده وبلاگ هم آزاد هستید! حتی به بهانه توهین به خودم نیز کامنتی را حذف نمی کنم، من جانم را می دهم که تو حرفت را بزنی، اما خواهش میکنم به جای فحش دادن، به موضوع نوشته بپردازید.